باقرزاده: شاگردان بنا همیشه شگفتی‌ساز بودند/ ورزشکار ماشین نیست که او را روغن کاری کنید

باقرزاده: شاگردان بنا همیشه شگفتی‌ساز بودند/ ورزشکار ماشین نیست که او را روغن کاری کنید

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: کشتی ما شرایط خوبی دارد و شاگردان بنا همیشه شگفتی‌ساز بودند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، فضل الله باقرزاده درباره برگزاری مجمع عمومی سه‌گانه، اظهار داشت: مجمع خوبی بود و گزارشاتی در طول این مدت ارائه شد. ارتباط خوبی بین این رشته با وزارت و کمیته وجود دارد.

نماینده کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: همه چیز به صورت شفاف ارائه شد. وزارت و کمیته حمایت لازم را از ۳ گانه دارند چون این رشته المپیکی است و در بازی‌های آسیایی هم شرکت دارد. آمادگی جسمانی در معنای واقعی کلمه در این رشته خودش را نشان می‌دهد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره وضعیت کاروان ایران در المپیک، گفت: امروز که با شما صحبت می‌کنم ۶۷ نفر سهمیه گرفته‌اند که رکورد بسیار خوبی است. نسبت به المپیک ریو که ۶۳ سهمیه گرفته‌ایم در این دوره سهمیه‌ها بیشتر شده به خصوص اینکه در ۲ رشته تیمی هم سهمیه گرفتیم که این موضوع اتفاق خوبی است.

عضو هیات اجرایی کمیته کمیته ملی المپیک یادآور شد: همیشه شانس مدال‌های ما در کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو بوده است. الان تیراندازی، شمشیربازی، کاراته و ... به عنوان رشته‌های نوظهور به سمت مدال‌آوری در المپیک ۲۰۲۰ می‌روند. این پیش‌بینی‌ها وجود دارد اما اینکه آن روز، روز ورزشکار باشد یا نه مشخص نیست. ما در رشته‌های مختلفی سهمیه داریم؛ در بدمینتون سهمیه گرفتیم که خیلی خوب است، در شنا سهمیه داریم و بیش از ۱۵ رشته در المپیک شرکت می‌کند این نشان می‌دهد ما د  رشته‌های دیگر هم رشد کرده‌ایم. ما در ژیمناستیک و شیرجه هم تا مرز کسب سهمیه پیش رفتیم که مورد خوبی است.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که برخی از رشته‌ها شانس مدال را از دست دادند  مانند وزنه‌برداری که ۲ وزنه‌بردار سهمیه نگرفتند و در کاراته هم یک دوپینگ مثبت شده، کشتی هم از اوج خود فاصله دارد، گفت: این حرف را در مورد کشتی قبول ندارم. کشتی در آزاد و فرنگی خیلی خوب کار کرده است. شاگردان بنا همیشه شگفتی‌ساز بودند، چه کسی پیش‌بینی می‌کرد در لندن ۳ طلا در فرنگی بگیریم؟ حسن یزدانی در کشتی آزاد و ورزشکارانی در فرنگی داریم که اعجوبه هستند.

وی افزود: ورزشکار انسان است نه ماشین که او را یک گوشه نگه دارید و روغن کاری کنید. سهراب مرادی شانس طلا بود اما آسیب دید پس مشخص است از نظر ذهنی درگیر شود. ورزش قهرمانی گارانتی ندارد. بهمن عسگری را می‌شناسم بهتر از او سراغ نداریم اما دوپینگ او عمدی نبود. می‌دانم چقدر این ورزشکار از نظر اخلاقی چقدر خوب است اما این اشتباه رخ داده و ورزش قهرمانی این چیزها را دارد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: به کشتی، تیراندازی، شمشیربازی و کاراته امید داریم. بچه‌های ما بسیار باانگیزه هستند. ما اگر سوم مشترک داشتیم در ریو اولین مدال را می‌گرفتیم. بچه‌های ما زحمت خود را کشیده‌اند و انگیزه زیادی دارند. شب ورزش قهرمانی هم مهم است در خاطرم هست که در یک المپیک شب مسابقه ورزشکار ما مریض شد آیا دست او بود؟ ورزش قهرمانی این چیزها را دارد. 

۴۱۵۴