دژاووی ساوت گیت در ضیافت پنالتی ها/ سرمربی مسئولیت شکست را پذیرفت

دژاووی ساوت گیت در ضیافت پنالتی ها/ سرمربی مسئولیت شکست را پذیرفت

پایگاه خبیر فوتبالی - گرت ساوت گیت، سرمربی انگلیس می گوید پنالتی زن های بازی فینال مقابل ایتالیا را خودش انتخاب کرده است و نتیجه عملکردشان به او بازمی گردد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از بی بی سی، بعد از این که پنالتی بوکایو ساکا توسط جیانلوئیجی دوناروما مهار شد، ذهن بازیکن 19 ساله سه شیرها کاملاً دلگیر بود (پیراهن خود را روی سرش کشیده بود) اما او به سرعت توسط هم تیمی هایش احاطه شد تا باز هم پیوند عاطفی و روحی محکمی که در طول مسابقات میان مجموعه تیم انگلیس مشهود بود را غنا ببخشند.

گرت ساوت گیت، سرمربی انگلیس به خوبی می داند ناراحتی ای که هدر دادن ضربات پنالتی می تواند ایجاد کند چه حسی دارد و او پس از شکست در بازی نهایی یورو 2020 مقابل ایتالیا، مسئولیت انتخاب پنالتی زن خود را به عهده گرفت و سریعا از بوکایو ساکا که اشک می ریخت، دلجویی کرد و او را در آغوش گرفت. احتمالا در این لحظه، یک دژاوو یا آشناپنداری خاص در ذهن آقای سرمربی ایجاد شده و فکر او باید به شکست او و تیمش در یورو 96 و هدر دادن آن ضربه پنالتی معروف برگشته باشد. 25 سال بعد از آن، ساوت گیت دیده بود كه پنالتی ماركوس رشفورد به تیر دروازه برخورد می كند و جیدون سانچو و ساكا ضربات پنالتی خود را از دست می دهند تا ایتالیا پس از تساوی 1-1 در اوقات قانونی و اضافه، سرانجام با پیروزی 3-2 در ضربات پنالتی میدان را ترک کند.

ساوت گیت در مورد ضیافت پنالتی ها گفت: "این موضوع به من بستگی دارد. من در مورد پنالتی زنان تیمم، بر اساس آن چه در تمرین انجام داده بودند تصمیم گرفتم. هیچ کس تنها نیست. ما به عنوان یک تیم با هم برنده شده ایم و نیز همه ما با هم هستیم که نمی توانیم در این بازی پیروز شویم. مسئولیت عملکرد بازیکنانم در ضربات پنالتی کاملاً با من است و اگر سرزنش و انتقادی هم باشد، متوجه من است."

9404