افشاریان: هر چه داور داشتیم همین بود که برای جام حذفی گذاشتیم/ تا زمانی که فغانی ایران باشد قضاوت خواهد کرد

افشاریان: هر چه داور داشتیم همین بود که برای جام حذفی گذاشتیم/ تا زمانی که فغانی ایران باشد قضاوت خواهد کرد

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد، تا زمانی که علیرضا فغانی در ایران حضور داشته باشد، به قضاوت در مسابقات لیگ و جام حذفی خواهد پرداخت. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، خداداد افشاریان درباره انتخاب علیرضا فغانی به‌عنوان داور دربی اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه مسابقات جام حذفی به اوج حساسیت خودش رسیده است، می‌طلبید که ما فکر کارشناسی و رفتار حرفه‌ای در مورد بازی‌ها داشته باشیم. از آنجایی هم که کار فغانی در تایلند تمام شده بود، ما دعوت کردیم به ایران بیاید و در چند هفته پایانی به روند قضاوت مسابقات کمک کند. 

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های دربی ما فغانی و تیم داوری‌اش را که قرار است در جام جهانی حضور داشته باشند، برای دربی انتخاب کردیم و بنیادی‌فر که داور دوم ماست را برای بازی گل‌گهر - آلومینیوم اراک و بیژن حیدری که داور سوم‌مان در لیست فیفاست را برای مسابقه فولاد - سپاهان در نظر گرفتیم. یک داور بین‌المللی دیگر را هم برای بازی ملوان - خیبر گذاشتیم. هر چه داشتیم همین بود و گذاشتیم تا حق به حقدار برسد. جامعه داوری هم همین توقع را دارد که ما بهترین داوران‌مان را برای بازی‌ها بگذاریم. همه این داوران (داوران مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی) را یکی دو ماهی بود که در اختیار نداشتیم و الان آنها را آوردیم که به طور شایسته از این مرحله رد شویم.

«انتخاب فغانی برای دربی از چند وقت پیش قطعی به نظر می‌رسید؟»، افشاریان در واکنش به طرح این سؤال گفت: بله رایزنی کرده بودیم که فغانی به ایران بیاید، چون باید مقدمات این کار فراهم می‌شد. در ذهن‌مان این تصمیم بود، ولی به خاطر اینکه اتفاقی پیش نیاید تا الان اعلام نکردیم و امروز رسماً این موضوع اعلام شد.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا از داوران پشت دروازه در این مسابقه استفاده نخواهد شد، تصریح کرد: خیر، ما فقط یک کمک داور ذخیره داریم. به دلیل اینکه در هیچ بازی داور پشت دروازه نداشتیم،‌ در این بازی هم از داوران پشت دروازه استفاده نکردیم.

افشاریان در مورد اینکه فغانی در هفته‌های پایانی در لیگ برتر قضاوت خواهد کرد، یادآور شد: بله فغانی را شاید دو سه هفته در اختیار داشته باشیم. فغانی تا زمانی که در ایران است از او کار می‌کشیم تا به داوری و فوتبال کشور کمک کند.

۴۱۵۴