7 گل در 74 ثانیه و یک گل در 70 ثانیه؛ رویه جدید تیم مجیدی

7 گل در 74 ثانیه و یک گل در 70 ثانیه؛ رویه جدید تیم مجیدی

پایگاه خبری فوتبالی- گلی که استقلال وارد دروازه نفت کرد، بخش مهمی از انتقادات نسبت به روند گل زدن تیم مجیدی را از بین برد اما روند کلی بازی با نفت مسجدسلیمان هواداران استقلال را راضی نکرد.

به گزارش فوتبالی، اگر تا قبل از این درباره گلهای استقلال، صحبت از زمان کم و گلهای اقتصادی از نظر زمانی بود، گل شماره 900 آبی ها در تاریخ لیگ برتر، چیزی فراتر از فوتبال ایران بود. 

 استقلال اما این بار تصمیم گرفت از سرعت به دقت برسد؛ یعنی به جای زدن ضربه کاری در کمترین زمان ممکن و شوک وارد کردن به رقیب، این بار مرگ تدریجی را برای حریفش انتخاب کرد؛ 74 ثانیه زمانی بود که استقلال برای زدن 7 گل (گل به صنعت نفت، 2 گل به تراکتور، 2 گل به شهر خودرو، گل دوم به گل گهر و گل دوم به سایپا) سپری کرد (از لحظه تغییر مالکیت به سود استقلال تا لحظه عبور توپ از خط دروازه رقیب) تا همه به سرعت بالای این تیم برای گل زدن اعتراف کنند و 70 ثانیه زمانی بود که توپ بین استقلالی ها رد و بدل شد تا دروازه نفت مسجدسلیمان فرو بریزد و رویه جدید تیم مجیدی مشخص شود. 

 از دقیقه 5:20 که رشید مظاهری توپ را به مدافع استقلال (دانشگر) می رساند تا دقیقه 6:30 که ضربه سبحان خاقانی از خط دروازه عبور می کند، آبی ها در تمامی این 70 ثانیه صاحب توپ هستند و در حال پاسکاری. 25 پاس بین تمامی بازیکنان رد و بدل می شود، توپ دو بار به یک سوم دفاعی رقیب می رود و به دو چهارم میانی برمی گردد تا درنهایت اولین پاس گل رضاوند در این فصل با ضربه فنی خاقانی، پایان این سمفونی هماهنگ را رقم بزند. این گل رکورد قبلی استقلال در تاریخ لیگ برتر یعنی گل سوم به پیکان در لیگ شانزدهم را شکست که با مالکیتی 58 ثانیه ای همراه بود هرچند آن گل همچنان از حیث پاسکاری با 28 پاس رد و بدل شده، رکورددار است. 

 استقلال در هفته ها پیشین با چنین فرمتی گلی نزده بود؛ تیم مجیدی ترجیح می داد خیلی زود و بدون وقت تلف کردن، دروازه رقیبش را باز کند و به همین دلیل، در کمترین زمان ممکن به تور دروازه رقبا می رسید و زهرش را می ریخت. 

همین گلها باعث شده بود تا به مجیدی و تیمش، انگ زده شود که آنها چندان علاقه و فلسفه ای برای حفظ توپ و رسیدن به دروازه حریف با سلسله ای از پاس کاری ها ندارند. 

 در بازی برابر صنعت نفت، از لحظه دفع توپ عارف غلامی تا زمانیکه ضربه رمضانی وارد دروازه می شود، تنها 10 ثانیه زمان طول می کشد. گل رمضانی به شهر خودرو هم چنین حکایتی دارد، از لحظه گرفته شدن توپ قاسمی نژاد توسط ریگی تا ضربه منجر به گل، 15 ثانیه زمان لازم است تا تیم مجیدی به گل اول برسد. گل دوم هم 12 ثانیه زمان می برد از کنترل توپ داجلیری تا ضربه منجر به گل قایدی. در بازی با تراکتور هم، تیم مجیدی چنین روشی را برای زدن گل انتخاب کرد؛ 9 ثانیه برای گل اول (از لحظه دادن پاس حاصل از خطای بازیکن تراکتور به موسوی تا چیپ قایدی) و 8 ثانیه برای گل دوم (از دفع اشتباه اخباری تا گل قایدی). آخرین نمونه برابر سایپا رقم خورد که 11 ثانیه زمان برای رسیدن به گل دوم لازم بود از گرفتن توپ بازیکن سایپا توسط دانشگر تا ضربه نهایی مطهری. در این میان حتی می توان به گل دوم استقلال برابر گل گهر هم اشاره کرد که با 9 ثانیه زمان زده شد از حرکت پا به توپ دانشگر تا ضربه مهدی پور. 

در هر حال از تیم مجیدی در طول بازی انتظار می رفت این روند را تکرار کند اما بعد از گل آثار خستگی دربی بیشتر در ساق پای شاگردان مجیدی دیده شد. ضمن اینکه آثار اعتصاب و تمرین نکردن هم در بازی استقلالی ها مشخص بود.

   

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی