فغانی: خطای مهاجم استقلال روی مدافع پرسپولیس کارت زرد داشت، نه اخراج/ تیم‌ها از من حساب نمی‌بردند، احترام می‌گذاشتند

فغانی: خطای مهاجم استقلال روی مدافع پرسپولیس کارت زرد داشت، نه اخراج/ تیم‌ها از من حساب نمی‌بردند، احترام می‌گذاشتند

پایگاه خبری فوتبالی- علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: تیم‌های پرسپولیس و استقلال در دربی نهایت همکاری را داشته و از تصمیمات داوری تمکین کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، علیرضا فغانی درباره خطای ارسلان مطهری، مهاجم تیم فوتبال استقلال روی فرشاد فرجی، مدافع پرسپولیس در اوایل دربی روز گذشته، اظهار داشت: من این صحنه را شاید خوب ندیده باشم و همکارانم هم قطعا متوجه نشدند اما صحنه را که دوباره دیدم، کارت زرد کفایت می‌کرد. اینکه در صفحات مجازی شلوغ می‌کنند که این صحنه اخراج داشته است، درست نیست. بسیاری از کارشناسان نیز اعلام کردند در این صحنه مهاجم استقلال باید کارت زرد می‌گرفت. 
وی در مورد قضاوتش در دربی تصریح کرد: شنیده بودم که قبل از بازی حواشی زیادی به وجود آمده است اما هر دو تیم با نهایت همکاری از تصمیمات داوری تمکین کردند. بازی درگیری چندانی نداشت. این آرامشی که در بازی حکمفرما بود، برای خودشان و تمرکز در بازی تأثیرگذار بود. وقتی بازی جام حذفی باشد، یک تیم باید حذف شود اما دادن تنها سه کارت زرد نکته مثبت بازی بود. امیدوارم تیم‌ها در بازی‌های بعدی این همکاری را دستور کار خودشان قرار دهند.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه چه حسی داشت که پس از مدت‌ها در ایران قضاوت می‌کرد، گفت: حس خاصی نداشتم اما همین که دوستان، مربیان و بازیکنان را پس از مدت‌ها دیدم خوشحال شدم. پس از بازی از چند داور تقدیر شد که فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی هم لطف کردند و در این مراسم حضور داشتند. 

فغانی در واکنش به اینکه به نظر می‌رسید با توجه به سوابقش، بازیکنان و مربیان از او حساب می‌بردند و این اتفاق در داوری‌های داخل کشور کمتر دیده می‌شود، گفت: بحث حساب نبود، احترام گذاشتند. 

دیدار پرسپولیس و استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با نتیجه 4 بر 3 در ضربات پنالتی به سود استقلال به پایان رسید. 

6641