رسانه ایتالیایی: یوفا با انگلیس و بوریس جانسون تبانی کرد

رسانه ایتالیایی: یوفا با انگلیس و بوریس جانسون تبانی کرد

پایگاه خبری فوتبالی - صعود جنجالی انگلیس به فینال یورو پس از غلبه بر دانمارک با پنالتی کاملا مشکوک در وقت اضافه جنجال های زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش فوتبالی، ایتالیا یکشنبه باید در فینال یورو به مصاف انگلیس برود و رسانه های ایتالیا جنگ رسانه ای را آغاز کرده اند. نشریه گاتزتا دلوا اسپورت در مقاله ای به اتفاقات ومبلی اشاره کرده است و مدعی شده است که حمایت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از یوفا در ماجرای سوپرلیگ باعث شده تا یوفا به تیم ملی فوتبال این کشور لطف کند و یک پنالتی به آنها هدیه بدهد. 

گاتزتا در مقاله خود نوشته است:" پنالتی سخاوتمندانه باعث شد تا تیم ساوتگیت بتواند دانمارک را حذف کند و بدین ترتیب تردیدها در مورد جبران لطف بوریس جانسون شدت گرفت چرا که یوفا معتقد است که نخست وزیر انگلیس به خاطر حمله به سوپرلیگ توانسته ناجی فوتبال اروپا باشد. با در نظر گرفتن شرایط در ساعات بعد از اعلام تاسیس سوپرلیگ، بوریس جانسنون به عنوان مردی در تاریخ شناخته می شود که با اقدامش فوتبال اروپا را از خطر نجات داد. شاید بتوانیم در این مورد بدبین باشیم و پنالتی جنجالی را هم در همین زمینه بررسی کنیم هر چند که برخی چنین حسی دارند.حیف شد چرا که تیم ملی انگلیس نیازی به کمک نداشت. اما با توجه به اتفاقات یک ماه اخیر چنین حسی وجود دارد چرا که یوفا پیام های دو کشور و هشدار خطر اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی را نادیده گرفت و فینال مسابقات را به لندن برد."

4125