خبر فوتبالی تایید شد/ فدراسیون فوتبال شکایتش علیه AFC را از دادگاه کاس، پس گرفت

خبر فوتبالی تایید شد/ فدراسیون فوتبال شکایتش علیه AFC را از دادگاه کاس، پس گرفت

پایگاه خبری فوتبالی-همانطور که هفته گذشته خبر داده بودیم، فدراسیون فوتبال شکایت خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا پس گرفت و حالا یک مقام بلندپایه فدراسیون فوتبال خبر داد که فدراسیون فوتبال به صورت رسمی شکایتش را از ای اف سی پس گرفته است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که پیش از این پایگاه خبری فوتبالی در خبری اختصاصی اعلام کرد این فدراسیون با فراهم کردن مقدمات لازم شکایت خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت اعطای میزبانی به کشور بحرین را پس می گیرد یک مقام رسمی فدراسیون به فوتبالی خبر داد که بخش حقوقی فدراسیون فوتبال برای پس گرفتن شکایت اقداماتش را انجام داده است تا خبر هفته گذشته پایگاه خبری فوتبالی نیز در ادامه تایید شود.

داستان از این قرار بود که فدراسیون فوتبال ایران پیش از ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی در مرحله مقدماتی که با تصمیم ای اف سی بحرین به عنوان میزبان معرفی شده بود با تاکید بر این‌که تصمیم میزبانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعطای آن به بحرین از مجاری قانونی عبور نکرده است و نظر شخصی دبیرکل ای اف سی بوده است، اعتراض کرد و در دادگاه عالی ورزش علیه این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایتی را به ثبت رساند.

در حالی که تیم حقوقی جدید فدراسیون فوتبال برای دریافت دستور موقت از دادگاه عالی ورزش بسیار امیدوار بود اما این دادگاه با این موضوع مخالفت کرد  چون عملا این دستور موقت به معنای تعویق مسابقات و بررسی محتوای شکایت و پاسخ ای اف سی به این درخواست فدراسیون فوتبال ایران بود. از آنجایی که سرنوشت چهار تیم دیگر هم به این تصمیم وابسته بود و موضوع فقط شامل بحرین نمی‌شد این موضوع عملا رخ نداد تا ایران مجبور شود با حضور در بحرین هر 4 مسابقه خود را با حریفان برگزار کند. دادگاه کاس هم دستور موقت را برای منع میزبانی بحرین را رد کرد و هم اینکه تقاضای ایران برای به تاخیر انداختن بازیها را رد کرد. ای اف سی هم وکلایش را آماده یک نبرد حقوقی کرده بود که در نهایت ایران مجبور شد به منامه برود

در حالی که فدراسیون فوتبال در آن مقطع زمانی معتقد بود که حتی اگر میزبانی ایران در این رقابت‌ها که حق مسلم ما بوده، احقاق نشود، اما ای اف سی عاقبت کار خود را خواهد چشید و این پروسه حقوقی حداقل این تاثیر را دارد که ای اف سی در دوره بعدی و میزبانی های آینده، این چنین آسان درباره میزبانی ایران تصمیم گیری نکند اما در عمل شاهد هستیم فعلا هنوز میزبانی ها به ایران بازنگشته است.

حالا پس از صعود تیم ملی ایران به مرحله دوم مسابقات فدراسیون فوتبال شکایت خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا پس گرفته است و این پرونده را مختومه خواهد کرد. ایران 1000 فرانک برای ثبت شکایت پرداخت کرده بود و حدود 25000 فرانک سوییس هم برای پیگیری پرونده و تعیین قاضی پرداخت کرده بود. ای اف سی اعلام کرد که می خواهد پرونده سه قاضی داشته باشد و چون هزینه سه قاضی 75000 فرانک می شود، منطقی و عقلانی بود که فدراسیون فوتبال شکایتش را پس بگیرد تا حدود 70 تا 80 درصد از هزینه ای که انجام داده به فدراسیون فوتبال بازپس داده شود و همچنین رقابتها در بحرین به پایان رسیده و بحرین، کشور جناب شیخ سلمان، رییس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نتوانست به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی صعود کند.

فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه میزبانی مرحله بعد هم از این فدراسیون گرفته شده هنوز هیچ برنامه ای برای شکایت جدید از ای اف سی ندارد و تنها پرونده ای که در حال حاضر پیگیر آن هستند پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی است که علیه این فدراسیون طرح شکایت کرده است و جلسه آن چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در دادگاه حکمیت ورزش با حضور وکلای طرفین و به صورت آنلاین برگزار شده است.

7655