همه بازیکنان آزاد فوتبال دنیا؛ از ویلشر تا پائولینیو و مسی

همه بازیکنان آزاد فوتبال دنیا؛ از ویلشر تا پائولینیو و مسی

پایگاه خبری فوتبالی - بازار نقل و انتقالات تابستان امسال بسیار داغ و در عین حال نیز به واسطه شرایط خاص ناشی از همه گیری ویروس کرونا، عجیب می باشد و نام بازیکنان بزرگی در این بازار شنیده می شود که اکثر آن ها با پایان یافتن مدت قرارداد با باشگاه هایشان، به عنوان بازیکن آزاد در نقل و انتقالات حضور دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه مارکای اسپانیا، فشارهای مالی ناشی از شیوع بیماری کرونا باعث شده است که اکثر باشگاه ها و حتی ابر باشگاه ها نیز انجام هزینه های سرسام آور و انتقال پول های کلان را مقدور نمی بینند و در عوض به دنبال انجام معاملاتی مثل معاوضه بازیکنان خود با بازیکنان سایر باشگاه ها به منظور تقویت نقاط ضعف تیم خود هستند.

در ادامه، لیستی از بازیکنانی ارزشمند را بررسی می کنیم که نامشان هنوز در بازار نقل و انتقالات تابستانی به چشم می خورد و می توانند گزینه های انتقالاتی مناسبی برای تیم های مطرح اروپایی باشند.

نبیل بن طالب:

این بازیکن تیم شالکه سی و پنج بازی ملی برای تیم ملی الجزایر انجام داده و همراه این تیم در جام جهانی نیز حاضر بوده است. او همچنین در مجموع نزدیک به 150 بار در لیگ برتر انگلیس و بوندس لیگای آلمان به میدان رفته است. باشگاه شالکه ممکن است بن طالب را حفظ کند زیرا آن ها نیز نمی توانند استعداد او را انکار کنند. مدیر ورزشی شالکه در ماه دسامبر گفته بود: "هیچ تردیدی وجود ندارد که نبیل یک فوتبالیست عالی است اما به ما اثبات شده که شالکه و نبیل بن طالب مناسب هم نیستند و ما حداکثر تا تابستان 2021 راه خود را از هم جدا خواهیم کرد." بنابراین بن طالب یکی از بازیکنان مطرح در بازار نقل و انتقالات تابستان جاری است که زمزمه هایی مبنی بر حضورش در لیگ برتر انگلستان نیز به گوش می رسد.

جک ویلشر:

زمانی بود که هواداران انگلیسی تحقق رویاهایشان را در وجود ویلشر می دیدند اما اکنون این ویژگی به جک گریلیش رسیده است. مصدومیت های پیاپی ویلشر، باعث به وجود آمدن تردیدهایی نزد هواداران و کارشناسان فوتبال شد که آیا این بازیکن با این شرایط می تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر. با وجود شکنندگی بسیار و مصدومیت های مداوم، ویلشر عملکرد درخشانی را در آرسنال به ثبت رسانده است. ویلشر در فصل گذشته در هفده بازی تحت نظر اسكات پاركر برای بورنموث به میدان رفت و اکنون یکی از بازیکنانی است که شایعاتی درباره جدایی وی از این باشگاه وجود دارد. باشگاه اینتر میامی آمریکا به یک هافبک نیاز دارد و گفته می شود جک ویلشر، یکی از گزینه های آن هاست.

پائولینیو:

هنوز مدت زیادی از روزی که پائولینیو امیدوارانه به جمع آبی اناری ها ملحق شد، نمی گذرد. همچنین حدود سه سال بیشتر از آخرین بازی ملی ستاره برزیلی طی نشده است. ستاره سابق سلسائو که فقط 32 سال سن دارد، 56 بازی ملی و 13 گل در کارنامه خود دارد. قرارداد پائولینیو با باشگاه گوانگژو اورگراند در ماه گذشته فسخ شد. کیفیت و تجربه این برزیلی باعث تقویت هر باشگاهی که به آن جا می پیوست، می شد. این ستاره اهل برزیل نیز در فهرست کسانی بازیکنانی است که این روزها شایعات نقل و انتقالاتی پیرامون اسمشان زیاد شنیده می شود و باید دید مقصد بعدی پائولینیو در نهایت کدام تیم خواهد بود.

اما حواشی بسیاری اطراف نام آخرین بازیکنی که بررسی می کنیم، وجود دارد. او کسی نیست جز لیونل مسی:

اخیرا اخباری مبنی بر تمدید قرارداد لئو با بلوگرانا مخابره شد و تاکید شد که کاپیتان آرژانتینی در بارسلونا می ماند؛ اما مسی هنوز هیچ چیزی را امضا نکرده است. کاتالان ها هم از این که بتوانند با کم کردن هزینه های باشگاه خود (مانند کم کردن میزان حقوق بازیکنان)، شرایط را برای امضای قرارداد جدید مسی فراهم کنند، نا امید هستند. اما اگر آن ها این کار را مدیریت نکنند، چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟ می توان گفت در این صورت، تمام گزینه های ممکن روی میز خواهند بود؛ حتی ترک نیوکمپ.

نام های قابل توجه دیگر:

برای آن دسته از باشگاه ها که می خواهند با هزینه ای معادل صفر (حداقل از نظر هزینه نقل و انتقالات) و در یک فرآیند نقل و انتقالاتی، بازیکنی آزاد و بدون تعهد نسبت به باشگاه های دیگر را به خدمت بگیرند، می توان گفت که از 22 جولای و از زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تا کنون، هنوز هم نام های جالب و وسوسه انگیزی در این بازار تابستانی در دسترس تیم هاست.

9404