بررسی برنامه های لاپورتا در بارسا/ او پروژه خود را در سکوت خبری پیش می برد

بررسی برنامه های لاپورتا در بارسا/ او پروژه خود را در سکوت خبری پیش می برد

پایگاه خبری فوتبالی - از زمان پیروزی خوان لاپورتا در انتخابات ریاست جمهوری بارسلونا، 134 روز می گذرد و پروژه او در بارسلونا به شکل مشهودی در حال شکل گیری است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه مارکا، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا که اخیرا به راس این باشگاه پر طرفدار اسپانیایی بازگشته است، از همان ابتدا برنامه داشت که تا پایان فصل صبر کند و بعد از آن، فکرهایی را که در سر داشت پیاده کند و همین کار را در تابستان امسال انجام داده است زیرا او شروع به ایجاد تغییرات عظیم مورد نیاز در نیوکمپ کرده است. اولین قدم مهم جلب حمایت اعضای باشگاه برای تصویب پیشنهاد بازپرداخت بدهی 525 میلیون یورویی از گلدمن ساکس بود و تا پایان ماه ژوئن او این کار را انجام داد. برنامه های جدید باشگاه در بازار نقل و انتقالات نیز به سرعتدر جریان است تا ضمن محدودیت های مالی بارسلونا، بتواند تیم را به طرز قابل توجهی ارتقا دهد. این امر با خرید اریک گارسیا، سرخیو آگوئرو، ممفیس دپای و امرسون حاصل شده است و هنوز هم به تقویت بیشتری نیاز است که در آن هم در دست اقدام است.

در وهله بعدی، لاپورتا مرحله اصلی پروژه خود را در پیش رو دارد که همان موضوع کاهش صورتحساب ها، دستمزد بازیکنان و کارمندان باشگاه است و به یک موضوع حیاتی برای بقای باشگاه تبدیل شده است. بارسلونا حالا به خوبی می داند که کاهش قابل توجه حقوق بازیکنان فعلی که به صورت کاهش عمومی بین 10 تا 15 درصدی حقوق هاست، امری حیاتی است. آن ها باید این کار را با حذف دستمزد بالای بازیکنان خاص خود ترکیب کنند که بر این اساس، آنتوان گریزمان یک گزینه احتمالی برای ترک بلوگرانا در تابستان امسال می باشد.

خبر تمدید قرارداد لیونل مسی، خبر مهمی است که هواداران آبی اناری ها از روزی که لاپورتا در ماه مارس مسئولیت باشگاه را به دست گرفت، نسبت به آن امیدوار بوده اند. اگرچه این باشگاه تا کنون این خبر را رسمی نکرده است، اما رسانه های اسپانیایی می توانند وجود توافقی مابین مسی و بارسا را تأیید کنند که این یک موفقیت قابل توجه برای لاپورتا است.

در پرونده تاسیس سوپرلیگ نیز با توجه به این که بارسلونا همراه با باشگاه های یوونتوس و رئال مادرید همچنان پیگیر این پروژه جنجالی هستند و لاپورتا دوست دارد بارسلونا در سوپرلیگ حضور داشته باشد، اما تصمیم گیری در این خصوص را به اعضای دیگر هیئت مدیره باشگاه واگذار کرده است.

9404