آذری: به شکاری گفته بودم ضرر می‌‎کنی/ تا از فولاد بیرونم نکنند جایی نمی‌روم

آذری: به شکاری گفته بودم ضرر می‌‎کنی/ تا از فولاد بیرونم نکنند جایی نمی‌روم

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از خصوص پیروزی باشگاه سابقش در پرونده شکایت از باشگاه روبین کازان روسیه و رضا شکاری خوشحال شده است.

به گزارش فوتبالی، سعید آذری مدیرعامل فعلی باشگاه فولاد خوزستان و مدیرعامل اسبق ذوب آهن درباره ماجرای رضا شکاری با خبرنگار ما صحبت کرد که متن آن به شرح زیر است: 

سوال: بعد از چند سال بالاخره حکم نهایی در خصوص پرونده جنجالی انتقال شکاری به روبین کازان از سوی دادگاه CAS صادر شد و حالا شکاری و باشگاه روسی به پرداخت 300هزار یورو به اضافه خسارت تاخیر و همچنین هزینه دادرسی به باشگاه ذوب آهن محکوم شدند. شکایت از شکاری و باشگاه روبین کازان در در دوره مدیرعاملی شما در ذوب آهن استارت خورد، در این مورد صحبت کنید. 

جواب: پنج سال از آن روز گذشت و تمام اتفاقات را در ذهنم مرور می‌کنم. آن زمان برخی گفتند دست آذری و ذوب آهن به جایی بند نیست و روس ها به ریش آذری می خندند. گفته بودم روزی می‌رسد که نوبت خنده ما شود. حالا من و باشگاه ذوب آهن به ریش مدیران باشگاه روبین کازان می‌خندیم. در مصاحبه ای که آن زمان داشتم گفته بودم پوست کله شکاری را می کنم. این حکم و پیروزی باشگاه ذوب آهن در این پرونده نشان داد با کار گروهی می‌شود کارهای بزرگی انجام داد. سال گذشته ذوب آهن 115 هزار یورو بابت حق آموزش شکاری از روبین کازان دریافت کرد و امروز هم حکم محکومیت 300 هزار یورویی شکاری و روبین کازان صادر شد و به این ترتیب ذوب آهن از انتقال غیر قانونی شکاری حدود 450 هزار یورو دریافت کرد. به شکاری گفته بودم عجله نکن و این پرونده شاید زیاد زمان ببرد اما آخرش به جز ضرر چیزی برای تو نخواهد داشت.

سوال: در حکم دادگاه  CAS آمده است که باشگاه روبین کازان و رضا شکاری به پرداخت 300هزار یورو به اضافه خسارت تاخیر و همچنین هزینه دادرسی محکوم شدند. شما در جریان جزئیات پرداخت این پول به ذوب آهن هستید؟ 

جواب: این که چگونه خسارت ذوب آهن باید پرداخت شود به توافق شکاری با باشگاه روبین کازان برمی‌گردد و کار شکاری و روبین کازان را سخت می‌کند و حالا شکاری و روبین کازان باید برای پرداخت خسارت باشگاه ذوب آهن با یکدیگر توافق کنند و اینها برای من و باشگاه ذوب آهن مهم نیست و آنها باید خودشان مشکل‌شان را حل کنند. 


سوال: برویم سراغ باشگاه فولاد. این روزها و با توجه به دست خالی جواد نکونام در مورد پنجره بسته تیمش صحبتهای زیادی درباره تلاش شما برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی فولاد مطرح شده است.

جواب: هنوز بابت پرونده محمد بلبلی پنجره باشگاه فولادخوزستان بسته است و آخرین خبری که دارم این است که دادگاه CAS از باشگاه سپیدرود اطلاعاتی خواسته و باشگاه سپیدرود جوابی به آنها نداده است و به ما اعلام کردند که خوانده شما پاسخی نمی دهد و فکر نمی‌کنم که دادگاه  CAS  بیشتر از یک ماه منتظر نماند و منتظر صدور رای هستیم.

سوال: با سپیدرودی ها تماسی نگرفتید که تعامل کنند و مشکلات برطرف شود؟

جواب: ما نباید با آنها تماس بگیریم و اگر می خواستند تعامل کنند خیلی زودتر از اینها تعامل می‌کردند و این اتفاقات نمی‌افتاد و فولاد تا این حد اذیت نمی‌شد. 


سوال: با اینکه پنجره تیمتان بسته است اما تیم نکونام نمایش قابل قبولی دارد.

جواب: با شرایطی که وجود دارد فولاد بازیهای خوبی به نمایش می‌گذارد و نمونه اش بازی آخرمان مقابل سپاهان بود و این یعنی اینکه کادرفنی فوق العاده کار کرده و بازیکنان واقعا ایثار می‌کنند و فولاد زنده است و نفس می‌کشد.


سوال: در پایان فصل قرارداد نکونام با فولاد تمام می شود. صحبتی با او برای تمدید قرارداد داشته‌اید؟

جواب: هنوز صحبتی مطرح نشده اما مدیریت کارخانه و هیات مدیره از کادرفنی حمایت می‌کنند و البته که شایعاتی هم به وجود آمده که در فوتبال ایران مطرح شدن شایعه مورد کاملا طبیعی‌ای است. 


سوال: حتی در مورد جدایی شما هم شایعاتی مطرح شده است.

جواب: من اینجا هستم و تا من را بیرون نکنند جایی نمی‌روم.

سوال: شما و نکونام ارتباط خوبی دارید و فکر می‌کنم این موضوع در موفقیت فولاد بی تاثیر نبوده است.

جواب: جواد برادر خوب من است و ما 20 سال است که با هم دوستیم. من از نکونام نکات بین المللی زیادی یاد گرفتم و در کنارش با افتخار کار می‌کنم. او واقعا در فولاد زحمت کشیده است.

سوال: و حرف آخر؟

کار کردن در فولاد برای من فرصتی استثنایی بود و خدا را شکر می‌کنم که به این باشگاه آمدم. از مردم خوزستان و هواداران فولاد بی نهایت تشکر می‌کنم که من را حمایت می‌کنند. تا آخرین لحظه ای که اینجا باشم سعی می‌کنم دستاوردهای دیگری هم برای فولاد داشته باشم.

گفت و گو از سعید لطفی/ پایگاه خبری فوتبالی

9697