فریدونی:نه VAR می‌آورند، نه اجازه می‌دهند ما بیاوریم

فریدونی:نه VAR می‌آورند، نه اجازه می‌دهند ما بیاوریم

پایگاه خبری فوتبالی- مجتبی فریدونی مدیر تیم ذوب آهن پس از شکست این تیم مقابل تراکتور به شدت از نبود کمک داور ویدئویی گله کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، دیروز بازی تراکتور با ذوب آهن در حالی با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتور تمام شد که در دقیقه ده در یک صحنه بحث برانگیز پنالتی به سود تراکتور اعلام شد و ذوب آهن با تک گل عباس‌زاده که روی ریباند همان پنالتی زده شد بازی را باخت تا به سقوط نزدیک تر شود. مجتبی فریدونی در مورد این بازی جنجالی گفت و گو کرد.

او در ابتدا در مورد نبود VAR گفت: ما تیم مان هفتاد هشتاد میلیارد هزینه می‌کند و به خاطر اشتباه داوری باید برود دسته یک. نه خودشان VAR می‌آورند نه می‌گذارند خودمان بیاوریم‌. دیشب آقای عزیزی خادم با آقای میثاقی صحبت کرده و گفته است تحریم ها نگذاشتند کمک داور ویدئویی بیاوریم. کدام یک از قطعات VAR مشمول تحریم است؟ آیا هارد است، آیا دوربین است؟! به ما اجازه دهند ما در عرض یک ماه این ها را وارد می‌کنیم.

 مدام گردن تحریم میندازند. مگر در این مملکت تا به حال سیستم کامپیوتری و دوربین وارد نشده است. نمی‌دانیم این‌ها را به چه کسی بگوییم. مگر آوردن این سیستم کار شاقی است. ما با سه شرکت اروپایی که مورد تایید فیفا هستند صحبت کردیم و تایید کرده و گفتند حداکثر سه تا چهار هفته تجهیزات را منتقل می‌کنیم و پنج تا نه روز ورزشگاه‌ها را تجهیز می‌کنیم. به تحریم چه ارتباطی دارد؟ مگر موشک است. اطلاعات غلط به مردم می‌دهند؛ نه خودشان می‌آورند نه به ما اجازه می‌دهند و ما باید تاوان پس دهیم. این هم از وضعیت داوری این هفته ها است.

فریدونی در مورد شانس بقای این تیم در لیگ برتر و داوری لیگ ایران تصریح کرد: برای بقا فقط امیدواریم و کاری جز تلاش و امیدواری نمی‌توانیم برای ماندن در لیگ انجام دهیم. امیدواریم این اشتباهات داوری سهوی باشد. البته اگر سهوی هم باشد و این قدر تکرار می‌شود نشان از ضعف سیستم آموزش داوری دارد. بالاخره باید سیستم‌های ارزیابی و کنترلی و آموزشی در زمینه داوری ارتقا پیدا کند. نمی‌شود این نقص ها مدام تکرار شود.

 او درباره سه امتیاز بازی عجیب سایپا و پیکان که هنوز تکلیفش معلوم نیست و برای تیم‌های پایین جدولی سرنوشت ساز است گفت: باید قبل از شروع بازی ها و بعد از تعطیلات نتیجه سه امتیاز بازی پیکان و سایپا اعلام می‌شد. اعلام نتیجه بعد از پایان بازی‌های لیگ فایده‌ای ندارد.

۴۵۱۴