دفاع هاشمی‌مقدم از حضور جهانبخش در فاینورد؛ این تیم فصل بعد برای قهرمانی می‌جنگد

دفاع هاشمی‌مقدم از حضور جهانبخش در فاینورد؛ این تیم فصل بعد برای قهرمانی می‌جنگد

پایگاه خبری فوتبالی- عکس یادگاری علیرضا جهانبخش با پیراهن فاینورد پایان یک پروژه چندماهه درباره بازیکن سابق برایتون بود.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که از حدود دو هفته قبل اخباری درباره احتمال حضور علیرضا جهانبخش در فاینورد منتشر شده بود، مدیر برنامه‌های این بازیکن در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی به این نکته اشاره کرده که از چند ماه قبل علاقه باشگاه هلندی به دنبال جذب وینگر برایتون بود.

امیر هاشمی‌مقدم می‌گوید: علیرضا به جز فاینورد از تیمهایی در ایتالیا و آلمان هم پیشنهاد داشت اما نهایتا و بعد از چند ماه جلسه، قرار بر این شد که او فوتبالش را در هلند ادامه دهد.

هاشمی‌مقدم حس بسیار خوبی به این انتقال دارد: علیرضا باید تیمی را انتخاب می‌کرد که بتواند برایش بازی کند و در فاینورد این موقعیت برای او ایجاد شده است. از طرف دیگر او دنبال تیمی بود که سبک بازی‌اش هجومی و مربی‌اش هم به بازی علیرضا اعتقاد داشته باشد و حالا او به باشگاهی رفته که می‌تواند در آن به اهدافش برسد. باشگاه فاینورد فرهنگ زیبایی دارد و فرهنگ شهر روتردام هم به فرهنگ ایرانی‌ها نزدیک است و آدمهای خونگرمی در این شهر زندگی می‌کنند. من و علیرضا که حس فوق‌العاده‌ای نسبت به این انتقال داریم.

بر خلاف جهانبخش و مدیر برنامه‌هایش، برخی طرفداران علیرضا موافق حضور او در فاینورد نیستند. از دید آنها، جهانبخش در صورت بازگشت به لیگ هلند باید در تیمی بازی می‌کرد که در لیگ قهرمانان اروپا یا نهایتا لیگ اروپا حضور داشته باشد اما فاینورد در حال حاضر در مرحله انتخابی لیگ کنفرانس اروپا حضور دارد. واکنش هاشمی‌مقدم به این انتقاد جالب است: هر کسی حق انتقاد دارد و این انتقادها به خاطر دوست داشتن علیرضا است اما باید جای ما باشید و از زاویه دید ما به این انتقال نگاه کنید. نگاه علیرضا، به آینده است و مطمئن باشید فاینورد در فصل جدید برای کسب سهیمه چمپیونزلیگ و حتی قهرمانی در لیگ هلند به مصاف حریفانش خواهد رفت.

بازیکن سابق برایتون در حالی به فاینورد رفت که طبق ادعای یکی از رسانه‌های هواداری برایتون، جهانبخش در نقل و انتقالات تابستان گذشته از آژاکس پیشنهاد داشت اما او تصمیم گرفت در برایتون بماند.

هاشمی‌مقدم پیشنهاد آژاکس به علیرضا را تائید می‌کند: آن زمان به جز آژاکس، 5 تیم بزرگ اروپایی به دنبال علیرضا بودند و حتی سرمربی دو تیم که تیمشان در لیگ قهرمانان حضور داشت، با علیرضا به صورت تصویری صحبت کردند اما برایتون در آن مقطع اجازه جدایی به علیرضا را نداد و او در این تیم ماندنی شد.

اینکه چطور باشگاه انگلیسی در این مقطع با جدایی علیرضا موافقت کرده سوال بعدی ما از مدیر برنامه‌های جهانبخش است به خصوص آنکه هاشمی‌مقدم پیش از این گفته بود گراهام پاتر سرمربی برایتون دوست ندارد بازیکن ایرانی‌اش را از دست بدهد.

توضیح هاشمی‌مقدم را بخوانید: سرمربی برایتون علیرضا را دوست داشت اما در سیستم مورد نظر او جایی برای علیرضا نبود. از طرف دیگر گراهام پاتر هم حاضر نمی‌شد به علیرضا بازی دهد و نهایتا بعد از جلساتی که در این چند ماه با باشگاه برایتون داشتیم، آنها حاضر شدند با جدایی جهانبخش موافقت کنند. البته قطعا مسائل مالی هم در این انتقال تاثیرگذار بوده است.

سوژه بعدی صحبت ما با مدیر برنامه‌های جهانبخش درباره انتقاد برخی رسانه‌های انگلیسی از این بازیکن است. دیروز سایت هواداری برایتون در مطلبی مدعی شده بود جهانبخش به اندازه کافی برای حضور در لیگ جزیره خوب نبوده و نهایت تاثیرگذاری او در زمین، 20 دقیقه بوده است. هاشمی‌مقدم می‌گوید: از 100 مطلبی که درباره علیرضا در رسانه‌های انگلیسی منتشر شده، 90 مطلب در تعریف از این بازیکن بوده است. آنهایی که اینگونه علیرضا را نقد می‌کنند، از دید من درک خوبی از فوتبال ندارند. البته در کشوری که به بازیکن ملی‌شان توهین می‌شود، نباید انتظار داشته باشیم که از جهانبخش تعریف کنند.

نکته قابل توجه اینکه به جز رسانه‌های انگلیسی، برخی طرفداران برایتون هم دل خوشی از علیرضا نداشتند و از جدایی او از این تیم استقبال کردند. موضوعی که هاشمی‌مقدم اینگونه تحلیلش کرده است: به نظرم این عده افراد در اقلیت بودند چون در زمانی که ما برای دیدن بازیهای برایتون به ورزشگاه می‌رفتیم، بعد از بازی، علیرضا یکی از بازیکنانی بود که درخواستهای زیادی برای عکس و امضا داشت و ما این موضوع را از نزدیک دیدیم.

1984