مناظره جنجالی شکوری و فریادشیران در رادیو

مناظره جنجالی شکوری و فریادشیران در رادیو

پایگاه خبری فوتبالی- در یک برنامه رادیویی معاونین اجرایی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روی خط زنده با یکدیگر به مناظره پرداختند. مناظره ای که بیشتر به مشاجره شباهت داشت!

به گزارش فوتبالی، در ابتدا ابراهیم شکوری روی خط برنامه آمد و در ابتدای سخنانش در رابطه با اظهارات فریادشیران گفت: صحبت های آقای فریادشیران را شنیدم و می توانم فقط تاسف بخورم و بگویم انسان ها خودشان باید شان و جایگاه و حرمت موی سپیدی که دارند را حفظ کنند. ندیده بودم کسی بیاید روی خط برنامه ای در رسانه ملی و از الفاظی چنین زشت و بی ادبانه در مورد یک انسان استفاده کند. فکر میکنم که مردم بهترین قاضی هستند. فکر میکنم دلیل اینکه ایشان از این الفاظ بسیار زشت و زننده ای استفاده کرده است، این بوده که هول شده است زیرا مهر حکمش هنوز خشک نشده بود و خواست راجع به باشگاه بزرگ پرسپولیس و یحیی گل محمدی مصاحبه و موضع گیری کند تا شاید جایی بین هواداران برای خود باز کند. اما این راهش نیست که بخواهیم با توهین جایگاهی بین هواداران، بازیکنان و مربیان تیممان به دست بیاوریم. رفتارشان کاملا غیرحرفه ای بود و شاید میخواستند سریع خودشان را نشان دهند. امیدوارم همانطور که ما احترام همه همکاران خودمان را حفظ میکنیم و در کنار آن، حرمت سن و سال و موی سفید دوستان را داریم، خودشان هم این حرمت را حفظ کنند و ما مجبور نشویم از الفاظ دیگری استفاده کنیم. ما تمام تلاشمان را برای خویشتن داری می کنیم. نمی دانم چه باید گفت. فقط می توانم در رابطه با این موضوع تاسف بخورم.

شکوری در رابطه با اظهارات یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از بازی با آلومینیوم و اینکه آیا دلیل اظهارات فریادشیران همین صحبت ها بوده یا خیر، گفت: من فکر میکنم شروع این کار با آقای مددی بود. در یک برنامه تلویزیونی، برنامه ای که اصلا مرتبط با باشگاه پرسپولیس نبود، متاسفانه ایشان از اسم مستقیم یحیی گل محمدی و مدیرعامل سابق باشگاه استفاده کردند. شاید فکر میکنند صحبت راجع به تیم حریف، می تواند این فشاری که روی باشگاهشان است و این عدم مقبولیتی که در تیم خودشان دارند را بپوشاند. اما این مسیرش نیست و فکر میکنم جرقه کار از آنجا زده شد. همه ما انسان هستیم. فکر کنید با همچین حالتی به سمت ما حمله شود، ما نمی توانیم این توقع را از یحیی که شخصیتی آرام نیز دارد داشته باشیم که چیزی نگوید. در ادامه نیز باید بگویم متاسفانه بیانیه زشت و زننده ای بود که از طرف باشگاه رقیب ما صادر شد. و فکر میکنم مردم ما خاطرات خوبی از «بگم؟ بگم؟» و پیش کشیدن اسامی مخفف نداشته باشند! و زیاد دوست نداشته باشند راجع به این مسائل صحبت شود. فکر میکنم خود طرفداران تیم رقیب هم روی مصاحبه آقای فریادشیران و بیانیه باشگاه موضع داشتند چه برسد به هواداران دیگر. زیرا کلمات بسیار زشت و زننده که شایسته فوتبال ما نیست به کار گرفته شده بود.

وی در رابطه با شدت گرفتن صحبت کردن بازیکنان و مقامات دو تیم پایتخت علیه یکدیگر در ماه های اخیر، اظهار داشت: واقعیت این است که باشگاه ما این را ثابت کرده که راجع به تیم حریف صحبت نمی کند و در زمین مسابقه خودش را اثبات می کند. تمام ارکان باشگاه و هوادارانمان نیز این را یاد گرفته اند. اما متاسفانه بعضی از رقبای ما اخلاق را زیر پا گذاشته و شروع به فرافکنی می کنند. نمی دانم واژه هوچی‌گری را بگویم یا نه. زیرا به دوستان برمی‌خورد. اما دقیقا کلمه ای که می‌شود استفاده کرد همین است. وقتی مقامی مسئول که یک روز هم نیست سمتی گرفته و کاری هم نداریم که چه شده که از سمت قبلی خود کنار گذاشته شده است، از همچین الفاظی استفاده می کند، من نمی دانم چه باید بگویم. ما برای رسانه حرمت قائل هستیم و بیشتر از آن برای مردم باید حرمت قائل باشیم. خانواده ها و فرزندان ما این برنامه ها را می بینند و این حرف ها را گوش می کنند. استفاده از همچین الفاظی و با این ادبیات در برنامه زنده رادیویی، فکر می کنم زیر سوال بردن نه تنها آن باشگاه بلکه کل فوتبال و ورزش ما باشد. ما سعی کردیم با تمام توانمان در زمین بجنگیم. در فینال یورو دیدیم تیمی که باخت، به رقیب خود احترام گذاشت. اما اینجا متاسفانه به خاطر اینکه باشگاه پرسپولیس 4 دوره قهرمان شده و برای بار پنجم نیز در صدر جدول قرار دارد، هجمه ای عجیب و غریب به سمت باشگاه می آید. در کشورهای اروپایی نیز تیم هایی هستند که چند سال قهرمان می شوند اما چنین بحث هایی وجود ندارند. فوتبالی ها به خوبی می دانند که مسابقه اصلی داخل زمین است. اصل مطلب داخل زمین است. خواهش می کنم از دوستان که اخلاق را رعایت بکنند. من شرمم می آید که کلمه ای که دوست عزیزمان دیروز در برنامه شما گفت را بخواهم مجددا تکرار بکنم. راجع به این مسائل حرف خیلی برای گفتن هست، اما فکر میکنم هم دین ما هم انسانیت به ما توصیه میکند که نباید انقدر دریده راجع به یک سری مسائل صحبت کرد. فکر میکنم که ایشان به هیچ عنوان در جایگاهی نیست که راجع به یک انسان، نه فقط بازیکن پرسپولیس، اینگونه صحبت کند. ما فوتبالی ها همدیگر را خوب میشناسیم. می دانیم که رزومه هر کسی چیست. این که بخواهیم با این ادبیات راجع به یک انسان در رسانه ملی صحبت کنیم، اصلا شایسته ورزش ما نیست.

در ادامه گفتگو، ناصر فریادشیران روی خط آمد و گفتگویی جنجالی میان وی و ابراهیم شکوری در گرفت که شرح آن را در زیر می خوانید:

فریاد شیران: من هم خدمت علاقه‌مندان به فوتبال و خصوصاً استقلالی‌ها سلام عرض می‌کنم. من صحبت‌های آقای شکوری را نشنیدم، فقط شنیدم ایشان صحبت از سابقه کردند که خواستم بگویم سابقه من دقیقاً مشخص است و احتیاجی به گفتن ندارد و اگر صحبتی انجام می‌دهم بر اساس سابقه خودم است و شناختی که از فوتبال ایران دارم. من 5 سال کمیته اخلاق بودم و از پشت پرده‌های فوتبال آگاهی کامل دارم و از آقای شکوری و کادر فنی پرسپولیس و جامعه فوتبال هم بیشتر اطلاعات دارم و نیازی نیست که بگویم چه کسی هستم. بنده جایگاهم مشخص است. قبلاً مدیر آکادمی استقلال بودم والان هم معاون اجرایی باشگاه هستم. آقای شکوری آیا مشکلی با این پست من دارید؟

شکوری: من هم سلام عرض می‌کنم خدمت آقای فریاد شیران. من با پست شما مشکلی ندارم بلکه مشکل من با ادبیات شما است.

فریاد شیران: پس چرا دارید با کلمات بازی می‌کنید؟

شکوری: به این خاطر که شما احترام ورزشکاران را حفظ نکردید.

فریاد شیران: ورزشکاری که مشکل اخلاقی دارد چرا باید جذب این باشگاه شود.

شکوری: این دیگر در حوزه اختیارات باشگاه پرسپولیس است آیا استقلال هم بخواهد بازیکنی جذب کند باید از باشگاه پرسپولیس اجازه بگیرد؟

فریاد شیران: بازیکنی که مشکل اخلاقی داشته و همیشه در حال فرار بوده است و پول گرفته و رفته است.

شکوری: به شما مربوطی نیست آقای فریاد شیران، شما در جایگاهی نیستید که بخواهید در این مورد صحبتی کنید.

فریاد شیران: جایگاه من مشخص است و لطفاً با ادبیات درست صحبت کنید، جایگاه من مشخص است و شما کسی هستید که زیر قرارداد ویلموتس را امضاء کردید.

مجری رادیو: آقای فریاد شیران موضوع برنامه ما ارتباطی به ویلموتس ندارد.

فریاد شیران: چرا وقتی صحبتی مطرح می‌شود آقای شکوری باید جایگاه خودش را بداند. اولاً از من کوچک‌تر است و باید احترام من را داشته باشد و با ادبیات خوبی صحبت کند.

شکوری: آقای فریاد شیران می‌توانید لطفاً بفرمایید جایگاه شما کجاست که می‌توانید درباره بازیکن و پرونده‌های گذشته تیم حریف صحبت کنید. دوست دارید ما هم درخصوص پرونده‌ها صحبت کنیم؟ اینکه چه اتفاقاتی در فلان استخر افتاد؟

فریاد شیران: شما به مربی خودتان نمی‌گویید که در حیطه اختیارات خودش صحبت کند چرا باید به مدیرعامل باشگاه ما انگ هوچی گری بزند؟ هوچی گری یعنی چی؟

شکوری: ما هم همین را می‌گوییم که به مدیرعامل باشگاه استقلال اصلاً مربوط نیست که چرا مدیرعامل و سرمربی ما رو در روی همدیگر قرار نمی‌گیرند. آیا این حرف بدی است؟

فریاد شیران: ایشان اجازه ندارد که با صداوسیما به این شکل رفتار کند.

مجری رادیو: بنده به‌عنوان کارمند صداوسیما، باید از حق جایی که در آن کار می‌کنم دفاع کنم. باید بگویم اگر ایشان به اینجا رسیدند از قِبَل همین صداوسیما بوده است. ولی وریا غفوری هم نباید به این شکل حرف بزند. چند هفته پیش آقای وریا غفوری مگر نگفته است که دوربین‌های صداوسیما خاموش شود؟

فریاد شیران: اگر ایشان هم این کار را کرده است اشتباه کرده است. من هم همین را می‌گویم که چرا باید کسانی که تا پیش‌ازاین به صداوسیما التماس می‌کردند برای صحبت، امروز باید چنین رفتاری از خود نشان دهد؟ اصلاً این توهین به جامعه رسانه و مردم است.

مجری رادیو: آقای فریاد شیران مگر شما خودتان نمی‌گویید که هر مسئولی باید در جایگاه خودش صحبت کند؟ پیش چرا خودتان این را رعایت نمی‌کنید؟ الآن هم شما درباره تیم خودتان صحبت کنید و آقای شکوری هم درباره تیم خودش صحبت کند. ما اصلاً نمی‌خواهیم که تنشی ایجاد شود. پنج‌شنبه دیدار دربی در جام حذفی را پیش رو داریم و قطعاً یکی از این دو تیم آن شب حذف خواهند شد و به نظر می‌رسد اگر بخواهد به این شکل ادامه پیدا کند پنج‌شنبه‌شب این تنش‌ها به اوج خودش خواهد رسید.

فریاد شیران: من هم این حرف را قبول دارم. تا پیش‌ازاین مدیران دو تیم می‌آمدند و می‌نشستند در یک جای مناسب و می‌گفتند و می‌خندیدند و می رفتنند در زمین می‌جنگیدند. اما الآن شما بگویید که ما شروع کردیم یا آقای گل محمدی؟ الآن هم آقای شکوری در حال فرافکنی هستند. پرونده ایشان ....

شکوری: اگر اجازه دهید من هم ‌صحبت کنم. آقای فریاد شیران عزیز استارت این کار را مدیرعامل باشگاه استقلال در یک برنامه زنده تلویزیونی زد. ایشان گفتند چرا آقای گل محمدی را مقابل مدیرعامل قرار ندادند. خب باشگاه پرسپولیس ساختار خودش را دارد و زمانی که یک نفر از باشگاه ما روی خط می‌آید طبق پروتکل رفتار می‌کنیم و شخص دیگری نمی‌آید که مقابلش قرار بگیرد.

فریاد شیران: این صحبت‌های شما را هواداران خوششان می‌آید. اینکه بگویید باشگاه پرسپولیس ساختار دارد و استقلال ساختار ندارد.

شکوری: این را دیگر خودتان می‌دانید. شما نباید با کنایه این حرف‌ها را بزنید. سرمربی شما از ابتدای لیگ چند مرتبه اخراج شده است؟

شکوری: این دیگر به شما مربوطی نیست.

فریاد شیران: این حرکتی که در دیدار مقابل گل گهر انجام داد هرکسی دیگر بود 6 ماه محروم می‌شد.

شکوری: آخر این اصلاً به شما مربوطی نیست. فدراسیون کمیته اخلاق دارد، کمیته انضباطی دارد.

فریاد شیران: مگر می‌شود به ما مربوط نباشد؟ شما برای تعداد کارت یک بازیکن می‌روید اعتراض می‌کنید. اینجا حق باشگاه استقلال است که اعتراض کند.

شکوری: خب بروید اعتراض خودتان را بکنید، اصلاً برای چه مربی ما باید 6 ماه محروم می‌شد؟

فریاد شیران: برای همان حرکت‌هایی که انجام داد. اگر آقای پیروانی و بازیکنان دیگر نبودند که داور را زده بود.

شکوری: من فکر می‌کنم اگر این برنامه بخواهد ادامه پیدا کند شما می‌خواهید درباره بازیکنان جوانان و نونهالان ما هم صحبت کنید.

فریاد شیران: نه، من آن چیزی را که دیدم را می‌گویم.

شکوری: آقای فریاد شیران شما هنوز روی آن حرف خودتان درباره لفظی که درخصوص بازیکن سابق ما استفاده کردید هستید؟

فریاد شیران: کدام حرف را می‌گویید؟

مجری رادیو: منظورشان صحبت های شما در خصوص آنتونی استوکس است.

فریاد شیران: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. بازیکنی که این‌همه مشکل داشته است.

شکوری: به شما مربوطی نیست. شما مگر قاضی هستید؟

مجری رادیو: آقای فریاد شیران خیلی از چیزها عیان است. آیا باید درباره همه آن‌ها روی آنتن زنده رسانه ملی صحبت شود.

شکوری: من حق می‌دهم به آقای فریاد شیران. بالاخره ایشان باتوجه به پستی که گرفتند باید هم  این حرف‌ها را هم بزنند.

مجری رادیو: لطفاً با پست آقای فریاد شیران کاری نداشته باشید. همان‌طور که خودتان هم گفتید.

فریاد شیران: چرا پست من چشم شما گرفته است؟ بیایید درباره فوتبال صحبت کنیم.

شکوری: آقای عارضه من هم معاون اجرایی باشگاه و هم سخنگوی باشگاه هستم وقتی صحبت می‌کنم مطمئن باشید که این سیستم را می‌شناسم و می‌دانم راجع به چه چیزی حرف می‌زنم و حرف‌های من موردقبول کادر فنی و باشگاه است و خدا کند درباره همه باشگاه‌ها همین‌طور باشد.

فریاد شیران: آقای شکوری با کلمات بازی نکنید.

شکوری: حتماً از این به بعد از کلمات شما استفاده می‌کنم.

مجری رادیو: با توجه به این حرف‌ها من فکر می‌کنم بهتر است این برنامه به اتمام برسد و همین‌جا از هر دو عزیز خداحافظی می‌کنم.

7474 / 6641