کامرانی‌فر: مهدوی کیا قطعا سرمربی تیم امید خواهد بود/ فغانی هم به سیستم VAR وارد شده است

کامرانی‌فر: مهدوی کیا قطعا سرمربی تیم امید خواهد بود/ فغانی هم به سیستم VAR وارد شده است

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: مهدوی کیا قطعا سرمربی تیم امید خواهد بود، اگرچه در حال حاضر او مشغول مذاکره با باشگاه هامبورگ است.

به گزارش فوتبالی، حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیر کل فدراسیون فوتبال درمورد حضورش در فدراسیون اظهار داشت: کار سختی داریم، اما کارهای سخت را آدم‌های بزرگ انجام می‌دهند. از مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که از جوانان آینده‌دار و تحصیل کرده استفاده می‌کند. افرادی که اضافه شده‌اند بدون لابی و سفارش انتخاب می‌شوند. این نگاه فدراسیون است که توجه ویژه‌ای به تخصص دارد. قبل از اینکه انتخاب شوم دوستانم در فیفا برایم پیام ارسال کرده بودند و این یعنی می‌توان ارتباطات را حفظ کرد.

وی درمورد حضور فغانی در دربی 96 و میزان تمکین بازیکنان از وی، خاطرنشان کرد: برای این بازی ما داوران زیادی داشتیم که می‌توانستند این بازی را سوت بزنند، اما حضور فغانی که از بهترین‌های دنیا و افتخار داوری ایران است فرصت خوبی برای ما بود. فدراسیون تلاش کرد تا فغانی بازگردد و در جمع داوران باشد.

سرپرست دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: یکی از بحث‌های مهم ما VAR است که پروسه زمان‌بری خواهد بود. ای کاش استارت این کار در گذشته زده می‌شد. 50درصد این پروسه دست فدراسیون است. ضمن اینکه شرایطی داریم که اگر بخواهیم از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم آنها باید مورد تایید فیفا باشند، اما این زمان را نداریم. کارگروهی تشکیل شده و تا یک‌شنبه هفته آینده با مدیریت شخص رئیس فدراسیون جلسه‌ای خواهیم داشت. همچنین فغانی هم به بحث سیستم VAR اضافه شده است.

کامرانی‌فر گفت: با توجه به زیرساخت‌ها شاید در چند ورزشگاه فقط VAR داشته باشیم. ضمن اینکه این سیستم یک پروسه است که باید زیر نظر فیفا باشد. VAR پنج مرحله دارد و شاید هنوز در مرحله اول و دوم هستیم، اما موضوعی که مهم است اینکه شاید برای تمام بازی‌ها نتوانیم از آن استفاده کنیم. شاید مجبور باشیم در برخی بازی‌ها آفلاین کار کنیم و سپس به سمت آنلاین برویم. رئیس فدراسیون و کارگروه عزم خود را جزم کرده‌اند و امیدوارم در آینده شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم. 

وی درمورد شرایط لیگ دسته اول و دوم و گل‌های مشکوکی که به ثمر می‌رسد، ادامه داد: این موضوع به مجموعه داوری مربوط نمی‌شود. کارگروهی تشکیل شده و اتفاقات فوتبال را رصد می‌کند. قطعاً تمام اطلاعات به فدراسیون می‌رسد و ما پیگیری خواهیم کرد. سلامت و درستی سرلوحه فدراسیون است. ریاست فدراسیون هم در حرف‌هایش گفته که سلامت فوتبال از شعارهای فدراسیون است. 

سرپرست دبیر کل فدراسیون فوتبال درخصوص بیانیه باشگاه‌های سرخابی و اخلاق در فوتبال ایران، تصریح کرد: مجری فوتبال کشور، فدراسیون است و ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاقات ادامه دار باشد. به گذشته کاری نداریم، اما اجازه نمی‌دهیم بی‌اخلاقی و بی‌احترامی در فوتبال ادامه داشته باشد. هر کسی هر حرفی می‌زند باید پاسخگو باشد و مسئولیتش را بپذیرد. خروجی لیگ‌های ما تیم ملی است و گاهی اتفاقاتی در تیم ملی رخ داده که فوتبال کشورمان متضرر شده است. در این زمینه بسیار تلاش خواهیم کرد تا از ناهنجاری در فوتبال جلوگیری کنیم. از تمام بزرگان فوتبال درخواست می‌کنم که به فکر توسعه فوتبال باشند و از ناهنجاری پرهیز کنند.

کامرانی‌فر درخصوص شرایط لیگ برتر و فشردگی مسابقات افزود: برنامه‌ریزی مسابقات برعهده سازمان لیگ است که افراد باتجربه‌ای آنجا مستقر هستند. در انتهای فصل چون حساسیت‌هایی در بالا و پایین جدول وجود دارد تمام ارکان فدراسیون ورود کردند تا نتایج در زمین رقم بخورد. تمام ارکان دور هم جمع خواهند شد تا اتفاقات را پیگیری کنند و اگر نیاز به تصمیم‌گیری باشد، این کار را بکنند.

وی عنوان کرد: هر دو تیم بزرگ کشور علاوه بر فوتبال خوبی که ارائه کردند، اخلاق را هم بردند. روز گذشته اعتراضی وجود نداشت و این موضوع خیلی خوبی بود. از رسانه و صداوسیما می‌خواهم که رفتارهای خوب بازیکنان را بیشتر به نمایش بگذارد. باید این الگوها را بیشتر نشان دهیم و فقط به سمت بی‌اخلاقی‌ها نرویم. فوتبال یک مسئولیت اجتماعی بزرگ دارد و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است. این کارها باید در گذشته اتفاق می‌افتاد، اما حالا ما کار را استارت زدیم تا کارهای خیریه فوتبال شروع شود. از همه درخواست می‌کنم که در این مسئولیت اجتماعی و خیریه فوتبال ورود کنند. فوتبال فقط برای یک منطقه خاص نیست، چون استعدادهای زیادی داریم و باید به آنها توجه شود. مبلغ زیادی برای استعدادیابی پیش‌بینی شده است. اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و یک برنامه‌ریزی مسنجم در فدراسیون شکل گرفته است.

سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی، اظهار داشت: تیم ملی ما مستقیم زیر نظر رئیس فدراسیون برنامه‌ریزی می‌شود. سرمربی مشخص شده؛ مهدوی‌کیا به عنوان مشاور در بازی‌های بعدی کنار رئیس فدراسیون خواهند بود. حدود 3 سال تا المپیک بعدی داریم و درحال رایزنی با کمیته ملی المپیک هستیم. از همین جا اعلام می‌کنم در المپیک بعدی تیم ایران حضور خواهد داشت. در هر کاری با برنامه پیش برویم به نتیجه می‌رسیم. باید از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم. برای تیم نوجوانان و جوانان هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. باید برای تیم‌های پایه هم برنامه‌ریزی شود. اگر به آنها توجه نکنیم در آینده تیم بزرگسالان دچار مشکل می‌شود.

کامرانی‌فر درخصوص اینکه گفته می‌شود مسابقات مقدماتی جام‌جهانی قرار است به صورت متمرکز برگزار شود، تصریح کرد: همه ما در بازی‌های گذشته امید قطعی برای کسب پیروزی و صعود نداشتیم، اما اتفاق بزرگی برای ما افتاد و نیاز بود در این برهه از زمان این اتفاق برای فوتبال ما رخ دهد. این موضوع نشان داد که نگاه فدراسیون به تیم ملی ویژه است. بازی‌های سختی در پیش داریم و نمی‌توان گفت فوتبال برای فدراسیون یا بخشی از ورزش است، بلکه برای همه جامعه است، چون نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند. خیلی‌ها از نتایج تیم ملی خوشحال می‌شوند. تیم ملی 10 بازی سخت دارد و نیاز است سایر ارکان کشور ورود کنند و کنار فدراسیون باشند، چون نشاط نهایی برای همه جامعه است. وقتی تیم ملی نتیجه می‌گیرد خوشحالی بزرگی ایجاد می‌شود که نمی‌توان به راحتی آن را به دست آورد. از دولت جدید درخواست می‌کنم ورود کرده و به تیم ملی و فدراسیون کمک کند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی افزود: درمورد میزبانی مسابقات هنوز خبر قطعی نیامده است. گروه‌بندی و بازی‌های رفت و برگشت مشخص شده است، اما به دلیل کرونا و شرایطی که وجود دارد هنوز هیچ چیزی قطعی نیست. به هر حال امکان دارد بازی‌های متمرکز باشد؛ یا دو کشور میزبان شوند یا کشور ثالثی میزبان باشد. با هر شرایطی ما می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. نباید فکر کنیم اگر میزبانی در ایران نباشد شانس‌مان کم می‌شود. تیم ملی ما آنقدر مقتدر است که می‌تواند با هر شرایطی پیروز شود.

سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ملی، گفت: شاید صلاح نباشد درمورد بازی‌های تدارکاتی صحبت کنم. رایزنی‌هایی انجام شده، اما شرایط کرونا و زمان‌بندی مسابقات و ... را هم باید درنظر گرفت. چه تدارکاتی داشته باشید و چه نداشته باشیم و چه میزبان باشیم و چه نباشیم باید تلاش کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم. فدراسیون فوتبال یک هیأت رئیسه جوان، بافکر و فوتبالی را در کنار خود دارد. مشاوران خوبی در کنار فدراسیون هستند. بدهی‌های گذشته فدراسیون در بخش‌های مختلف پرداخت شده است. تیم خوبی در حال کار کردن است و می‌دانم که آینده خوبی پیش‌روی ما است.

وی درخصوص انتخاب سرمربی تیم ملی امید، تصریح کرد: مهدوی‌کیا از طرف هیأت رئیسه مورد تایید قرار گرفته و سرمربی تیم ملی امید خواهد بود، اما باید با باشگاه هامبورگ مذاکره کند. مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شده و قطعا سرمربی خواهد بود.

کامرانی‌فر درخصوص اختلافات بین شرکت شستا و فدراسیون فوتبال، عنوان کرد: تمام بدهی‌ها پرداخت شده است و نمی‌دانم این اتفاقات بابت چه چیزی است. از شریعتمداری و همکارانش درخواست می‌کنم که اقدامات را برای رفع توقیف انجام دهند، چون تمام بدهی‌ها پرداخت شده است.

7474