امیدواری سوریه‌‌ای‌ها به حمایت تماشاگران‌شان در ورزشگاه امان

امیدواری سوریه‌‌ای‌ها به حمایت تماشاگران‌شان در ورزشگاه امان

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی سوریه و فدراسیون فوتبال این کشور امیدوارند از ظرفیت سوری‌های ساکن اردن در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی استفاده کنند.

به گزارش فوتبالی و به نوشته پایگاه خبری اثر پرس سوریه، با موافقت فدراسیون فوتبال اردن بازی‌های خانگی تیم ملی سوریه در ورزشگاه القویسمه شهر امان برگزار خواهد شد و شاگردان نزار محروس در این استادیوم مقابل تیم‌های ملی ایران، کره جنوبی، امارات، عراق و لبنان قرار می‌گیرند، اما چرا این ورزشگاه برای میزبانی سوریه در مسابقات مقدماتی انتخاب شد؟

بر کسی پوشیده نیست که رابطه دو فدراسیون سوریه و اردن بسیار نزدیک است و همین رابطه موجب استقبال اردنی‌ها از برگزاری مسابقات در امان شده است و البته این ورزشگاه شرایط لازم برای میزبانی از رقابت‌ها همچون امکان تجهیز به سیستم VAR و حتی دریافت مجوز و تسهیل حضور تماشاگران در استادیوم را دارد.

نزار محروس سرمربی تیم ملی سوریه به فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد باید در استادیومی مقابل حریفان قرار بگیریم که در آن احساس آرامش نداشته باشند خصوصا از نظر شرایط آب و هوا ، وضعیت جوی و درجه رطوبت و حرارت. به همین دلیل بازی در استادیوم‌های کشورهای منطقه خلیج فارس پذیرفته نشد چرا که این شرایط می‎توانست برای عراق و امارات مناسب باشد. از سویی ایران و کره جنوبی هم به بازی در هوای شرجی آشنا هستند. محروس یکی از عوامل تغییر کشور میزبان بود در حالی که فدراسیون سوریه پیشنهاد قطر برای انجام مسابقات در دوحه را مورد ارزیابی قرار می‌داد سرمربی تیم ملی این پیشنهاد را رد کرد و خواستار معرفی اردن شد چرا که نزدیک‌ترین آب و هوا را به سوریه دارد.

همچنین بیش از نیم میلیون سوری در اردن زندگی می‌کنند در حالی که اخباری از احتمال صدور مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه شنیده می‌شود که بر این اساس فدراسیون فوتبال سوریه در تلاش است زمینه حضور تماشاگران در این مسابقه را فراهم سازد تا تیم ملی سوریه با حمایت هوادارانش در این ورزشگاه مقابل حریفان قرار بگیرد.

7474