چوک: موفقیت کرواسی مقابل اسپانیا دور از دسترس نیست

چوک: موفقیت کرواسی مقابل اسپانیا دور از دسترس نیست

پایگاه خبری فوتبالی- مسوول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال کرواسی و مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: موفقیت تیم ملی کرواسی مقابل اسپانیا دور از دسترس نیست و می‌توانیم با راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی یورو، اتفاق بزرگی را رقم بزنیم. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مسابقات یورو ۲۰۲۰ در شرایطی این روزها پیگیری می‌شود که در یکی از حساس ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، تیم کرواسی به مصاف اسپانیا خواهد رفت.

این در حالی است که در آستانه این دیدار حساس ایوان پریشیچ ستاره کروات ها هم به کرونا مبتلا شد تا شوک به اردوی این تیم منتقل شود.

در همین راستا، سرتن چوک مدیر بخش آموزش فدراسیون فوتبال کرواسی و مدیر فنی سابق فدراسیون فوتبال این کشور، مربی سابق تیم دینامو زاگرب که چند وقتی هم در پرسپولیس فعالیت داشت، در مورد عملکرد تیم ملی کرواسی در این مسابقه، دیدار با اسپانیا و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر خواهید خواند.

عملکرد تیم کرواسی در مرحله گروهی چطور بود؟

تیم ما در گروه سختی قرار داشت اما با شایستگی نشان داد که صلاحیت صعود به دور بعد مسابقات را دارد. ما در گروهمان دوم شدیم و به مرحله بعد راه پیدا کردیم. مهم ترین موضوع این بود که از این گروه سخت موفق شدیم صعود کنیم و در این راه هم موفق شدیم.

در مرحله حذفی هم قرعه سختی نصیب کرواسی شد و باید به مصاف اسپانیا بروید. این مسابقه را چطور می‌بینید؟

شاید خیلی‌ها امیدوار باشند تا اسپانیا این بازی را ببرد و به موفقیت‌هایش در یک دهه اخیر تداوم بخشد اما آنها نیز تغییر نسل داده‌اند و دیگر بازیکنانی در سطح ژاوی، اینیستا، فرناندو تورس، سرجیو راموس در این تیم نیستند.

از دید شما کرواسی در این دیدار مهم برنده خواهد شد؟

البته که می‌توانیم پیروز باشیم. امیدوار هستم تا کرواسی بتواند در این دیدار حساس به برتری برسد اما با توجه به مشکلاتی شاید جزئیات ۶۰ بر ۴۰ به نفع اسپانیا باشد.

در آستانه این دیدار حساس ایوان پریشیچ هم به کرونا مبتلا شد. غیبت این بازیکن از دید شما تاثیرگذار خواهد بود؟

او ستاره تیم است و به همین خاطر گفتم که ۶۰ بر ۴۰ به نفع اسپانیا. او یکی از ستاره های تیم ما بود و غیبت او بی تاثیر نخواهد بود.

کرواسی نسبت به تیمی که در سال ۲۰۱۸ نایب قهرمان جهان شد، تغییر نسل داده و جوان تر شده است. آیا دالیچ با این تیم هم می‌تواند موفق عمل کند؟

تیم ما در حال حاضر ترکیبی از نسل جوان مانند برکالو، دومنیک لیواکوویچ، ماریو پاسالیچ و چالتاچار هستند که در کنار آنها بازیکنان نسل افسانه‌ای کرواسی مانند میلان بادلی، ایوان پریشیچ، لوکا مودریچ و ورسالیکو حضور دارند و این ترکیب فوق‌العاده است.

ما پس از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰ سال صبر کردیم که جایگاه سوم جهانمان به رتبه دوم برسد که افتخار بزرگی بود. کرواسی کشور کوچکی تنها با ۴ میلیون جمعیت است که توانست نایب قهرمان جهان شود. در رده بندی فیفا هم با این تیم می توانیم در بین ۱۰ تیم برتر باشیم.

تیم ایران هم زمانی همین تغییر نسل را داشت و از بازیکنانی مانند علی دایی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و کریم باقری به نسل بازیکنانی مانند وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند و سردار آزمون رسید.

تیم ملی کرواسی هیچگاه نتوانسته در مسابقات یورو موفق ظاهر شود. دلیل این موضوع از دید شما چه چیزی می تواند باشد؟

به نظرم یورو سخت تر از جام جهانی است و موفقیت در آن نیز طبیعتا دشوارتر می‌شود. ما از راهیابی به مسابقات حذفی و عبور از مرحله گروهی با توجه به شرایط موجود راضی هستیم. از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی دور از ذهن نیست.

6641