محمودزاده: اسلحه حمل شده در بازی لیگ یک واقعی نبود/ با برگزاری پلی آف برای صعود به لیگ برتر موافق هستیم

محمودزاده: اسلحه حمل شده در بازی لیگ یک واقعی نبود/ با برگزاری پلی آف برای صعود به لیگ برتر موافق هستیم

پایگاه خبری فوتبالی- رییس برگزاری مسابقات لیگ دسته اول روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و درباره برخی مسائل مربوط به لیگ یک توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش فوتبالی، فریبرز محمودزاده، مسئول برگزاری رقابت های لیگ دسته اول در خصوص اینکه برای برگزاری دیدارهای هفته پایانی لیگ یک چه تدابیری اندیشیده شده است اظهار داشت: با توجه به رقابت شدیدی که میان تیم ها در جدول لیگ یک وجود دارد، ما تلاش کردیم 4 هفته پایانی لیگ را به صورت همزمان برگزار کنیم. در فصول قبلی معمولا 2 یا حداکثر 3 هفته پایانی همزمان می شد اما شما ملاحظه کردید که شش هفته مانده به پایان مسابقات، 9 تیم به طور مستقیم کاندیدای صعود به لیگ برتر بودند و در انتهای جدول هم رقابت شدیدی برای سقوط یا عدم سقوط به لیگ دسته دوم درگرفته بود. از هفته های قبل تر نشست هایی در فدراسیون فوتبال برگزار شد و با دستور مستقیم رییس فدراسیون و رییس سازمان لیگ، کارگروهی متشکل از کمیته های انظباطی، داوران، مسابقات، حراست و سایر کمیته های مربوطه تشکیل شد و تلاش کردیم هم ناظران قوی تر و هم داوران ماهرتری از سوی کمیته داوران انتخاب کنیم. به طور دقیق ما تا الان 297 مسابقه را سپری کردیم و 9 دیدار باقی مانده که 3 دیدار آن بسیار حائز اهمیت است. در بالای جدول، 2 تیم صعود کننده هنوز تکلیفشان مشخص نیست و 3 تیم با امتیاز مشابه و تفاضل گل های مختلف داریم و در انتهای جدول اما سقوط تیم ها مشخص شد.

وی درباره اینکه آیا داوران قضاوت کننده در 3 دیدار حساس لیگ یک مشخص شده اند یا خیر، تصریح کرد: با توجه به حساسیت این دیدارها قطعا کمیته داوران به ریاست آقای افشاریان از داوران لیگ برتری استفاده خواهند کرد اما بنده هنوز از اسامی داوران اطلاعی ندارم و فکر می کنم به زودی از طریق سایت فدراسیون اعلام شود. البته داوران مربوطه خودشان از دیداری که باید قضاوت کنند اطلاع دارند چرا که باید برای مسائلی از قبیل خرید بلیط و ترانسفر و...آماده باشند اما اعلام رسمی اسامی داوران به احتمال زیاد روز یکشنبه انجام می شود.

محمودزاده درباره ماجرای حمل اسلحه در جریان یکی از دیدارهای لیگ دسته اول توضیح داد: از آنجایی که این ماجرا قدری خاص است اجازه دهید به طور کلی راجع به آن صحبت کنم. ما با نیروی انتظامی و دادستان انزلی صحبت کردیم و موضوع صورتجلسه شد و به ارگان های مربوطه ارسال شد اما بنده تایید می کنم که اسلحه واقعی نبوده و درباره اینکه چرا آن آقا اینکار را انجام داد و هدفش چه بود، باید در ارگان های قانونی به این مسئله رسیدگی شود.

رییس برگزاری مسابقات لیگ یک در خصوص کم بودن سهمیه صعود به لیگ برتر و امکان قرار دادن دیدار پلی آف عنوان کرد: ما به شخصه موافق این موضوع هستیم چرا که رقابت شدیدی در جدول ایجاد خواهد کرد اما یکی از دلایلی که باعث شده تا کنون موفق به انجام این کار نشویم، عدم توازن میان تعداد تیم های لیگ برتر و لیگ یک است. در حال حاضر لیگ برتر 16 تیمی و لیگ یک 18 تیمی است و اگر لیگ ها دوباره به فرمت 16-16 برگردند، می توان سهمیه بیشتری برای صعود به لیگ برتر در نظر گرفت. مشکل اینجاست که اگر قرار باشد مثلا 3 تیم به لیگ برتر صعود کنند، پس باید 3 تیم هم از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کنند اما شما می دانید که تمام تیم های لیگ برتری عضو مجمع فدراسیون هستند؛ در حالی که تنها 8 تیم از لیگ یک عضو مجمع فدراسیون هستند. با توجه به آرای بیشتری که لیگ برتری ها در مجمع دارند، طبیعتا از موضع خودشان دفاع می کنند و می گویند ما با توجه به اینکه 16 تیم بیشتر در لیگ برتر نداریم، منطقی نیست که 3 تیم به دسته پایین سقوط کنند. اگر در فصول بعدی توازنی میان تعداد تیم ها صورت بگیرد و لیگ یک هم 16 تیمی شود، قطعا با مصوباتی که صورت می گیرد سهمیه بیشتری برای تیم های دسته اولی لحاظ خواهد شد. ضمنا پیشنهاد من این است که چرا پلی آف فقط برای صعود باشد؟ ما در آینده می توانیم حتی برای سقوط تیم ها نیز سهمیه پلی آف در نظر بگیریم مانند وضعیتی که در بوندس لیگا آلمان وجود دارد.

7474