طباطبایی: رای نهایی دوپینگ چند روز دیگر اعلام می‌شود/ دنبال سهمیه چهارم هستیم

طباطبایی: رای نهایی دوپینگ چند روز دیگر اعلام می‌شود/ دنبال سهمیه چهارم هستیم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون کاراته گفت: مدارک ارسال شده و غیرعمد بودن دوپینگ کاراته کای ایران پذیرفته شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، محمدحسن طباطبایی درباره دوپینگ کاراته عنوان کرد: اتفاقی که برای این ورزشکار موفق افتاده به خاطر بیماری شخصی و خانوادگی بدون اطلاع پزشک تیم ملی این دارو مصرف کرده که جزو داروهای ممنوعه ستاد دوپینگ محسوب می‌شده است.

رییس فدراسیون کاراته گفت: اعلام اولیه ITA انجام شده، هنوز رای نهایی صادر نشده است. مدارک ارسال شده و غیرعمد بودن پذیرفته شده است. 

وی درباره اینکه درصد خطای این ورزشکار بالا بوده، تصریح کرد: این موضوع کجا اعلام شده است؟ آنچه از سوی TTA اعلام شده خطای این ورزشکار سهوی است اما دوپینگ چه سهوی چه عمدی دوپینگ است. رای قطعی چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

طباطبایی درباره اینکه امید دارید ورزشکار شما به المپیک برسد، اظهارداشت: تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد. 

وی در پاسخ به این سوال که چطور ورزشکاری در این سطح دوپینگ کرده، گفت: این یک مسئله شخصی بوده و توسط ورزشکار به کادر پزشکی اعلام نشده است. همه آموزش‌ها داده شده اما به خاطر معذوراتی اعلام نشد. ۳ ورزشکار ما برای المپیک آماده می‌شوند، برای رزیتا علیپور هم مکاتبه کردیم بتواند به عنوان نماینده قاره‌ای سهمیه بگیرد. ما ۳ سهمیه کسب کردیم و باید همه توانمان را بگذاریم. ظرفیت کاراته بالاست و امیدوارم این ظرفیت در توکیو کامل شود. 

رئیس فدراسیون کاراته همچنین درباره اختلافاتی که با حضور آشوری پیش امد، عنوان کرد: همه چیز حل شده مهم المپیک است که هیچ حاشیه‌ای نداشته باشیم.

6641