استرالیا میزبانی را قبول کرد؛ ادامه مذاکره با چین

استرالیا میزبانی را قبول کرد؛ ادامه مذاکره با چین

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال استرالیا که پیش از این اعلام کرده بود قصد میزبانی در رقابت های مقدماتی جام جهانی را ندارد، از مواضعش کوتاه آمد و حالا تنها کشور چین برای قبول میزبانی باقی مانده است.

به گزارش فوتبالی، روزنامه الاقتصادیة عربستان نوشت که فدراسیون فوتبال استرالیا پس از کسب تأییدیه از دولت کشورش مبنی بر صدور اجازه ورود به تیم های ورزشی طبق پروتکل بهداشتی مصوب، با میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 موافقت کرد.

فدراسیون فوتبال استرالیا نامه ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد و در آن اظهار داشت که شهر سیدنی را به عنوان محل برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی انتخاب کرده است. در این نامه با بیان اینکه تیم های مهمان باید پروتکل بهداشتی اعمال شده در آن زمان را رعایت کنند، بندی را نیز برای شرایط اضطراری در نظر گرفت.

در این نامه آمده است در صورتی که شرایط بهداشتی و شیوع کرونا در استرالیا در وضعیت بدی باشد و کشور به این دلیل در معرض تعطیلی قرار بگیرد، آنها می تواند مسابقات خود را به خارج از کشور خود و به ورزشگاه های کشور ثالث منتقل کنند. 

البته کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اینکه از بن بست دشوار برگزاری متمرکز بازی ها عبور کند، هنوز وظیفه دارد فدراسیون چین را برای میزبانی مسابقات در زمین خود متقاعد کند. چرا که گزینه برگزاری متمرکز مسابقات توسط شرکت های حامی مالی، اسپانسرها و اکثر تیم های شرکت کننده رد شده است.

علت این تصمیم عواملی مانند بازدهی کم مالی برای تیم ها، عدم رعایت قوانین برگزاری رفت و برگشتی مسابقات مقدماتی جام جهانی و همچنین نبود گزینه دوم برای تیم ها در صورت قرار گرفتن در معرض برخی شرایط و آسیب دیدگی در هنگام برگزاری متمرکز بازی ها عنوان شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا مذاکراتی را با چینی ها انجام می دهد و در صورت امتناع کامل آنها از پذیرش تیم های مهمان، با فدراسیون فوتبال چین همانند کشورهایی که حق میزبانی ندارند، برخورد می شود. در نتیجه چینی ها باید ورزشگاه های بی طرفِ دائمی را برای مدت زمان طولانی انتخاب کنند تا بازی هایشان در کشور ثالث برگزار شود.

7474