عزیزی خادم: مشکل VAR تحریم است/ بهترین تصمیم را در خصوص دبیرکل می‌گیرم

عزیزی خادم: مشکل VAR تحریم است/ بهترین تصمیم را در خصوص دبیرکل می‌گیرم

پایگاه خبری فوتبالی - رئیس فدراسیون فوتبال به تشریح اقدامات و فعالیت‌ها پیرامون حضورش در استان کرمان پرداخت.

به گزارش فوتبالی، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال طی سفری به استان کرمان، بازدیدی از ورزشگاه در حال ساخت مس کرمان داشت و هم‌چنین در مراسم افتتاحیه آکادمی باشگاه گل‌گهر سیرجان شرکت کرد؛ او پس از انجام بازدید از ورزشگاه و افتتاح آکادمی، در گفتگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات بیشتر از سفر خود به استان کرمان پرداخت.

مشروح صحبت‌های شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال را در ادامه می‌خوانید:

کمپ استعدادیابی با نگاه عدالت‌محوری کلنگ‌زنی شد

خیلی خوشحال شدم که امروز به استان کرمان آمدم، شاید هم برای اولین‌بار بود که به استان کرمان آمده بودم؛ از این حیث برای خود من هم جالب بود. دو هدف از سفر به استان کرمان داشتیم، یک کلنگ‌زنی یک پروژه گسترده برای استان‌های شرقی و جنوب شرقی با محوریت استان کرمان که انشالله کمپ استعدادیابی با نگاه عدالت‌محوری و توسعه‌ای فدراسیون فوتبال ایجاد شود. هماهنگی‌ها انجام شده که جا دارد از استاندار محترم، برادر عزیزم آقای پورابراهیمی و همه عزیزان تشکر کنم که برنامه‌ریزی‌هایی را انجام می‌دهند. هم‌چنین آقای حدادی مدیرعامل مجموعه گل‌گهر و هم‌چنین آقای سعد محمدی مدیرعامل مجموعه مس و دوستان دیگری که بتوانیم این مجموعه را آماده کنیم به عنوان میزبان استعدادهای استان کرمان و هم‌چنین استان‌های همجوار.

استان کرمان، یکی از قطب‌های فوتبال ایران است

پروژه‌ای که امروز کلنگ زدیم، پروژه جدیدی است که انشالله در تلاش هستیم تا بتوانیم در کنار این پروژه، یک پروژه مهم پزشکی را هم با برنامه‌ریزی‌های آقای دکتر نوروزی انجام دهیم که انشالله هم در حوزه بانوان و هم در حوزه آقایان بحث استعدادیابی با مرکزیت استان کرمان انجام پذیرد؛ جای خوشحالی است که استان کرمان امروز یکی از مراکز اصلی یا به نوعی یکی از قطب‌های فوتبال ایران است، چه در حوزه بانوان و چه در حوزه آقایان، چه در فوتبال و چه در فوتسال. این استان ظرفیت بزرگی دارد که فدراسیون فوتبال در همین راستا اولین قدم خود را در این استان برداشت که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد انجام آن‌ها در چهار یا پنج مرکز استان دیگر با همین مدل بشویم و این ظرفیت‌ها بتواند به فوتبال ملی ایران که متعلق به مردم است، کمک کند.

سیرجان موقعیت ویژه‌ای به لحاظ جغرافیای سیاسی دارد

مسئله دوم آمدن به سیرجان بود، که برای اولین‌بار بود من به این شهرستان آمدم؛ شهرستان خوش آب و هوایی و نزدیک به دو استان مهم کشور، استان‌های فارس و هرمزگان. این مسئله از نظر جغرافیای سیاسی یک مزیت مناسب است، چرا که هم در استان کرمان قرار دارد و هم به این دو استان دیگر دسترسی دارد و به لحاظ آب و هوایی هم شرایط مناسبی را دارد. مجموعه گل‌گهر در لیگ برتر فوتبال و هم‌چنین چند حوزه دیگر فعالیت دارند که جا دارد از آقای مهندس عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که با یک نگاه توسعه همه‌جانبه در حوزه ورزش بالاخص فوتبال و بحث پایه‌ها داشتند، تشکر کنم. این نگاه منجر شد به افتتاح آکادمی باشگاه گل‌گهر که کار بسیار بزرگی بود.

فصل آینده تیم‌ها ملزم به داشتن آکادمی هستند

یکی از برنامه‌های فدراسیون فوتبال در لیگ آینده، الزام به داشتن آکادمی است که امروز شاهد این اتفاق مبارک و بزرگ برای باشگاه گل‌گهر سیرجان بودیم؛ برنامه‌ریزی‌های خوبی از سوی مجموعه گل‌گهر انجام گرفت و اساتید بسیار خوبی را در این حوزه دارند مثل آقای چمنیان، امیدوارم این حوزه را به‌روزتر و بهتر پیش ببرند و با برنامه‌ریزی کار را پیش ببرند.

تجربه آقای قلعه‌نویی فرصت مناسبی برای این شهرستان است، حضور آقای چمنیان خودش فرصتی است که انشالله بتوانند از مبادلات فنی، دانشی و پزشکی استفاده کنند و هم‌چنین بتوانند از فضای بیرون کشور هم استفاده کنند تا بتوانند به‌روز و دانش‌بنیان کار را پیش ببرند. من امروز بسیار بسیار خوشحال شدم که امروز این عزیزان، علاقه‌مند و پیگیر و با انگیزه و با برنامه کار را پیش می‌برند و انشالله مسیر فدراسیون فوتبال با برداشتن چنین قدم‌هایی از سوی باشگاه‌ها، بهتر و سبک‌تر خواهد شد.

در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و یک، VAR خواهیم داشت

درباره VAR جزو برنامه‌های اول ما نبوده اما در حال حاضر جزو اولویت‌های ماست و جزو موارد بسیار مهم و ضروری است و امیدوارم با فضایی که الان وجود دارد، برنامه ما این است که بتوانیم برای نیم‌فصل دوم لیگ آینده از این تکنولوژی استفاده کنیم؛ از تمام ظرفیت‌ها داریم استفاده می‌کنیم اما موانعی مثل تحریم در سد راه ما هستند که امیدوارم این موانع برداشته شود. شنبه همان‌طور که روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد، کارگروهی برای برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سنجی انجام خواهد گرفت تا بتوانیم این نیاز مبرم فوتبال ملی و باشگاهی را برطرف کنیم.

مشکل مالی برای ورود داور ویدئویی نیست، مشکل تحریم است!

انشالله بتوانیم در نیم فصل دوم لیگ آتی VAR را داشته باشیم، فدراسیون فوتبال همه راه‌ها را می‌رود تا بتواند این مطالبه به حق جامعه فوتبال و تماشاگران فوتبال را بتواند برنامه‌ریزی شده برای فصل آینده داشته باشیم. مشکلات مالی در حال حاضر مشکل ما نیست، بلکه نوع سازماندهی کردن برای ورود این سیستم با توجه به شرایط سخت تحریمی برای ما اولویت دارد، امیدوارم انشالله بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نیم‌فصل دوم فصل آتی شاهد ورود این سیستم به فوتبال ایران باشیم. هیچ مانعی از حیث مالی و باشگاهی نداریم، بلکه مشکلات تحریمی است که به دنبال سازوکار مناسب برای آن هستیم.

یکشنبه، تصمیم‌گیری درباره دبیرکل

هیات رییسه فدراسیون فوتبال یکشنبه درباره دبیرکل تصمیم گیری می کند؛ سعی می کنیم بهترین تصمیم را در فضای موجود برای انتخاب دبیرکل بگیریم. چرا که برنامه‌های مهمی در پیش‌روی فوتبال ایران قرار دارد و تیم ملی هم باید خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده کند و از حیث باید برنامه‌ریزی‌های درستی صورت پذیرد.

1470