صالحی امیری: باور نمی‌کنم که یزدانی از ما گله‌مند باشد/ با فدراسیون فوتبال تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنیم

صالحی امیری: باور نمی‌کنم که یزدانی از ما گله‌مند باشد/ با فدراسیون فوتبال تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته ملی المپیک گفت: حسن یزدانی از قهرمانان نامدار ما است و همیشه با او تماس دارم و خودش می‌داند که چه حمایت‌هایی انجام می‌دهیم، از این منظر باور نمی‌کنم از ما گله‌مند باشد.

به گزارش فوتبالی، رضا صالحی امیری در مراسم سالگرد افتتاح رادیو ورزش با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه اظهار داشت: بدون رسانه عملا امکان انعکاس صدا ورزش به ملت را نداریم و از این منظر، حلقه ارتباط ما با ملت، رسانه ملی است. ما در فضای رسانه می‌توانیم کام ملت را شیرین کنیم. در واقع در رویداد پیش‌رو محصول تلاش همه قهرمانان از طریق رسانه‌ها به افکار عمومی منعکس می‌شود.  ان‌شاءالله رسانه ملی کام ملت را شیرین خواهد کرد و قهرمانان ما در توکیو نمایش اخلاق و اقتدار را خواهند داشت.
وی درباره زمان رونمایی از البسه کاروان اعزامی به المپیک گفت: چهارشنبه هفته آینده برنامه بدرقه را خواهیم داشت و در آنجا قهرمانان ما لباس کاروان را خواهند پوشید و مراسم رونمایی در همان جا خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره دوپینگی یکی از ورزشکاران المپیکی عنوان کرد: در این باره هر روز جلسات داریم و امروز هم از نزدیک موضوع را بررسی کردیم. این دوپینگ آگاهانه نبوده و استفاده از یک داروی درمانی با نظر پزشک متخصص بوده است. تلاش می‌کنیم از طریق فدراسیون جهانی و نادو بتوانیم قانع کنیم که سهوی بوده است. آخرین تست این ورزشکار در روسیه منفی بود و نشان می‌دهد که این ورزشکار یک قهرمان بااخلاق است و تعمدی در این باره نداشته است.

صالحی امیری تصریح کرد: سهمیه به نام ورزشکار است و امکان جایگزینی نداریم اما ما و وزارت ورزش به صورت روزانه جلسه داریم و تلاش می‌کنیم راهکارهای حقوقی ممکن را با انتخاب یک وکیل حقوقی بررسی کنیم تا آنها را قانع کنیم که تجدید نظر کنند.

وی درباره عدم انتخاب اسپانسر برای کاروان المپیک عنوان کرد: قبل از دوران کرونا سه اسپانسر را قطعی کردیم و با یک اسپانسر هم در آستانه امضای قرارداد بودیم. بعد از کرونا شرایط تغییر کرد و اسپانسرها برای فضای تبلیغات تضمین می‌خواستند و ما نمی‌توانستیم چنین تضمینی بدهیم، چون نمی‌دانستیم چه زمانی قطعی می‌شود. کرونا فضایی را به ما تحمیل کرد که امکان توافق را از ما گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره امکان استفاده باشگاه استقلال از آکادمی ملی المپیک گفت: باشگاه استقلال و هر باشگاه و فدراسیونی می‌تواند از ظرفیت آکادمی ملی المپیک به صورت رایگان استفاده کند. همین الان که با شما صحبت می‌کنم، بسیاری از فدراسیون‌ها از آکادمی ملی المپیک در حال استفاده هستند. ما هیچ محدودیتی برای هیچ‌یک از تیم‌ها، فدراسیون‌ها و قهرمانان قائل نیستیم. با توجه به اینکه استقلال در باشگاه انقلاب تمریناتش را انجام می دهد، تقاضا کرد که هفته‌ای دو ساعت بدنسازی را در آنجا داشته باشند که مانند همه فدراسیون‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کند.

صالحی امیری درباره مصدومیت احسان حدادی ملی‌پوش پرتاب دیسک در آستانه المپیک اظهار داشت: احسان از قهرمانان و یکی از امیدهای ما است. تلاش او و فدراسیون پزشکی و امیدمان این است که  حدادی در توکیو بدرخشد.

وی درباره گلایه‌های حسن یزدانی درباره عدم حمایت‌ها و مسائل شغلی خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم یزدانی از ما گلایه داشته باشد. او از قهرمانان نامدار ما است و همیشه با او تماس دارم. خودش می‌داند که چه حمایت‌هایی انجام می‌دهیم. از این منظر باور نمی‌کنم از ما گله‌مند باشد. من مسائل و مشکلاتش را دنبال می‌کنم و هر اندازه‌ای که در توان ما در وزارت و کمیته بود، کوتاهی نکردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: ما تا الان در فروردین 50 درصد بودجه فدراسیون‌ها را تخصیص دادیم، به همه نفرات المپیکی به صورت ماهیانه 5 میلیون تومان پرداخت می‌کنیم، فدراسیون‌ها حقوق اختصاصی می‌دهند و 10 نفر از آنها بورسیه 500 دلاری از کمیته بین‌اللملی المپیک را دریافت می‌کنند. در واقع آنچه در توان کشور و ما بوده، کوتاهی نکرده‌ایم.  درباره اشتغال هم آیین‌نامه مصوب دولت وجود دارد و از سلطانی‌فر می‌توانید سوال کنید.

صالحی امیری درباره جلسه با عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال گفت: طی روزهای آتی تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون فوتبال برای همکاری مشترک و انتخاب سرپرست و سرمربی تیم فوتبال امید و آغاز رسمی فعالیت‌های این تیم امضا خواهیم کرد.

6641