گزارش ویژه/ احتمال قطع همکاری پرسپولیس با کارگزار فعلی باشگاه

گزارش ویژه/ احتمال قطع همکاری پرسپولیس با کارگزار فعلی باشگاه

پایگاه خبری فوتبالی- در شرایطی که قرارداد همکاری آتیه داده پرداز با باشگاه پرسپولیس به روزهای پایانی خود نزدیک شده، این سوال مطرح می‌شود که آیا این همکاری ادامه خواهد داشت؟

به گزارش فوتبالی، از باشگاه پرسپولیس خبر می‌‌رسد تاکنون جلسات برگزار شده بین مدیران و اعضای هیات مدیره پرسپولیس با مسئولان شرکت آتیه پرداز نتیجه‌ای نداشته تا در پایان لیگ بیستم، این قرارداد نسبتا پرحاشیه به روزهای پایانی‌اش نزدیک شود.

کارگزار باشگاه پرسپولیس در فصل بیستم حدود 110 میلیارد تومان به باشگاه تزریق کرد اما مدیران این شرکت معتقد هستند علیرغم اینکه آنها تعهدات خود را طبق قرارداد انجام داده‌اند اما از لحاظ درآمدزایی به واسطه شرایط کرونا نتوانستند به هدفی که ترسیم کرده بودند برسند.

جعفر سمیعی از زمانی که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد، جلسات زیادی را با آتیه داده‌پرداز برگزار کرد تا بتواند راه‌حلی برای توافقی جدید و تزریق پول به باشگاه پیدا کند اما او در مقاطع حساس مثل روزهای پیش از دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا و زمان سررسید پرداخت پول ماریو بودیمیر، نتوانست مدیران کارگزار باشگاه را مجاب کند که به باشگاه پولی بپردازند. 

آتیه‌ای‌ها اما در آن زمان اعتقاد داشتند که حسن‌نیت خود را به پرسپولیسی‌ها نشان داده‌اند و زمانی که بدهی به برانکو باشگاه را تهدید می‌کرد، آنها با پرداخت زودهنگام مطالبات باشگاه تا پایان سال، این خطر را از سر قرمزها باز کردند و حالا هم باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم بر ایران نمی‌توانند درخواست مالی باشگاه پرسپولیس مبنی بر افزایش رقم قرارداد را بپذیرند.

مدیران پرسپولیس اعتقاد دارند کارگزار باشگاه که برند پرسپولیس را در اختیار دارد باید در مقاطع حساس هوای باشگاه را داشته باشد و به همین دلیل در جلساتی که با نماینده کارگزار داشتند، گلایه‌هایشان در این زمینه را به گوش طرف مقابل رساندند. 

طبق شنیده‌های فوتبالی، سمیعی معتقد است کارگزار نتوانسته در درآمدزایی و رساندن مبلغ بیشتر به باشگاه کمک کند و صرفا سعی کرده تا فقط به مبلغی که در بندهای قرارداد متعهد شده عمل کند و این در حالیست که برند پرسپولیس قابلیت درآمدزایی بیشتر از این دارد.

همه رسانه‌های رسمی باشگاه پرسپولیس در اختیار کارگزار اسپانسر قرار دارد و مجوز تمام فعالیت‌های مالی هم طبق یک قرارداد سنگین به این شرکت داده شده ولی هزینه‌های باشگاه در سالی که باید با طلبکاران داخلی و خارجی تسویه می‌شد، بیش از رقم قرارداد با شرکت آتیه بود.

شرکت آتیه داده پرداز با توجه به قرارداد و الحاقیه آن، طبق قراردادی که با این باشگاه داشته، تمام مطالبات باشگاه را تا پایان لیگ بیستم پرداخت کرده است. مدیران جدید باشگاه پرسپولیس که با مشکلات مالی متعددی مواجه هستند، در جلساتی که با مدیران آتیه داشتند به دنبال این بودند تا شرایط را برای ادامه همکاری فراهم سازند با این حال کارگزار باشگاه تاکنون با رقم درخواستی پرسپولیس برای ادامه همکاری موافقت نکرده است.

برخی اخبار حاکی از آن است که دو طرف جدا از مسائل مالی خواسته‌هایی برای ادامه همکاری داشته‌اند که امکان فسخ قرارداد را بالا برده است.

 باشگاه پرسپولیس می‌گوید برند این باشگاه ارزش و اعتبار بالایی دارد و با توجه به افزایش هزینه‌ها رقم پیشنهادی کارگزار پاسخگوی نیاز آنها نخواهد بود. گفته می شود برای قطع همکاری، تنها یک امضا از سوی طرفین باقی مانده و پس از آن، هر دو شرکت از قرارداد خارج خواهند شد

این قرارداد فقط در حالی برای سال دوم قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد که کارگزار شرایط باشگاه را مخصوصا در پیش پرداختی که آنها مدنظر دارند بپذیرد در غیر اینصورت قرمزها سراغ پیشنهادهای دیگر خواهند رفت و حالا باید دید تکلیف قراردادی که که در زمان محمدحسن انصاری‌فرد بسته شد و در زمان رسول پناه و سمیعی ادامه پیدا کرد، نهایتا چه خواهد شد.

7655