زوف: ایتالیا می تواند انگلیس را در ومبلی شکست دهد/ نباید به استرلینگ فضا دهیم

زوف: ایتالیا می تواند انگلیس را در ومبلی شکست دهد/ نباید به استرلینگ فضا دهیم

پایگاه خبری فوتبالی - دینو زوف در صحبت هایی ضمن مرور خاطرات سال 1973، به ایتالیا در مورد چگونگی غلبه بر انگلیس در استادیوم ومبلی در فینال یورو 2020 توصیه هایی کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فوتبال ایتالیا، مسابقه فینال یورو 2020 بین ایتالیا و انگلیس امشب ساعت 20.00 به وقت انگلیس در ورزشگاه ومبلی آغاز می شود که طبیعتاً مملو از هواداران انگلیسی خواهد بود؛ اگرچه برخی از ایتالیایی های ساکن انگلیس موفق به تهیه بلیت مسابقه شده اند.

پیش از برگزاری این دیدار، دینو زوف، اسطوره بزرگ فوتبال ایتالیا و دروازه بان افسانه ای تاریخ فوتبال ایتالیا و جهان، در مصاحبه ای به بیان موضوعاتی پرداخته است که گزیده ای از این صحبت ها به این شرح است: 

"انگلیس هرگز ایتالیا را در یک تورنمنت بزرگ شکست نداده است و آتزوری قبلاً در ومبلی دو بار در 1973 و 1997 برنده شده اند."

"همان طور که در فیلم های وسترن می گویند، شما در اینجا با خونسردی و قلبی آتشین پیروز می شوید."

"این رقابت در سال 1973 دشوارتر بود، زیرا ما هرگز انگلیس را در زمین خود شکست نداده بودیم و آن ها هنوز هم خود را صاحب این ورزش می دانستند. ومبلی مانند یک معبد ممنوعه بود. انگلیسی ها فکر می کردند این کار توهین آمیز است، ما را پیشخدمت صدا می کردند، اما آن ها نمی دانستند که بهترین راه برای اخراج یک ایتالیایی، عصبانی کردن او است. این یک پیروزی ویژه بود.، البته فقط یک بازی دوستانه بود اما این باور را به ما داد که می توانیم هر حریفی را شکست دهیم."

"شرایط اکنون بسیار متفاوت است زیرا در پایان 90 دقیقه، وقت اضافی یا حتی پنالتی ها یک قهرمانی اروپا وجود دارد."

"انگلیس در خانه بازی می کند، بنابراین شما ممکن است آن ها را دوست داشته باشید، اما ما مطمئنا می توانیم آن ها را شکست دهیم. ایتالیا به هیچ وجه فرومایه نیست و از این رو ما کیفیت، تجربه و شخصیت داریم و اطمینان دارم که می توانیم پیروز شویم."

"ممکن است 60000 نفر تماشاگر در استادیوم علیه شما شعار دهند ولی این جمعیت نیستند که گل به ثمر می رسانند و فشار زیادی را که این جمعیت به بازیکنان انگلیس وارد می کنند فراموش نکنید. تصور کنید اگر آنها برنده نشوند، چه می شود...!"

"من هنوز نم نم باران، شب سرد، گل پیروزی فابیو کاپلو و شادی غیر قابل کنترل هموطنانمان را که به انگلیس مهاجرت کرده بودند، به یاد می آورم. بازی در ومبلی برای هر بازیکنی یک رویا است. به همین دلیل است که من به بازیکنان آتزوری توصیه می کنم از لحظه لحظه بازی لذت ببرند و ترس نداشته باشند."

"رحیم استرلینگ دریبل زدن توپ با پاهای خود را بسیار خوب بلد است. ما نباید به او فضا بدهیم؛ در غیر این صورت سخت است که جلوی او را بگیریم."

"نکته مهم در مورد تیم ایتالیا، اتحاد آن ها به عنوان یک تیم است. آن ها ستاره آنچنانی ندارند و هر کسی که وارد زمین شود بیشترین تلاش خود را می کند. می توانید اشتیاق آن ها برای بردن مسابقات را حس کنید."

"دوناروما یک یوروی خارق العاده دارد. جیجیو از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است اما اکنون احساس می شود که به مرحله بلوغ نیز رسیده است که می تواند او را به یکی از بهترین های همه زمان ها تبدیل کند. من از پیشرفت او در بیرون آمدن از خط دروازه و کنترل دفاع تحت تأثیر قرار گرفته ام، شما می توانید کار او را ببینید."

9404