احقاق حق و افزایش انگیزه نساجی‌چی‌ها با حکم کمیته استیناف

احقاق حق و افزایش انگیزه نساجی‌چی‌ها با حکم کمیته استیناف

پایگاه خبری فوتبالی – اعلام رأی نهایی کمیته استیناف درباره بازی تیم‌های سایپا و پیکان و برگرداندن حکم کمیته انضباطی علاوه بر این که به بلاتکلیفی تیم‌های نیمه پایین جدول رده‌بندی ، بویژه نساجی و ذوب‌آهن پایان داد، امیدواری این تیم‌ها برای بقا در لیگ‌برتر را بیشتر کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از  ایرنا، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال بعد از ظهر شنبه ۱۳ تیر پس از چند هفته اعلام نشدن حکم نهایی شکایت باشگاه پیکان از رأی صادر شده توسط کمیته انضباطی بابت مسابقه هفته بیست‌سوم این تیم با سایپا، بالاخره نظر نهایی خود را صادر کرد و نتیجه کسب شده در زمین را برای این بازی نهایی دانست ؛ تصمیمی که از ابتدا نیز مورد انتظار باشگاه‌های نساجی، پیکان و ذوب‌آهن بود و حالا با اعلام آن تیم‌ها به جایگاه اصلی‌شان برگشتند و انگیزه بازیکنان و کادر فنی تیم‌های ذوب‌آهن و نساجی برای ادامه رقابت‌ها بیشتر شد.

مدیرعامل باشگاه نساجی عصر شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ما از روز اول هم اگر اعتراضی داشتیم و اظهاراتی مطرح شد فقط برای این بود که حق به حق‌دار برسد. خوشحالیم که با عنایت و بررسی عادلانه کمیته استیناف این اتفاق افتاد.

ایزد سیف‌الله‌پور به افزایش انگیزه کادر فنی و بازیکنان با اعلام این حکم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تیم ما اکنون شرایط خوبی دارد. این حکم هم انگیزه تیم را برای ادامه رقابت‌ها بیشتر کرد. باخت به پیکان را فراموش کردیم و تمام هم و غم ما این است که با امتیاز از آبادان و بازی مقابل صنعت نفت برگردیم. البته نیم نگاهی هم به بازی ذوب‌آهن و سایپا در این هفته از رقابت‌ها داریم. اما تمام تلاش تیم این است که با هر نتیجه‌ای که در اصفهان رقم می‌خورد، از آبادان با امتیاز برگردند.

وی از بازگشت سرمربی نساجی به اردو و تمرینات این تیم نیز خبر داد و گفت: آقای الهامی زحمات زیادی برای نساجی کشید و آن تصمیم هم تصمیمی از سر دلسوزی و برای احقاق حق تیم بود. ایشان به تمرینات تیم برگشت و مانند گذشته پرانرژی و با انگیزه در تمرینات تیم حاضر شد و علاوه بر هدایت تمرینات، گفت‌وگویی با بازیکنان تیم داشت.

مروری بر پرونده

۲۶ اردیبهشت امسال سایپا و پیکان در هفته بیست‌وسوم رقابت‌ها به مصاف هم رفته بودند که یک اتفاق عجیب در وقت‌های اضافه نیمه دوم سبب شد به حاشیه‌های لیگ بیستم یک پرونده جنجالی نیز اضافه شود. در حالی که پیکان چهار تعویض از پنج تعویض را انجام داده بود در دقیقه ۹۴ با اشتباه سرپرست تیم و داور چهارم دو بازیکن دیگر را نیز به زمین فرستاد تا تعداد تعویض‌های این تیم به ۶ تعویض برسد. دو بازیکن کمتر از سه دقیقه در زمین حضور داشتند و هیچ تاثیری هم در جریان بازی نگذاشتند. پیکان آن بازی را با نتیجه ۲ – ۱ برد، اما با شکایت سایپا، کمیته انضباطی نتیجه را ۳ – ۰ به سود این تیم اعلام کرد.

این رأی ، اعتراض سایر تیم‌های پایین جدول بویژه ذوب‌آهن و نساجی رقبای اصلی سایپا برای بقا در لیگ برتر را در پی داشت. به همین دلیل بلافاصله پس از صدور حکم کمیته انضباطی باشگاه پیکان به کمیته استیناف شکایت کرد و باشگاه نساجی نیز پیگیری‌ها و واکنش‌های متعددی به این حکم داشت. آخرین واکنش انجام شده در باشگاه نساجی به این حکم نیز اعتراض به طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده با استعفای ساکت الهامی از سرمربیگری نساجی بود.

 الهامی روز پنجشنبه ۱۰ تیر پس از شکست خانگی نساجی مقابل پیکان در نشست خبری حاضر شد و ضمن پذیرش مسئولیت شکست تیمش اعلام کرد از سرمربیگری نساجی استعفا می‌دهد و تا زمانی که کمیته استیناف حکم نهایی را اعلام نکند به باشگاه برنمی‌گردد.

رتبه‌های واقعی

حالا با برگرداندن رأی کمیته انضباطی توسط کمیته استیناف، شرایط نساجی در جدول بهتر شده و کادر فنی و بازیکنان این تیم با خیالی راحت‌تر به بازی روز سه‌شنبه خود در مقابل صنعت نفت آبادان فکر می‌کنند.

نساجی که با شکست مقابل پیکان فرصت صعود در جدول را از دست داده بود و در رتبه چهاردهم جدول قرار داشت، حالا با کسر سه امتیازی که کمیته انضباطی به سایپا تقدیم کرده بود، با توجه به ۲۲ امتیازی شدن نارنجی‌پوش‌ها به رتبه سیزدهم صعود کرده و فاصله‌اش با قعر جدول یک پله دیگر بیشتر شد. سایپا هم از رتبه سیزدهم به رتبه پانزدهم سقوط کرد و بیشتر از قبل در آستانه سقوط قرار گرفت و به این ترتیب تیم‌ها بر اساس عملکردشان در زمین در رتبه‌های واقعی خود قرار گرفتند.

نساجی‌چی‌ها حالا با اعلام حکم نهایی کمیته استیناف و با توجه به این که دو رقیب اصلی‌شان یعنی ذوب‌آهن و سایپا فردا -۱۴ تیر- نخستین بازی هفته بیست‌وششم را باید در اصفهان برگزار کنند، می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و اضطراب کمتری به مصاف میزبان و حریف آبادانی خود بروند.

 اگر هم دیدار ذوب‌آهن و سایپا با نتیجه تساوی به پایان برسد از میزان اضطراب نساجی کمتر خواهد شد. چون هر دو تیم ۲۲ امتیازی هستند و در صورت تساوی ۲۳ امتیازی می‌شوند و نساجی دست‌کم تا پیش از هفته بیست‌وهفتم رتبه سیزدهم را از دست نخواهد داد ، اما در صورت برد یکی از تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا، نماینده مازندران دست‌کم باید یک تساوی به دست بیاورد تا همچنان در جایگاه سیزدهم باقی بماند.

تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته بیست‌وششم رقابت‌ها باید از ساعت ۲۱ روز سه‌شنبه ۱۵ تیر در آبادان به مصاف صنعت نفت این شهر برود.

۴۱۵۴