گزارش ویژه/ اصرار از پرسپولیس، مقاومت از AFC/ تحریم های آمریکا مانع پرداخت به کالدرون

گزارش ویژه/ اصرار از پرسپولیس، مقاومت از AFC/ تحریم های آمریکا مانع پرداخت به کالدرون

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس می خواهد مطالبات کالدرون را از محل درآمدهایش در ای اف سی پرداخت کند اما تحریم های مالی و بانکی این اجازه را نمی دهد.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس به دنبال این است تا مطالبات گابریل کالدرون و خواکین را از طریق درآمد آسیایی اش پرداخت کند. قرمزها در حال حاضر 580 هزار دلار به کالدرون و حدود 100 هزار دلار به خواکین بدهکار است که مجموع رقم بدهی به آنها باتوجه به جرایم سالیانه، به مبلغی در حدود 750 هزار دلار خواهد رسید.

باشگاه پرسپولیس که با خزانه خالی روبه رو است، قصد داشت برای پرداخت این رقم سنگین، ای اف سی را واسطه کند تا از محل درآمدهایش این رقم پرداخت شود.

این در حالی است که قرمزها رایزنی برای برداشت از حساب خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا را از چند ماه قبل طی مکاتباتی رسمی آغاز کرده‌اند اما ای اف سی برخلاف رویه قبلی فیفا که پیش از این از محل درآمدهای پرسپولیس به طلبکاران خارجی این باشگاه مانند (برانکو، نیسلون و دستیاران برانکو) پرداختی داشت به دلیل تحریم های آمریکا تاکنون حاضر به انجام آن نشده است. البته این اتفاق جدید نیست و از اواسط سال 98 فیفا و ای اف سی پولهای فدراسیون فوتبال ایران و باشگاههای ایرانی را به دلیل تعلق به طرف ایرانی، شامل تحریم می داند و بلوکه می کند.

کمیته استیناف فدراسیون جهانی فوتبال فیفا روز 17 تیر با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد نسبت به پرداخت نشدن طلب گابریل‌ کالدرون و خواکین، دو مربی پیشین قرمزها، شش روز زمان برای ارسال جوابیه در نظر گرفته است.در ادامه این نامه که رونوشت آن برای باشگاه پرسپولیس هم ارسال شده، آمده است که روند انضباطی در خصوص پرونده فوق ادامه دارد و موضوع پرونده در جلسه کمیته انضباطی در تاریخ 7 مرداد مورد بررسی  قرار می‌گیرد.

با توجه به مشکلات مالی که باشگاه پرسپولیس با آن به نوعی گریبانگیر است و عدم همکاری ای اف سی به دلیل تحریم های آمریکا باید دید که این باشگاه چه تمهیدی برای این ماجرا خواهد داشت.

پرسپولیس از فصل 2020 دو میلیون و هفتصد هزار دلار طلبکار است و از فصل 2021 هم حدود 300 هزار دلار باید پاداش دریافت کند که فعلا همه این پولها بلوکه شده است.

7655