گزارش ویژه/ آخرین وضعیت رادو و پرسپولیس؛ به سمت فسخ قرارداد و شکایت!

گزارش ویژه/ آخرین وضعیت رادو و پرسپولیس؛ به سمت فسخ قرارداد و شکایت!

پایگاه خبری فوتبالی- این روزها سوال مهمی که در ذهن هواداران پرسپولیس وجود دارد این است که دروازه بان کروات قرمزها به پشتوانه قرارداد محکمی که با این باشگاه دارد، می تواند پرسپولیس را در فیفا با چالش جدیدی روبه رو خواهد کرد؟

به گزارش فوتبالی، با اینکه پیش از این گفته می شد با توجه به وضعیت حساس پرسپولیس در خط دروازه مدیران این باشگاه در تلاش هستند با قبول شرایط مطرح شده از سوی بوژیدار رادوشوویچ او را به تمرینات پرسپولیس برگرداند اما منابع موثق به خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی گفتند که توافقی میان او و مدیران قرمزها صورت نگرفته و مشکلات او با این باشگاه به قوت خود باقی است و اتفاقا قرارداد محکم رادو با پرسپولیس می تواند برای این باشگاه مشکل ساز شود.

باشگاه پرسپولیس این روزها با انواع و اقسام مشکلات ریزودرشت مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و مدیران این باشگاه که هنوز راهی برای حل مشکلات مالی در جلسات هیات مدیره پیدا نکرده اند تا این کلاف سردرگم باشگاه را سروسامانی بدهند و بتوانند با اتخاذ تصمیمات درست و بجا، پرسپولیس را از این بحران مالی که هفته‌هاست در آن گرفتار شده خارج کنند حالا با یک چالش جدی که دست پخت مدیران سابق این باشگاه است روبه رو شده اند.

بین این مشکلات فراوان پرسپولیسی‌ها زدن ساز مخالف ازسوی بوژیدار رادوشوویچ برای مدیران باشگاه تبدیل به معضل جدیدی شده است که نگرانی هواداران باشگاه را هم در پی داشته و آنها به این فکر می کنند که آخرین بازمانده خارجی از زمان برانکو هم قرار است مانند هموطن هایش که در این تیم حضور داشتند با طرح شکایت در فیفا، آنها را به پشتوانه قرارداد محکمی که با این تیم دارد محکوم به پرداخت غرامت کند؟

روزنامه خبر ورزشی چند روز پیش در خبری مدعی شد رقم قرارداد رادو با پرسپولیس برای سه فصل رقمی در حدود یک میلیون و 350 هزار یورو است! البته مبلغی که خبرورزشی مدعی شده است با احتساب آپشن های قراردادش است که در دوران محمد حسن انصاری فرد و بعد از جدایی قطعی بیرانوند از باشگاه پرسپولیس به امضا رسید.

 قرارداد رادو با پرسپولیس قبل از تمدید سالی 190 هزار یورو بود اما به دلیل اینکه پست دروازه بانی یک پست حساس برای هر تیمی محسوب می شود و مثل سایر پست ها نیست که بتوان به راحتی جایگزین خوبی برای آن پیدا کرد، بعد از تمدید که با رضایت کادرفنی انجام شد تصمیم گرفته شد به این شکل تغییر کرد.

خبرورزشی در بخش دیگری از این خبر مدعی شده که سال اول 300 هزار یورو، سال دوم 450 هزار یورو و سال سوم 600 هزار یورو که با یک حساب سرانگشتی به رقم حیرت انگیز یک میلیون و 350 هزار یورو خواهد رسید. این در حالی است که یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس به خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی گفت رادو از قرارداد این فصل تا کنونی مبلغی حدود 160 هزار یورو دریافت کرده است و در قرارداد امسال باشگاه هر چند با تاخیر که به دلیل دریافت مجوز پرداخت ارزی از بانک مرکزی به وجود آمد اما به تعهدات خود عمل کرده است.

با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس بخش اعظمی از مبلغ قرارداد این فصل او را پرداخت کرده است در صورت شکایت رادو به فیفا با احتساب خسارت تاخیر و تادیه و هزینه های ثبت شکایت و دادرسی و همچنین آپشن هایی که در قراردادش وجود دارد مبلغی بین یک میلیون یورو تا یک میلیون و 200 هزار یورو خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که رادو تاکنون 5 بار به باشگاه پرسپولیس اخطار داده است که آنطور که رادو و مدیربرنامه اش ادعا می کنند باشگاه پرسپولیس پاسخی به این اخطار ها نداده است و این دروازه بان کروات علیرغم بی اعتنایی باشگاه پرسپولیس به نامه هایش هنوز این موضوع را به فیفا اطلاع نداده است اما یک منبع آگاه و نزدیک به رادو در گفت و گو با فوتبالی می گوید احتمال شکایت رادو به فیفا خیلی زیاد است و در آستانه انجام آن قرار دارد.

پیش از این این مشکل در دوران حضور برانکو ایوانکوویچ که هموطن رادو بود پیش آمد اما با مدیریتی که این مربی کروات در آن زمان انجام داد و پیگیری هایی که او از طریق باشگاه انجام داد رادو راضی به حضور در تمرینات شد، اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا یحیی گل محمدی هم مانند برانکو پیگیر وضعیت رادو از باشگاه بوده است؟ شاید اگر او هم مثل برانکو پیگیر رادو می شد این اتفاق ها نمی افتاد. البته شنیده شده که جعفر سمیعی مدیرعامل و ابراهیم شکوری این روزها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا به هر شکل ممکن بتوانند رضایت این دروازه بان کروات را در گفت و گو با مدیربرنامه هایش جلب کرده تا مانع طرح شکایت جدیدی در فیفا علیه این باشگاه شوند اما کار سختی پیش رو دارند. اگر رادوشویچ رونوشت نامه فسخ قراردادش را برای فیفا ارسال کند، نه تنها پرسپولیس تا پایان فصل، دروازه‌بان دوم مطمئن در اختیار ندارد، بلکه باید تمام مبلغ قرارداد این دروازه‌بان در سه فصل آینده را هم بپردازد و این یعنی به معنای تشکیل یک پرونده جدید علیه این باشگاه در فیفا خواهد بود. رادو هم پول عقب افتاده اش را هم می خواهد و هم پول آپشن ها و پاداش هایش را. پولهایی که ارزی است و فراهم کردن این پولها برای باشگاه در این شرایط کار راحتی نیست.

گزارش از زانیار دلیری/ پایگاه خبری فوتبالی


7655