گزارش آماری تا پایان هفته 28/ پرسپولیس در صدر صدرنشینان

گزارش آماری تا پایان هفته 28/ پرسپولیس در صدر صدرنشینان

پایگاه خبری فوتبالی-شاگردان یحیی گل محمدی با برتری مقابل ماشین سازی به یکه تازی خود رد صدر جدول لیگ برتر ادامه دادند.

به گزارش فوتبالی،قرمزها در حالی هفته 28 ام لیگ برتر را با پیروزی به پایان رساندند که همچنان در صدر جدول حضور دارند. 

پرسپولیس که رکورددار صدرنشینی در پنج سال اخیر است، این فصل باتوجه به شروع ضعیف و سپس بازی های معوقه صدرنشینی را دیرتر از فصل های گذشته تجربه کرد اما زمانی که به صدر رسید برای حفظ جایگاه همیشگی خود در 5 سال گذشته تلاش بسیاری انجام داد.

تا پایان هفته 28ام لیگ برتر شاگردان یحیی گل محمدی با 13 هفته صدرنشینی رکورددار حضور در صدر جدول هستند و هر چند دیر به خواسته خود رسیدند اما تلاش زیادی برای ادامه آن انجام دادند.

در حالی که سپاهان نزدیک ترین تعقیب کننده پرسپولیس است اما شاگردان محرم نویدکیا تنها 3 هفته طعم صدرنشینی را چشیده اند آنها در هفته های 18،19 و 23 صدرنشین بودند اما خیلی زود جای خود را با لغزشی که در ادامه داشتند به قرمزهای پایتخت دادند.

مورد قابل توجه این فصل تا پایان هفته 28ام گل گهر با امیر قلعه نویی است. آن ها در هفته دوم به صدر جدول رسیدند و تا هفته هشتم، شش هفته صدرنشینی را تجربه کردند تا شانس اصلی قهرمانی نیم فصل باشند اما ناگهان افتی عجیب به سراغ تیم امیر قلعه آمد و آن ها را رتبه یازدهم نیز پایین رفتند. با این حال نماینده استان کرمان در رتبه پنجم به کارش ادامه می دهد و امیدوار به کسب سهیمه لیگ قهرمانان است.

استقلال تهران که فصل را با محمود فکری آغاز کرد 5 هفته صدرنشین بود، آنها هفته های 6،9،10،11 و 12 صدرنشین مسابقات لیگ برتر بودند، آبی ها در ادامه با حاشیه های که گریبانگیر آنها شد با افت محسوسی مواجه شدند و پس از حضور فرهاد مجیدی این تیم جان دوباره ای گرفت اما نتوانست مانند نیم فصل اول صدر جدول را تجربه کند.

نکته جالب تر لیگ بیستم، صدرنشین یک هفته ای تیم نساجی مازندران است. آن ها در هفته اول با پیروزی سه گله مقابل آلومینیوم اراک به جایگاه نخست رسیدند اما در ادامه پایین و پایین تر رفتند و از هفته هفتم، رنگ رتبه تک رقمی را ندیدند. نساجی شب گذشته کار بزرگی کرد و با هدایت ساکت الهامی موفق شد از سد ذوب آهن دیگر کاندیدای سقوط عبور کرد تا ماندن این تیم در لیگ برتر قطعی شود.

قرمزها که مانند فصل قبل و برخلاف دوره برانکو با کمترین میزان صدرنشینی قهرمان نیم فصل شد اما در ادامه  نکته مهم برای پرسپولیسی ها همین است که حتی در فصل هایی که عملکرد پرفراز و نشیب نیز داشته اند، توانسته اند که قهرمانی نیم فصل و پایان فصل را کسب کنند و به رکورد خود ادامه دهند، آنها در دو هفته مانده به پایان مساباقت همچنان شانس اول قهرمانی هستند و با 5 گلی که وارد دروازه ماشین سازی کردند اگر کار به تفاضل گل برسد خیال آنها همچنان راحت خواهد بود.

7655