افقری: از طریق رکورد B نمی‌توانستم المپیکی شوم/ نمی‌دانم چرا به بلغارستان رفتیم

افقری: از طریق رکورد B نمی‌توانستم المپیکی شوم/ نمی‌دانم چرا به بلغارستان رفتیم

پایگاه خبری فوتبالی- شناگر ایرانی گفت: نمی‌دانم چرا با وجودی که از تاریخ اعلام اسامی برای سهمیه یونیورسالیتی گذشته بود به مسابقات بلغارستان اعزام شدیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، مهرشاد افقری توانست بعد از ۱۴ سال در مسابقات شنا انتخابی المپیک بلغارستان در ماده ۱۰۰ پروانه رکورد B المپیک را کسب کند. با این وجود فینا متین بالسینی را به دلیل فیناپوینت بالاتر تا قبل از تاریخ بسته شدن سهمیه یونیورسالیتی به عنوان نماینده شنا ایران در ماده ۲۰۰ پروانه معرفی کرد و افقری از حضور در المپیک بازماند. 

مهرشاد افقری بعد از عدم راه‌یابی به المپیک توکیو گفت: در حقیقت فینا تا تاریخ ۲۰ جون (۳۰ خرداد) برای معرفی سهمیه یونیورسالیتی زمان داده بود و تا ۲۰ جون متین بالسینی که در مسابقات صربستان شرکت کرده بود بیشترین فیناپوینت را داشت و به فینا معرفی شده بود.

وی گفت: ما بعد از ۲۰ جون به مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان اعزام شدیم و من ۲۵ جون ورودی B را گرفتم که ۵ روز هم از تاریخ انقضای آن گذشته بود. با این شرایط فرصتی پیش نیامد تا اسامی جابه جا شود و متین بالسینی به المپیک اعزام می‌شود. 

شناگر ایرانی در پاسخ به این سوال که چرا با وجودی که تاریخ ثبت نام برای سهمیه یونیورسالیتی ۲۰ جون بود تیم شما بعد از این تاریخ به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شد گفت: نمی‌دانم! در حقیقت این مسئله‌ای است که خودم هم در موردش اطلاعات ندارم. گویا این مطلب را از فدراسیون جهانی نیز پرسیده شده اما جوابی گرفته نشده است.

او در پاسخ به این سوال که اگر اسامی برای سهمیه یونیورسالیتی به فینا اعلام‌نمی‌شد آیا شما مسافر توکیو بودید گفت: خیر. حتی اگر در آن زمان هم کسی معرفی نمی‌شد ایران نماینده ای در المپیک نداشت. تعداد زیادی سهمیه B را می‌گیرند و در نهایت فینا برای هر ماده انتخاب می‌کند و بهترین رکوردها عازم المپیک می‌شوند. مثلا دو هزار نفر در شنا رکورد B المپیک را ثبت می‌کنند که ۱۰۰ نفر آنها در ماده پروانه رکورد را زده‌اند. از میان این ۱۰۰ نفر ۹۰ شناگر که بهترین رکوردها را گرفته‌اند راهی توکیو می‌شوند. من جزو آن ۹۰ نفر نبودم و همان اسامی که در ۲۰ جون به فینا اعلام شده بود به عنوان نماینده ایران انتخاب شد.

افقری در خصوص شیوع کرونا و تاثیرش در مسابقات گفت: من قبلا هم گفته بودم که کرونا فرجه ای برای من بود. من سنم کم بود و با این یکسال تعویق من توانستم رکوردهایم را نزدیک کنم و خداراشکر به ورودی B المپیک هم رسیدم.

وی در خصوص حضورش در مسابقات جهانی گفت: در حقیقت آن مسابقات هم همانطور که المپیک با تاخیر مواجه شد مسابقات جهانی هم با تاخیر برگزار خواهد شد. هنوز مطمئن نیستم تاریخ دقیق برگزاری چه زمانی است اما آنطور که من می‌دانم و آقای سمیع زاده گفته است من ورودی دو مسابقه جهانی دارم.

افقری در مورد هدفش برای آینده گفت: اولین هدفم مدال بازی‌های آسیایی است، یعنی اول ورود به فینال و بعد مدال بازی‌های آسیایی است.

7474