تصویر سرنگونی مشکوک و بحث برانگیز استرلینگ/ وقتی VAR چشمهایش را بست!

تصویر سرنگونی مشکوک و بحث برانگیز استرلینگ/ وقتی VAR چشمهایش را بست!

پایگاه خبری فوتبالی - در دومین بازی نیمه نهایی از این دوره از رقابت های جام ملت های اروپا، تیم ملی انگلیس موفق شد در پایان 120 دقیقه با نتیجه 2 بر 1 تیم ملی دانمارک را شکست دهد و بدین ترتیب راهی فینال رقابت های یورو 2020 شود.

به گزارش فوتبالی، اما گل پیروزی بخش تیم ملی انگلیس در این بازی روی یک خطای مشکوک درون محوطه جریمه روی رحیم استرلینگ زده شد. در واقع ماکلی، داور این بازی، روی برخورد خواکین مله، بازیکن دانمارک با رحیم استرلینگ اعلام پنالتی کرد.

 یک پنالتی بسیار مشکوک در حین پخش تصاویر آهسته مشخص شد، صحنه به نظر پنالتی هم نبوده است. در تصاویر صحنه آهسته به نظر می رسید که رحیم استرلینگ تمارض کرده است اما داور با قاطعیت اعلام پنالتی کرد و پس از آنکه VAR هم صحنه را چک کرد و بازبینی تکمیل شد، خطای پنالتی تایید شد و بدین ترتیب تیم ملی انگلیس صاحب یک ضربه پنالتی شد و هری کین با گل کردن آن توانست انگلیس را به فینال رقابت ها برساند.

در دورانی که VAR وجود دارد، اعلام پنالتی روی چنین صحنه های مشکوکی قدری عجیب به نظر می رسد چرا که اکنون درباره این صحنه دوگانگی نظر وجود دارد و برخی از کارشناسان داوری معتقد بودند که استرلینگ تمارض کرده است و البته برخی دیگر هم معتقد بودند که یک برخورد ابتدایی شکل گرفته است و همان برخورد برای زمین خوردن استرلینک و اعلام خطای پنالتی کافی بوده است اما در هر حال در کل نظرات بیشتر از پنالتی بودن، روی پنالتی نبودن است. 

در شبکه های اجتماعی هم البته همه به سیستم کمک داور ویدیویی انتقاد می کنند و اتفاقی که در ویمبلی افتاد را هدیه به تیم ملی انگلیس می دانند. برخی معتقدند برای یورو2020 بهتر است انگلیس و ایتالیا در فینال باشند تا مثلا دانمارک و ایتالیا! هم از نظر بیننده تلویزیونی و مسایل حق پخش و هم از نظر اسپانسرها و تبلیغات و اعتبار مسابقات. مطمئنا در ساعات آینده درباره تصویر کمک داور ویدیویی بیشتر قضاوت خواهد شد. نکته عجیب این است که حتی داور وسط برای چک کردن صحنه که پنالتی بودن یا نبودن را در صفحه نمایشگر داور نشان می دهد، به سمت نمایشگر هم نرفت و اتاق کمک داور ویدیویی، تصمیم مشکوک داور را تایید کرد تا دانمارک دوست داشتنی، نتواند به فینال یورو2020 برسد. طرفداران دانمارک و کسانی که دوست نداشتند انگلیس به فینال برسد، به مسایلی چون هدیه یورو به انگلیس در ویمبلی و همچنین بسته شدن چشم سیستم وی ای آر اشاره کرده اند. باید دید نظر نهایی کارشناسان داوری درباره این صحنه چیست و آیا از کمک داور ویدیویی هم انتقاد می شود؟ در هر حال هر چه بود و هر چه شد در نهایت با این خطای پنالتی مشکوک و بحث برانگیز، تیم ملی انگلیس به فینال یورو 2020 رسید تا یکشنبه شب فینال را با ایتالیا برگزار کند.

1470