گزارش روز/ اعتصاب تیغ دو لبه برای آبی ها؛ آیا استقلال و مجيدى از اتفاقات سال گذشته درس می گیرند؟

گزارش روز/ اعتصاب تیغ دو لبه برای آبی ها؛ آیا استقلال و مجيدى از اتفاقات سال گذشته درس می گیرند؟

پايگاه خبرى فوتبالى- تاریخ دوباره برای استقلال تکرار شد و این تیم پرسپولیس را در جام حذفی، حذف کرد اما استقلالی ها نمی خواهند تاریخ به صورت کامل برای آنها تکرار شود چون سال گذشته استقلال به جام حذفی نرسید.

به گزارش فوتبالی، قصه پايان فصل استقلال ١٤٠٠ عينا مشابه اتفاقات ٩٩ در حال تكرار است اما اين بار يك مرحله زودتر اتفاق افتاده است.

سال گذشته استقلال در نيمه نهايى جام حذفى پرسپوليس را در ضربات پنالتی شکست داد اما در حاليكه همه هواداران اين تيم منتظر جشن شادى برد دربى بودند كامشان با قهر مجيدى و استعفایش به خاطر مشکلاتی که با سعادتمند داشت، تلخ شد.

آن زمان اگرچه در مجادله مجيدى و سعادتمند حق با فرهاد بود، اما دود اختلافات به چشم استقلال رفت تا جام حذفى از دست استقلال لیز بخورد و متعاقب آن آبيها با سرمربى موقت به لیگ قهرمانان آسیا بروند. در نهایت استقلال را هم سرمربی تیم نبست و نامجومطلق هم از استقلال جدا شد و سعادتمند و مشاورانش تیم را بستند و با تصمیم عجیب هیات مدیره محمود فكرى جانشين فرهاد در استقلال شد!

در همان مقطع فرهاد مجیدی مى توانست با كمى خويشتن دارى شرايط را به نفع خودش و استقلال تغيير دهد و با قهرمانى در جام حذفى دست بالا را داشته باشد اما او پس از ماجراهای عجیب مذاکرات سعادتمند با استراماچونی( که آخر هم موفق به دیدارش نشد و معلوم هم نشد بین سعادتمند و پاستورلو مدیربرنامه های استرا در جلسه چه گذشته است) استعفا کرد اما به اصرار مجید نامجومطلق دستیارش و وریاغفوری کاپیتان استقلال به تیم برگشت تا استقلال بتواند در فینال تراکتور را شکست دهد اما همان اختلاف ها اثرش را روی استقلال گذاشت و استقلال نیمه اول را با سه گل حریف به رختکن رفت و در نیمه دوم هم استقلال موفق شد دو گل از سه گل را جبران کند و جام در نهایت به تراکتور رسید.

امسال هم اين اتفاقات در حال تكرار است، اين بار يك مرحله زودتر و در مرحله يك چهارم نهایی جام حذفى همه چیز دارد به نوعی به همان سمت و سو می رود اما با رنگ و بوی متفاوت. بازيكنان بابت مطالباتشان حق دارند و فصل در حال اتمام است و درصد دريافتيها پايين و همچنین اختلاف بين مديريت و بازيكنان و كادرفنى شديدا بالاست. بعد از دربى استقلال تمرين درست و حسابي نداشته و نحوه بازی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان هم نشان داد که استقلال تمرین درست و حسابی نداشته و اين اعلام وضعيت قرمز است. استقلال بلافاصله بعد از ليگ در جام حذفى بازى دارد و عواقب اين اعتصاب و تعطيلى تمرين ممكن است دامن استقلال را در زمين بگيرد. بعد از سالها(خرداد ۹۷) استقلال در آستانه جام گرفتن است و بازيكنان و كادرفنى مى توانند اعتراض خود را جور ديگرى نشان بدهند. تمرين نكردن زدن تير خلاص به شقيقه استقلال است و در این میان اعتصاب تیغ دولبه ای است که می تواند برای استقلال گران تمام شود.

بازیکنان فعلا درصدی پول گرفته اند و پاداشهای مجیدی و دوستانش هم به حساب بازیکنان واریز شده است. شنیده شده تعداد بازیکنان موافق اعتصاب بسیار کمتر از مخالفان اعتصاب است و چند بازیکن استقلال عقیده دارند که اول جام بیاورند تا هواداران خوشحال شوند و طلسم سه سال جام نگرفتن در رقابتهای حذفی بشکند، بعد فرصت برای اعتراض و اعتصاب زیاد است. باید دید بازیکنان تا قبل از بازی با نساجی تمرین می کنند یا اتفاق دیگری می افتد.

1111