پس از فینال اتفاق افتاد؛ حملات عجیب نژادپرستانه به بازیکنان انگلیس

پس از فینال اتفاق افتاد؛ حملات عجیب نژادپرستانه به بازیکنان انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی - در اقدامی عجیب، چند تن از بازیکنان رنگین پوست تیم ملی فوتبال انگلیس که در جریان ضیافت پنالتی های فینال یورو 2020 ضربات خود را از دست داده بودند، توسط برخی کاربران انگلیسی در شبکه های اجتماعی آماج حملات نژادپرستانه قرار گرفتند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از بی بی سی، به دنبال توهین های نژادپرستانه برخی کاربران انگلیسی در شبکه های اجتماعی نسبت به جیدون سانچو، مارکوس رشفورد و بوکایو ساکا که با از دست دادن ضربات پنالتی خود در اواخر مسابقه فینال یورو 2020، موجب باخت تیم کشورشان مقابل تیم ملی فوتبال ایتالیا شدند، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اتحادیه فوتبال این کشور این حملات و توهین های نژادپرستانه را به شدت محکوم کردند.

هر سه این بازیکنان ضربات پنالتی خود را از دست دادند و بعد از بازی در شبکه های اجتماعی هدف توهین های نژادپرستانه قرار گرفتند. طبق گزارشات واصله، پلیس متروپولیتن در حال بررسی این موضوع است و اعلام کرده که چنین اتفاقی به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

همچنین بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان نیز این حملات را "وحشتناک" توصیف کرده است. جانسون ضمن تمجید از عملکرد تیم فوتبال کشورش، افزود: "این تیم فوتبال انگلیس شایسته ستایش شدن به عنوان قهرمان است، نه این که در شبکه های اجتماعی مورد حمله و توهین نژادی قرار گیرد. کسانی که مسئول این اتفاق وحشتناک هستند باید از خود شرمنده باشند."

اتحادیه فوتبال انگلیس هم اعلام کرده که این حملات نژادپرستانه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، سه بازیکن مذکور (سانچو، رشفورد، ساکا) را پس از شکست در ومبلی "وحشت زده" کرده است. این گزارش اضافه کرد: "ما نمی توانستیم واضح تر بگوییم که کسی که پشت چنین رفتارهای نفرت انگیز قرار دارد، قطعا دنبال حمایت و هواداری از تیم انگلیس نیست. ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا از بازیکنانی كه تحت تأثیر قرار گرفته اند حمایت كنیم و در عین حال، سخت ترین مجازات های ممكن را برای مسببین این امر زشت درخواست كنیم."

اتحادیه فوتبال انگلستان در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: "ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم تبعیض را از بازی خارج كنیم، اما ما از دولت و مجلس می خواهیم كه سریع وارد عمل شود و قانون مناسب را وضع كند تا این توهین ها و سوءاستفاده های نژادی، مجازات و عواقب واقعی و ملموس داشته باشد. رسانه های اجتماعی باید اقدامات خود را افزایش داده و نسبت به ممنوعیت سوءاستفاده کاربران از سیستم عامل خود اقدام راهبردی انجام دهند و شواهدی را جمع آوری كنند كه می تواند منجر به پیگرد قانونی و پشتیبانی شود تا سیستم عامل های آن ها عاری از این نوع اعمال و رفتار نفرت انگیز شود."

9404