گزارش فنی/ پرسپولیس همچنان روان اما بی‌دقت در ضربات آخر

گزارش فنی/ پرسپولیس همچنان روان اما بی‌دقت در ضربات آخر

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان یحیی گل محمدی با یک بازی روان باخت دور رفت مقابل آلومینیوم را جبران و با کسب سه امتیاز صدر جدول را حفظ کردند.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در این فصل تنها یک باخت در دور رفت مقابل آلومینیوم داشت و همین اتفاق موجب شده بود تا آنها در بازی امشب با انگیزه مضاعفی برابر اراکی‌ها قرار بگیرند و از همان شروع مسابقه نمایش سراسر هجومی داشته باشند.

قرمزها که با کرنرهای پیاپی خود در نیمه اول نشان دادند انگیزه بالایی برای شکست شاگردان علی منصور دارند، بازی را کاملا هجومی شروع کرده و توانستند تمام تاکتیک‌های مدنظر کادرفنی را به تیم منصوریان دیکته کند.

مغانلو که قدرت حمل و نگه‌داشتن توپ بیشتری نسبت به آل‌کثیر دارد، امشب به خوبی توانست با توپ‌گیری از هافبک‌های خودی در یک‌سوم دفاعی آلومینیوم و سپس بازی‌سازی مناسب، مهدی ترابی را بارها در موقعیت مناسب گل‌زنی قرار دهد که نتیجه بازی خوب امروز مغانلو موجب شد تا قرمزها در پایان بازی با 2 گل از آلومینیوم اراک عبور کرده و 3 امتیاز را به نام خود بزنند.

دیگر نکته حائز اهمیت در بازی شاگردان یحیی استمرار بازی هجومی و عدم عقب‌نشینی بعد از زدن گل اول بود که این امر باعث شد آلومینیوم نتواند موقعیت‌های جدی را رو دروازه پرسپولیس ایجاد کند.شکل حرکت وحید امیری به گونه‌ای بود که ترابی و سایر بازیکنان باید تا لحظه آخر منتظر تصمیم این بازیکن باشند و این موضوع طی چند مرحله باعث شد که ریتم هجومی پرسپولیس کند و حملات شاگردان یحیی به ثمر ننشیند.

در حالی که سپاهان با 4 گل توانست صنعت نفت را شکست دهد و تعداد گل های خود را افزایش دهد تا اگر روز آخر کار به تفاضل گل رسید بتواند قهرمانی را به نام خود بزند اما در ورزشگاه آزادی بازیکنان هجومی این تیم علیرغم تاکید ویژه کادر فنی روی دقت برای زدن ضربات آخر اما باز هم شاهد بودیم که موقعیت های به دست آمده در نیمه دوم یکی پس از دیگری از دست می رفت و بازیکنان پرسپولیس بدون دقت به توپ ضربات نهایی را می زدند.

قرمزها که یک بار در لیگ پانزدهم قهرمانی را در هفته آخر به دلیل تفاضل گل از دست داده بودند دوست ندارند این اتفاق در لیگ بیستم مجدد تکرار شود، اما آنها امشب مقابل آلومینیوم از روی شکم‌سیری و عدم دقت در زدن ضربات آخر به توپ ضربه می زدند که این موضوع شاید در هفته پایانی مسابقات اگر امتیازات مساوی باشد می‌تواند برای پرسپولیسی ها گران تمام شود، به هر حال فوتبال است و هزار اتفاق!

7655