گزارش گاردین درباره مارک ویلموتس؛ نابودگر نسل طلایی فوتبال بلژیک

گزارش گاردین درباره مارک ویلموتس؛ نابودگر نسل طلایی فوتبال بلژیک

پایگاه خبری فوتبالی- منفورترین چهره فوتبال جهان از دید فوتبالدوستان ایرانی، حتی در بین رسانه‌های اروپایی هم چهره چندان موجهی – به لحاظ فنی – محسوب نمی‌شود.

به گزارش فوتبالی، مدیران سابق فدراسیون فوتبال هنگام استخدام مارک ویلموتس، شدیدا روی کارنامه او در فوتبال بلژیک مانور و اعلام کردند جانشین کارلوس کی‌روش در تیم ملی، کسی است که نقش مهمی در پرورش نسل طلایی فوتبال بلژیک داشته است.

ادعایی که همان زمان هم چندان مورد قبول رسانه‌ها قرار نگرفت و گزارش‌هایی درباره این موضوع منتشر شد که نسل طلایی فوتبال بلژیک دستپخت مارک ویلموتس نیست و سرمربی بلژیک در جام جهانی 2014 و یورو 2016، نقشی در کشف و معرفی ستاره‌های فوتبال کشورش نداشته است.

در چنین شرایطی، جاناتان ویلسون نویسنده سایت گاردین در گزارشش درباره بازی دیشب ایتالیا و بلژیک به نکته‌ای اشاره کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست. 

او حذف بلژیک از یورو 2020 را به معنای خداحافظی بلژیکی‌ها با نسل طلایی فوتبال کشورشان دانسته و بلژیکی‌ها با مربیگری روبرتو مارتینز توانستند تا حدودی پتانسیل واقعی‌شان را نشان دهند و با شکست دادن برزیل در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 به جمع چهار تیم برتر آن تورنمنت برسند و اگر توانایی این بازیکنان با مربیگری مارک ویلوتس هدر نمی‌رفت، شاید آنها می‌توانستند به افتخارات دیگری هم در رده ملی برسند.

1984