جریمه 97 هزار دلاری گاسپار در خطر 400 هزار دلاری شدن!

جریمه 97 هزار دلاری گاسپار در خطر 400 هزار دلاری شدن!

پایگاه خبری فوتبالی- مربی سابق دروازه بان های تیم ملی یکی از شاکیان فدراسیون فوتبال است که در فیفا علیه ایران حکم گرفته است.

به گزارش فوتبالی، دن گاسپار که یکی از دستیاران کارلوس کی روش در زمان حضور او در تیم ملی به شمار می رفت، پس از اینکه با کی روش به مشکل و اختلاف خورد و از کادرفنی تیم ملی جدا شد به دلیل عدم دریافت مطالباتش در فیفا علیه فدراسیون فوتبال شکایت کرد و توانست این فدراسیون را به پرداخت 97 هزار دلار محکوم کند.

کی روش که دستمزد برخی دستیارانش را در دوره دوم حضورش خودش پرداخت می کرد، در برابر این خواسته اش در زمان ریاست کفاشیان سخت گیری زیادی شد و اجازه این کار به او داده نشد تا فدراسیون فوتبال با هر یک از دستیاران کی روش قرارداد جداگانه ای ببندد اما در دوره دوم قراردادش با فدراسیون فوتبال، این شیوه کار تغییر کرد و کی روش خود مستقیم اقدام به توافق با دستیارانش می کرد و دستمزد آنها را خودش پرداخت می کرد و دستیاران روزمزدی هم داشت که به صورت پروازی در زمان اردوها به تهران می آمدند و کنار تیم ملی در سفرهای داخلی و خارجی بودند و با پایان اردوها و تورنمنت ها اردوی تیم ملی را ترک می کردند. 

در هر حال گاسپار قرارداد جداگانه ای با فدراسیون فوتبال داشت توانست طلب 97 هزار دلاری اش از فدراسیون فوتبال ایران را پس از عدم پرداخت مبلغ از سوی مدیران فدراسیون فوتبال، با شکایتی که در فیفا ثبت کرد زنده کند و علیه فدراسیون فوتبال ایران حکم بگیرد. حکمی که در صورت عدم پرداخت آن از سوی شهاب عزیزی خادم، می تواند رقم آن با احتساب خسارات تاخیر و تادیه  و دیرکرد و مالیات به 400 هزار دلار برسد!

این مربی در هنگام سفر تیم ملی به کره جنوبی در رقابتهای مقدماتی 2014 حاشیه هایی را در فرودگاه دوبی به وجود آورد که در نهایت خداحافظی همیشگی اش را به همراه داشت و در ادامه جای خود را به لوپز به عنوان مربی دروازه بان های تیم ملی داد. ایران در آن بازی تاریخی مقابل کره جنوبی توانست یک بر صفر پیروز شود و به جام جهانی 2014 برزیل صعود کند.

7655