گزارش فنی/ ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دربی حذفی؛ همان همیشگی با تغییرات اندک!

گزارش فنی/ ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دربی حذفی؛ همان همیشگی با تغییرات اندک!

پایگاه خبری فوتبالی- انتخاب 11 مرد آماده و با انگیزه، مهمترین ماموریت یحیی گل محمدی طی سه روز باقی مانده تا دربی خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس که در بازی برگشت لیگ بیستم موفق به شکست شاگردان فرهاد مجیدی شد، اکنون در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی تقابل با استقلال را پیش رو دارد. قرمزها فصل گذشته و در مرحله نیمه نهایی در ضربات پنالتی مغلوب آبی های پایتخت شدند تا از رسیدن به فینال و دفاع از عنوان قهرمانی فصل قبلش ناکام شدند.

در  پرسپولیس برخلاف رقیب سنتی، رقابت بالایی برای حضور در ترکیب شکل گرفته است. جایی که شاید نیمکت پررنگ و قدرتمند قرمزها در جریان بازی بتواند کلید صعود از این مرحله برای یحیی گل محمدی محسوب شود. با این حال سرمربی پرسپولیس امیدوار است با انتخابی درست ، در راستای دستیابی به اهداف تیمش برای این بازی حساس، پیروز بازی لقب گیرد.

دروازه‌بان؛ حامد لک

دروازه‌بان اصلی تیم پرسپولیس برای سومین بار در بزرگترین بازی فوتبال ایران حضور خواهد داشت و امیدوار است تا برای دومین بار در دربی ها موفق به کلین‌شیت شود. لک در چند بازی گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده است و در لیگ برتر تاکنون 15 کلین شیت را به ثبت رسانده است، اما شرایط دربی متفاوت است و باید دید او برابر قایدی، مطهری و حتی آرمان رمضانی که اسلحه پنهان فرهاد مجیدی لقب گرفته است چه می‌کند.

خط دفاعی؛ سیدجلال، کنعانی، شیری و امیری

پرسپولیس برای خط دفاعی با ترکیب بازی قبلی به میدان می‌رود. سیدجلال حسینی که در بازی مقابل آلومینیوم به دلیل احساس درد از ناحیه مچ پا به میدان نرفت با تلاش کادر پزشکی به دربی خواهد رسید و کنار محمد حسین کنعانی زادگان به میدان می‌رود. در سمت راست هم با توجه به درخششی که مهدی شیری در چند بازی گذشته داشته است انتخاب اول یحیی گل محمدی خواهد بود و در سمت چپ، وحید امیری مانند بازی مقابل آلومینیوم، در پست غیر تخصصی نقش آفرینی خواهد کرد.

خط میانی؛ سرلک، نوراللهی، پهلوان و ترابی

در خط میانی، برخلاف انتظارها تغییری از سوی یحیی گل‌محمدی داده نشده است. تصور می‌شد که شاید کمال کامیابی نیا با رهایی از بند مصدومیت به این بازی برسد اما او فعلا از شرایط مسابقه به دور است، برنامه قرمزها برای دربی هم استفاده از زوج سرلک - نوراللهی است. در جناحین هم پهلوان و ترابی دو مهره اصلی هستند. پهلوان که در دربی برگشت لیگ برتر به خوبی قایدی را مهار کرده بود به نظر می رسد با همان وظایف تعریف شده در این بازی هم به میدان برود، مهدی ترابی هم که نیاز به تعریف ندارد او این روزها بهترین بازیکن پرسپولیس است و قطعا می تواند یکی از مهره های تاثیرگذار یحیی در این بازی بزرگ باشد.

خط حمله؛ شهریار مغانلو، عالیشاه

قرمزها برای پست هجومی خود برخلاف دربی گذشته، دو مهاجم نوک را در ترکیب ندارند. با توجه به مصدومیت عیسی آل کثیر او در صورت رسیدن به این بازی نمی تواند از ابتدا به میدان برود و شاید به عنوان بازیکن جانشین در ادامه به کار گرفته شود. یحیی در بازی مقابل استقلال مانند تقابل با آلومینیوم از زوج عالیشاه و مغانلو استفاده خواهد کرد. مغانلو که دومین دربی خود را تجربه خواهد کرد مقابل آلومینیوم نشان داد در اوج آمادگی به سر می برد و می تواند دفاع استقلال را حسابی تحت فشار بگذارد. تقابل او با سیاوش یزدانی مانند دربی برگشت از جذابیت های این بازی خواهد بود.

نیمکت ذخیره؛ از اسلحه پنهان یحیی تا سیامک و سعید آقایی

پرسپولیس روی نیمکت رادوشوویچ را به عنوان دروازه بان ذخیره در اختیار خواهد داشت او قرار است چهارشنبه در تمرینات پرسپولیس شرکت کند، مهدی عبدی هم اسلحه پنهان یحیی گل محمدی خواهد بود که تاکنون دو گل در دربی به ثمر رسانده است. همچنین فرشاد فرجی که مقابل آلومینیوم عملکرد بسیار خوبی داشت و از دربی گذشته خاطره خوبی به دلیل محرومیت ندارد در این بازی روی نیمکت قرار خواهد گرفت. سیامک نعمتی که مقابل آلومینیوم نشان داد از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده و آماده حضور در میدان است یکی ز گزینه های احتمالی یحیی برای تعویض خواهد بود. سعید آقایی هم روی نیمکت است و در کنار مهدیخانی، شجاعی و شریفی می‌نشیند. باید دید در نهایت پرسپولیس با چه ترکیبی به مصاف استقلال می رود.

7655