درگیری لفظی سرمربی سوئد با شوچنکو در مورد «شیرجه زدن»

درگیری لفظی سرمربی سوئد با شوچنکو در مورد «شیرجه زدن»

پایگاه خبری فوتبالی - آندری شوچنکو و یان اندرسون سرمربی های اوکراین و سوئد در آخرین دقایق بازی دو تیم در یک هشتم نهایی یورو 2020 با هم درگیری لفظی پیدا کردند.

به گزارش فوتبالی، در آخرین دقایق بازی، مربی سوئدی مدعی بود که تیم اوکراین تمارض می کند و شیرجه می زند. ماجرا زمانی شروع شد که در وقت اضافه، مارکوس دنیلسون مدافع سوئد در زمانی که نتیجه 1-1 بود، اخراج شد. دنیلسون توپ را دفع کرد اما در ادامه، ضربه ای را به آرتم بسدین زد که باعث شکسته شدن بینی بازیکن اوکراینی شد. اوکراین بعد از آن با گل آرتم دوبیک در دقیقه آخر در همپدن پارک پیروزی خود را قطعی کرد.

سوئد در دقایق پایانی سخت تلاش می کرد تا نتیجه را به تساوی بکشاند اما سرهی کرویتسوف از اوکراین توانست از حریف ضربه کاشته بگیرد. بعد از آن دوربین به سراغ اندرسون سرمربی سوئد رفت که از تصمیم داور عصبانی بود. شوچنکو پاسخ سرمربی سوئد را داد و در نهایت داور چهارم دخالت کرد تا درگیری بالا نگیرد.

اندرسون خطاب به مهاجم سابق چلسی ادای شیرجه زدن را در می آورد. بعد از آن اوکراینی ها سعی کردند شوچنکو را آرام کنند و احتمالا به او یاداوری کردند که تیمش پیروز شده است. 

اوکراین برای اولین بار در تاریخش به جمع هشت تیم برتر یورو رسید. آنها در سالهای 2012 و 2016 نتوانسته بودند از مرحله گروهی صعود کنند. اوکراین در سال 1991 از جماهیر شوروی جدا شد که بهترین لحظه فوتبالی آنها رسیدن به یک چهارم نهایی جام جهانی 2006 بود.

4125