قیچی‌برگردان به چلسی آخرین خاطره خوب علیرضا برای مرغ‌های دریایی

قیچی‌برگردان به چلسی آخرین خاطره خوب علیرضا برای مرغ‌های دریایی

پایگاه خبری فوتبالی- یک رسانه انگلیسی با بررسی اظهارات گذشته «علیرضا جهانبخش» و مقامات باشگاه برایتون و همچنین اضافه نشدن وی به اردوی مرغ‌های دریایی، از احتمال بالای جدایی وی و بازگشت به لیگ هلند خبر داد. 

به گزارش فوتبالی، بازیکن ۲۷ ساله تیم ملی ایران در جولای ۲۰۱۸ با مبلغ ۱۷ میلیون پوند که در آن برهه رکورد خریدهای باشگاه برایتون را شکست، به این تیم ملحق شد اما از ابتدای پیوستن به مرغ‌های دریایی تاکنون ۶۱ بازی انجام داده و تنها چهار گل به ثمر رسانده و برای چندمین بار از زمان حضور وی در لیگ جزیره، باردیگر زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی جهانبخش از برایتون به گوش می‌رسد.

هرچند مصدومیت از ناحیه همسترینگ و دوری هفت ماهه جهانبخش از مستطیل سبز در عملکرد ضعیف وی نقش آفرینی کرده اما وینگر ایرانی انتظارات را برآورده نکرده است به ویژه با توجه به مبلغ هنگفت قراردادش.

حالا مرد ایرانی با بازگشت به لیگ برتر هلند ارتباط داده شده اما آیا این بار اِمکس را ترک می‌کند؟

تارنمای ساسکس‌لایو به منظور روشن کردن این موضوع به بررسی اظهارات قبلی جهانبخش و مدیران برایتون و همچنین اتفاقاتی که ممکن است در پیش باشد، پرداخته است.

براساس گزارش آتلانتیک، باشگاه فاینورد خواستار به خدمت گرفتن جهانبخش بود اما این باشگاه، تنها تیم علاقه‌مند به وی محسوب نمی‌شود.

هنوز مشخص نیست که جهانبخش پس از همراهی تیم ملی ایران، هم تیمی‌های خود را در باشگاه برایتون در کمپ تمرینی که در اسکاتلند برگزار می‌شود، همراهی خواهد کرد یا خیر.

جهانبخش در لیگ هلند موفقیت قابل توجهی به دست آورد؛ وی پیش از امضای قرارداد با برایتون، در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در جریان ۳۹ بازی ۲۲ گل به ثمر رسانده بود.

ستاره اسبق لیگ برتر هلند هنوز دو سال دیگر با برایتون قرارداد دارد و مرغ‌های دریایی شاید بخواهند بخشی از مبلغی را که بابت وی پرداخت کردند، به دست آوردند.

براساس گزارش‌ها، مرد ایرانی در سالانه بیش از ۲ میلیون پوند درآمد داشته و در نتیجه جدایی وی می‌تواند از حیث مالی بار قابل توجهی را از دوش باشگاه برایتون بردارد.

موضع برایتون

«گراهام پاتر» سرمربی برایتون در ژانویه در پاسخ به پرسشی در مورد جهانبخش و قرار گرفتن در فهرست مازاد گفت: او نمی داند که این خبرها از کجا نشات می‌گیرد و این موضوع برای او یک راز است؛ اما او هنوز بخشی از تیم و عضو گروه است. مقابل آرسنال بازی کرد و خوب تمرین می‌کند. او هر روز تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذارد. او یکی از بازیکنان ما است و تلاش می‌کنیم تا به پیشرفتش کمک کنیم. بدیهی است که دوست دارد بیشتر در ترکیب باشد و این موضوع طبیعی است. به هیچ وجه با علی مشکلی نداریم.

جهانبخش در دیدار برای ولورهمپتون، وستهم، منچسترسیتی و آرسنال که چهار دیدار پایانی برایتون در لیگ جزیره بود، در ترکیب اصلی به میدان رفت.

درحالیکه پاتر همواره از جهانبخش تعریف و تمجید کرده اما ستاره ایرانی ماه آینده ۲۸ ساله می شود و مسلما در این برهه از دوران فوتبالی خود، دوست ندارد نیمکت‌نشین باشد.

نتیجه‌گیری

به نظر دوران سه ساله حضور جهانبخش در برایتون به روزهای پایانی خود نزدیک می شود؛ بازیکنان دیگری در برایتون هستند که بی شک بیشتر از وی در ترکیب مورد استفاده قرار خواهند گرفت و بازیکن ایرانی دیگر طاقت نیمکت نشینی را ندارد.

گفته می‌شود باشگاه فاینورد قصد دارد وی را به عنوان جایگزین استیون برگ‌هوس خریداری کند.

جهانبخش در صورت جدایی از برایتون، به واسطه گل قیچی برگردانش به چلسی در شب سال نو میلادی (۲۰۲۰) همواره در یاد هواداران مرغ‌های دریایی خواهند ماند.

6641