سه گزینه AFC برای میزبانی از بازیهای تیم ملی

سه گزینه AFC برای میزبانی از بازیهای تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- آیا بازیهای تیم ملی در دور نهایی انتخابی جام جهانی در کشور عربستان برگزار خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، ویروس کرونا از یکطرف و ماجرای سیستم VAR از طرف دیگر باعث شده تا کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز درباره نحوه برگزاری بازیهای دور نهایی انتخابی جام جهانی به نتیجه نرسیده باشد.

گفته می‌شد که این بازیها به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد اما حالا این احتمال وجود دارد که بازیهای هر دو گروه به صورت متمرکز برگزار شود.

طبق برخی اخبار، قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا، نهایتا تا 10 روز آینده درباره نحوه برگزاری این بازیها تصمیم نهایی‌اش را بگیرد.

نکته قابل توجه اینکه طبق گزارش سایت لبنانی lebanonfg، این احتمال وجود دارد که بازیهای گروه A – گروهی که تیم ملی در آن حضور دارد – در عربستان برگزار شود.

بر اساس این گزارش، سه کشور عربی حوزه خلیج فارس گزینه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات گروه A به شکل متمرکز هستند.

گزینه اول AFC، عربستان است که در گروه دوم مسابقات حضور دارد و می‌تواند میزبان بازیهای گروه اول باشد. قطر کشور بعدی است که احتمال برگزاری مسابقات در آن وجود دارد و عجیب‌تر از اینکه نام بحرین هم به عنوان یکی از گزینه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح شده است.

کشوری که در مرحله دوم انتخابی جام جهانی میزبان بازیهای گروه سوم بود و به جز ورزشگاه اصلی‌اش، بقیه ورزشگاههایش شرایط خوبی برای میزبانی مسابقات نداشتند و این موضوع باعث اعتراض سرمربیان ایران و عراق شد و باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا نهایتا چه تصمیمی برای کشور میزبان بازیهای گروه A خواهد گرفت هر چند که به نظر می‌رسد، قطر بهترین و منطقی‌ترین انتخاب AFC باشد. البته زمانبندی مسابقات طوری است که برگزاری متمرکز رقابتها کار راحتی نیست و اگر این اتفاق بیفتد باید تاریخ رقابتهای مقدماتی جام جهانی هم تغییر کند.

1984