گزارش ویژه/ چرا امیری و نوراللهی برای پرسپولیس پنالتی نزدند؟

گزارش ویژه/ چرا امیری و نوراللهی برای پرسپولیس پنالتی نزدند؟

پایگاه خبری فوتبالی- چرا دو بازیکن باتجربه پرسپولیس از زدن ضربات پنالتی امتناع کردند؟

به گزارش فوتبالی، استقلال برای دومین فصل متوالی در جام حذفی، در ضربات پنالتی از سد رقیب سنتی‌اش گذشت تا به مرحله بعدی این مسابقات صعود کند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که بر اساس برخی اخبار، قرار نبوده مهدی عبدی زننده پنجمین پنالتی پرسپولیس باشد منتهی بعد از آنکه امیری و نوراللهی دو بازیکن باتجربه پرسپولیس حاضر نشدند پشت توپ قرار بگیرند، یحیی گل محمدی چاره‌ای نداشت جز اینکه پنالتی تیمش را به عبدی بدهد.

در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها از احمد نوراللهی و وحید امیری به عنوان دو بازیکنی نام برده شده که حاضر نشدند پشت توپ قرار بگیرند و طبیعتا انتقادهایی هم از این دو بازیکن صورت گرفته که چرا به عنوان بازیکنان باتجربه و ملی‌پوش، از زدن پنالتی امتناع کرده اند.

برای مثال، روزنامه ایران‌ورزشی درباره این موضوع نوشته است: "چرا در تیم پرسپولیس بازیکن بسیار باتجربه‌اش به بهانه آنکه پارسال در دربی جام حذفی پنالتی از دست داده، پشت ضربه پنالتی قرار نمی‌گیرد؟ این امتناع و خودداری مصداق بزرگ نافرمانی از حرف سرمربی است و به نظر اصلاً دلیل کافی و لازم برای پنالتی نزدن یک بازیکن محسوب نمی‌شود."

گفته می شود وحید امیری و احمد نوراللهی که سابقه خراب کردن پنالتی در بازیهای مهم را دارند، از یحیی خواسته‌اند که نام آنها در بین 5 پنالتی‌زن اول تیمشان نباشد و اگر تکلیف بازی در 5 پنالتی اول مشخص نشد، آنها پنالتی های تک تک را بزنند.

وحید امیری در جام ملتهای آسیا در سال 2015 و بازی بسیار مهم تیم ملی مقابل عراق نتوانست پنالتی‌اش را تبدیل به گل کند تا تیم کارلوس کی‌روش از آن تورنمنت حذف شود. امیری توپ را به دیرک عمودی دروازه عراق زد.

احمد نوراللهی هم فصل گذشته و در دربی جام حذفی، پنالتی‌اش را خراب کرد و پس از آن دیگر برای تیمش پنالتی نزده است و احتمالا روحیه زدن پنالتی را نداشته و این مورد تا حدود زیادی هم طبیعی به نظر می رسد.

کمتر کسی فکر می کرد آل کثیر و عبدی پنالتی هایشان را گل نکنند.

7655