سوئیس 1(1)-(3)1 اسپانیا؛ ماتادورها به سختی به مرحله نیمه نهایی صعود کردند

سوئیس 1(1)-(3)1 اسپانیا؛ ماتادورها به سختی به مرحله نیمه نهایی صعود کردند

پایگاه خبری فوتبالی - اسپانیا موفق شد در برابر سوئیس به پیروزی برسد و به مرحله نیمه نهایی یورو 2020 راه یابد.

به گزارش فوتبالی، در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020، دو تیم سوئیس و اسپانیا از ساعت 20:30 در ورزشگاه گازپروم آرنا سن پترزبرگ روسیه به مصاف هم رفتند. اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی کرواسی را با نتیجه 5-3 شکست داد و شاگردان پتکوویچ نیز در دیدار مقابل قهرمان جام جهانی 2018، در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند و به این مرحله راه یافتند. 

نیمه اول را اسپانیا بهتر شروع کرد و در دقیقه هشت، شوت جوردی آلبا با برخورد به دنیس زکریا هافبک دفاعی سوئیس، تغییر مسیر داد و دروازه یان سومر را باز کرد تا لاروخا خیلی زود با یک گل پیش بیفتد. حتی بعد از این گل کنترل توپ و میدان در اختیار لاروخا بود و سوئیس همچنان دل به ضد حملات بسته بود. در نهایت نیمه اول با نتیجه 1-0 به سود اسپانیا پایان یافت.

در نیمه دوم هم لاروخا بازی را تهاجمی آغاز کرد، اما از دقیقه 60 به بعد سوئیس از لاک دفاعی خود خارج شد و در دقیقه 70 موفق شدند با اشتباه مضحک مدافعان اسپانیا و ضربه ژردان شکیری بازی را به تساوی کشاندند. در دقیقه 88 فرولر هافبک تیم ملی سوئیس به خاطر تکل خشن با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد تا سوئیس ده نفره شود. نیمه دوم نیز با نتیجه 1-1 به پایان رسید.

در وقت‌های اضافی اسپانیا کاملا تیم برتر میدان بود، اما درخشش یان سومر اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد تا دو تیم در وقت‌های اضافی نیز به تساوی دست پیدا کنند.

ضربات پنالتی

برای اسپانیا دنی اولمو، جرارد مورنو و اویارزابال پنالتی‌های خود را گل کردند، اما سرخیو بوسکتس، رودری ضربات پنالتی خود را از دست دادند.

برای سوئیس، تنها گاورانوویچ پنالتی خود را تبدیل به گل کرد، اما فابین شار، مانوئل آکانجی و وارگاس ضربات پنالتی خود را از دست دادند تا اسپانیا به مرحله نیمه نهایی راه یابد. 

خلاصه دیدار اسپانیا - سوئیس

4416