آزمون: بازیکنان مستعد از هیچ تلاشی برای راهیابی به اردوهای تیم ملی دریغ نمی کنند

آزمون: بازیکنان مستعد از هیچ تلاشی برای راهیابی به اردوهای تیم ملی دریغ نمی کنند

پایگاه بری فوتبالی- مریم آزمون در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون، در خصوص برگزاری اردوی انتخابی و همگروهی تیم ملی فوتبال بزرگسالان با کره جنوبی، سوریه، عراق، لبنان و امارات گفتگو کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان در خصوص برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال زیر 20 سال دختران گفت: با توجه به فرصت مناسبی که برای آماده سازی جهت شرکت در دور اول مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا داریم، اردوی انتخابی را برگزار تا بازیکنان مستعد را زیر نظر داشته باشیم. اردوی انتخابی از 9 تا 13 تیرماه در مرکز ملی فوتبال در حالی برگزار شد که من به همراه کادر فنی ام در پست های مختلف، بازیکنان را ارزیابی کردیم.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه در اردوی انتخابی این بود که بازیکنان مستعد از هیچ تلاشی برای راهیابی به اردوهای تیم ملی دریغ نکرده و بهترین عملکرد خود را در زمین تمرین به نمایش گذاشتند. ما قصد داریم با ترکیب کاملی از بازیکنان مستعد و با تجربه در رقابتهای مهم پیش رو حضور یافته و عمکلرد قابل قبولی را از خود به جای بگذاریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: با کمک استعدادیاب ها در سراسر کشور، بازیکنان مستعد به این اردو دعوت شدند. ما برای تیم جوانان برنامه بلند مدت داشته و باید در مسیر رشد و موفقیت قرار بگیریم. در طول برنامه های خود هم برنامه کوتاه مدت را در کنار برنامه های بلند مدت خود اجرا می کنیم تا به موفقیت برسیم. با توجه به حمایت رئیس فدراسیون و رییس کمیته بانوان،  هم اردوهای استعدادیابی را داشته و هم تیم ملی "ب" جوانان را تشکیل دهیم تا پشتوانه سازی خوبی در این رده سنی داشته باشیم. بازیکنان در استانهای خود تمرین فوتبالی ندارند و با چند روز تمرین در اردو تغییر می کنند. 

فدراسیون با توجه به این موضوع، از ما حمایت کرد و  مقرر شد به صورت گلخانه ای بازیکنان را پرورش دهیم . تمرینات انفرادی جوابگوی اینکه یک بازیکن فوتبالیست خوبی شود، نخواهد بود. از تیم های لیگ برتری و تیم لیگ یک میخواهم به عنوان یار کمکی بگذارند این بازیکنان در کنارشان تمرین کنند و زمانی که به اردو فراخواهنده می‌شوند، روی برنامه تیمی و تاکتیکی آنها کار کنیم و این امر کمک زیادی به ما خواهد کرد. از نظر امکانات نیز این اردو بسیار عالی بود و از مسئولین فدراسیون فوتبال بابت حمایتشان تشکر می کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان در ادامه در خصوص همگروهی تیم ملی فوتبال بزرگسالان با تیم های کره جنوبی، سوریه، عراق، لبنان و امارات گفت: به عنوان یک فوتبالی، مربی و طرفدار فوتبال در نگاه اول از این قرعه خوشحالم اما یک نکته را باید در نظر داشته باشیم که شرایط صعود در هر زمانی سخت است. اکنون تیم های آسیایی مرتبا در شرایط تمرین و اردو و بازیهای دوستانه بوده و در مسیر پیشرفت قرار دارند. همه ما می‌دانیم قانون فوتبال، نانوشته  است. هر تیمی با هدفی مشخص قدم به تورنمنت جهانی می گذارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آزمون ادامه داد: به جز یک تیم همه تیم ها غرب آسیا هستند و اینکه در بازیها، سفرهای طولانی را نداشته و آشنایی با منطقه حوزه خلیج فارس داریم، از نکات مثبت به حساب می آید اما نظر کارشناسانه ما با اتفاقی که در تیم ملی رخ می دهد متفاوت است. همه ما امیدواریم صعود کنیم ولی نباید از این نکته غافل شویم که تیم های آسیایی در حال پیشرفت هستند و نمی‌توان هیچ تیمی را دست کم گرفت. بدون شک بازیکنان ایران این قدرت را دارند با هر تیمی برای رسیدن به هدفشان مبارزه کنند.

وی در پایان گفت: به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و هوادار تیم ملی فوتبال، امیدوارم مقتدارنه صعود کنیم. همه بازیکنان ما حرفه ای هستند و در سطح اول اروپا بازی می کنند. نباید فراموش کنیم صعود به جام جهانی بسیار سخت است و آروزی موفقیت برای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران و بازیکنان کشورم دارم.

۴۱۵۴