فولادی که در خانه نمی بازد؛ رسیدن به سومین رکورد برتر تاریخ

فولادی که در خانه نمی بازد؛ رسیدن به سومین رکورد برتر تاریخ

 پایگاه خبری فوتبالی- فولاد نکونام، تیم عجیب و غریبی است؛ یک میزبان به شدت قدرتمند و خسیس که به کمتر رقیبی اجازه می دهد اهواز را با امتیاز ترک کند و یک مهمان به شدت نجیب و دست و دلباز که اصلا بلد نیست صاحب خانه را با امتیاز گرفتن آزرده خاطر کند. 

 به گزارش فوتبالی، فولادی‌ها در کنار پرسپولیس، یکی از دو تیمی هستند که هرگز در بازیهای خانگی شکست نخورده اند. فولاد از مجموع 42 امتیاز ممکن بازیهای خانگی، صاحب 30 امتیاز شده و فقط کمتر از پرسپولیس (38) و سپاهان (31) در جدول بازیهای خانگی امتیاز گرفته است. این عملکرد بی نظیر با توجه به یک نکته دیگر، فولاد را بیشتر از قبل شایسته تحسین می کند: تیم نکونام در این 14 بازی فقط 3 گل خورده و تنها استقلال، مس رفسنجان و تراکتور موفق به باز کردن دروازه فولاد در اهواز شده اند. این تیم اما بیرون از اهواز، اصلا نشانی از قدرت نداشته و در 14 بازی بیرون از خانه اش در این فصل تنها یک بار برنده شده که برابر ماشین سازی بوده یعنی رقیبی که همه جز مس رفسنجان و صنعت نفت، در تبریز شکستش داده اند. گرفتن 10 امتیاز از 14 مهمانی یعنی فولاد در بازیهای بیرون از خانه فقط عملکردی بهتر از ماشین سازی، سایپا و نفت مسجدسلیمان داشته است. 

 در هفته بیست و نهم این فصل، فولاد آخرین میزبانی اش در لیگ بیستم را انجام می دهد و پذیرای صنعت نفت خواهد بود؛ یک بازی کاملا ویژه و انتقامی هم برای نکونام و هم برای فولاد. صنعت نفت یکی از دو تیمی است که فولاد و نکونام را در اهواز برده. درحقیقت فولاد در 29 میزبانی اش با هدایت نکونام، تنها 2 بار شکست خورده: از صنعت نفت در اولین حضور نکونام روی نیمکت فولاد و از پرسپولیس با اشتباه داوری مرگبار اشکان خورشیدی. صنعت نفت، رقیب خوشایندی برای فولاد نیست چراکه تیم اهوازی در 6 رویارویی اخیرش با این تیم هم استانی، هرگز برنده نشده است. 

 فولاد تا قبل از میزبانی برابر صنعت نفت، 24 بازی خانگی را بدون شکست سپری کرده است و از این حیث با رکورد مس کرمان برابر شده و روی پله چهارم این رکورد یعنی بی شکستی در خانه قرار دارد. مس هم در دوران اوج خودش 24 بازی خانگی پیاپی را از باخت به صبا در هفته 27 لیگ هفتم تا باخت برابر استقلال در هفته دهم لیگ نهم سپری کرد. فولاد با نباختن برابر صنعت نفت، رکوردش را به 25 میزبانی بدون باخت ارتقا می بخشد و صاحب سومین رکورد برتر تاریخ لیگ برتر می شود در کنار استقلال که بین لیگ های چهارم تا ششم، 25 میزبانی بدون باخت را سپری کرد (4 میزبانی آخر لیگ چهارم+ تمامی 15 میزبانی لیگ پنجم+ 6 میزبانی اول لیگ ششم). 

 در صدر این جدول یعنی نباختن در بازیهای خانگی، سپاهان با 28 بازی پیاپی قرار دارد و رکورد دوم متعلق است به پرسپولیس با 26 بازی بدون شکست خانگی پشت سر هم. فولاد این فصل نمی تواند به این دو رکورد حمله کند ولی با نباختن به صنعت نفت در آخرین میزبانی این فصل، فصل بعد می تواند برای رقم زدن بهترین رکورد سپری کردن بازیهای خانگی پیاپی بدون شکست، استارت بزند. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی