امیری: باید هر چه زودتر تیم را آماده و هماهنگ کنیم

امیری: باید هر چه زودتر تیم را آماده و هماهنگ کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 15 سال کشورمانش معتقد است فرایند آموزش در این رده سنی خیلی مهم است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وحید امیری درباره آخرین وضعیت تیم ملی زیر 15 سال گفت: دومین اردوی آماده سازی تیم از 20 تا 26 تیرماه با حضور 29 بازیکن در مرکز ملی فوتبال برگزار کردیم. در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرینات را دنبال کردیم. تمرینات بازیکنان را در بخش های مختلفی از قبیل سرعت، تکنیک، تاکتیک و قدرت بدنی زیر نظر گرفتیم و به بخشی از اهداف مان دست یافتیم. 

ولی با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان ما در تیم آکادمی کیا و سپاهان بازی می کنند به ناچار مجبور بودیم برای حفظ سلامتی آنها و اینکه دچار آسیب دیدگی نشوند، بخشی از تمرینات را سبک تر انجام دهیم. انشاالله بعد از پایان مسابقات لیگ نوجوانان بازیکنان با خیال آسوده تری در اردوهای بعدی شرکت می کنند.

سرمربی تیم ملی زیر 15 سال با اشاره به بازی روز گذشته برابر تیم نوجوانان کیا گفت: در آخرین روز از اردوی تدارکاتی یک مسابقه درون اردویی با تیم نوجوانان آکادمی کیا داشتیم. این بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کردیم. هدفمان از برگزاری این مسابقه این بود که بازی قوی‌تری را نسبت به شرایط سنی بازیکنانمان داشته باشیم. همچنین در بازیهای درون اردویی آتی هم همین رویه را دنبال خواهیم کرد تا به نقاط قوت و ضعف آنان را پی ببریم.

امیری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مسابقات آسیایی از مردادماه به آبان ماه تغییر یافته است، برهمین اساس برنامه استعدادیابی را در دستور کار قرار خواهیم داد. طبق شناختی که از این رده سنی دارم و با توجه به شرایط کنونی، چند ماه از وقت ما صرف استعدادیابی خواهد شد. اعتقاد دارم فرایند آموزش در این رده خیلی مهم است. هدف اصلی ما از برگزاری اردوهای انتخابی این است که تمام بازیکنان مستعد سراسر کشور را محک بزنیم و آنها را گزینش کنیم تا بتوانیم از میان نفرات دعوت شده بهترین ها را برای تیم ملی فوتبال زیر 15 سال انتخاب کنیم. 

آنچه مسلم است عملکرد تمامی بازیکنان دعوت شده به اردوی انتخابی را باید کامل بررسی کنیم و هر چه زودتر تیم را آماده و هماهنگ کنیم تا بازیکنان را برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا که آبان ماه سال جاری برگزار می شود، آماده کنیم. همچنین ظرف چند روز آینده برنامه ریزی دقیقی در خصوص اردوها با کمیته جوانان انجام خواهیم داد.

۴۱۵۴