میثم بائو: استقلال 1-2 دربی را می‌برد

میثم بائو: استقلال 1-2 دربی را می‌برد

پایگاه خبری فوتبالی- از دید بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس، فرهاد مجیدی شانس بیشتری به نسبت یحیی گل‌محمدی برای پیروزی در بازی فردا دارد.

به گزارش فوتبالی، میثم بائو درباره بازی فردای پرسپولیس و استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی گفت: دو تیم در بهترین شرایط ممکن به این بازی رسیده‌اند.پرسپولیس در 5 سال گذشته به ثبات شخصیتی خوبی رسیده و از بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برد اما از لحاظ مهره‌ای بازیکنانی که در استقلال توپ می‌زنند تاثیر فنی بیشتری روی بازی دارند. هر چند این بازی غیرقابل پیش‌بینی است اما آنچه مشخص است پرسپولیس از نظر تیمی، هماهنگی و انسجام بیشتری نسبت به استقلال دارد.

بائو افزود: دربی همیشه یک بازی درگیرانه است و دو تیم می‌جنگند تا برنده از زمین خارج شوند. معتقدم با توجه به حساسیتی که این بازی دارد هر تیمی از کمترین موقعیت بیشترین استفاده را کند می‌تواند برنده دربی حذفی باشد. البته چون بازی در صورت تساوی به وقت اضافه و ضربات پنالتی می‌رود، این احتمال وجود دارد که دو تیم بی‌گدار به آب نزنند و موقعیتهای کمتری روی دروازه‌ها خلق شود.

بائو در ادامه صحبتهایش به تقابل سرمربیان دو تیم اشاره کرده است: یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی هر دو فقط به پیروزی در این دیدار فکر می‌کنند. یحیی و کادرش باتجربه‌تر از فرهاد مجیدی و مربیان استقلال هستند اما به نظر من انگیزه فرهاد برای انتقام و برتری در این بازی بیشتر است. این بازی می‌تواند عیار هر دو مربی را مشخص کند و حتی به برخی صحبت‌های حاشیه‌ای که در این مدت صورت گرفته پایان دهد. برد در این بازی می‌تواند سرمربی و کادر تیم برنده را تا دربی بعدی بیمه کند.

از دید بائو، غیبت تماشاگران در دربی، به یک دلیل خاص اتفاق خوبی برای این بازی محسوب می‌شود: نبود هواداران این اجازه را به بازیکنان دو تیم می‌دهد که بدون استرس بازی کنند و فشار از روی کادر فنی و بازیکنان هر دو تیم برداشته شود. جوی که تماشاگران در این بازی ایجاد می‌کنند باعث می‌شود تا بازیکنان نتوانند کیفیت واقعی خود را نشان دهند و برخی بازیکنان باکیفیت، در این بازی اسیر این جو خواهند شد. بار فنی دربی در نبود هواداران قطعا بالاتر خواهد رفت.

نقاط قوت دو تیم، سوژه بعدی صحبت بائو است: استقلال در خط حمله عملکرد بهتری داشته و نقطه قوت این تیم است در مقابل خط دفاع پرسپولیس با حضور کنعانی‌زادگان و سیدجلال منسجم‌تر است و این را در سالهایی که قهرمان شده‌اند به خوبی اثبات کرده‌اند. یکی از فاکتورهای قهرمانی، کم گل خوردن و کار دفاعی خوب است که پرسپولیس در این بخش عالی کار کرده است. استقلال به هر اندازه در فاز هجومی خوب عمل می‌کند در دفاع هماهنگی لازم را ندارد.

 از دید بائو باخت در این بازی بیشتر به ضرر پرسپولیس است تا استقلال: قرمزها در کورس قهرمانی قرار دارند و اگر نتیجه را واگذار کنند قطعا می‌تواند روی روحیه بازیکنان این تیم برای 3 بازی آینده در لیگ برتر تاثیر بگذارد.

بازیکن تکنیکی سابق سرخابی‌ها در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی این بازی گفت: فکر می‌کنم استقلال در 90 دقیقه 2 بر یک برنده بازی باشد.

7655