میرشاد ماجدی: همکاری‌های متقابل ایران و ازبکستان به سود فوتبال آسیاست

میرشاد ماجدی: همکاری‌های متقابل ایران و ازبکستان به سود فوتبال آسیاست

پایگاه خبری فوتبالی- عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص سفرش به ازبکستان و دیدارهایی که با مدیران ارشد فوتبالی این کشور داشت توضیحاتی ارائه داد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، میرشاد ماجدی در خصوص حضورش در کشور ازبکستان گفت: به دعوت فدراسیون فوتبال ازبکستان به منظور کمک به برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا منطقه شرق به تاشکند آمدم. از برخی کشورهای صاحب فوتبال آسیا نفراتی برای این منظور به ازبکستان دعوت شده بود و از سوی ایران هم من دعوت شده بودم.

وی بیان داشت: بخش عمده‌ای از زمان ما صرف برگزاری مسابقات در این کشور می‌شود و من سعی کردم با مدیریت زمان، جلساتی هم در راستای وسعت و بهبود روابط فوتبالی و افزایش همکاری های متقابل دو کشور داشته باشم؛ که نخستین نشست به همین منظور با روشن ایرماتوف، چهره سرشناس دنیای داوری و نایب رییس کنونی فدراسیون فوتبال ازبکستان انجام شد.

ماجدی گفت: در ازبکستان با پروژه استعدادیابی به نام «دابل پاس» آشنا شدم که ازبکها این طرح را با هماهنگی فیفا اجرا می‌کنند و از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است. گام اول آشنایی با این طرح بود و بدیهی است که باید این طرح را با مطالعه بیشتر ایرانیزه کرد و در کشور خودمان اجرایی کرد.

کارشناس فوتبال گفت: طی دیدار دو ساعتته‌ای که با «پیتر هویسترا» سرمربی هلندی تیم پاختاکور داشتم، تا حدود زیادی با برنامه‌های این تیم به خصوص در تیم‌های پایه و آکادمی آشنا شدم. سرمربی هلندی پاختاکور که از خانواده آژاکس است حتی در خصوص آکادمی‌های آژاکس از شهرت جهانی برخوردار است اطلاعات بسیار خوبی در اختیار من گذاشت که می‌توان از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال سپس در خصوص دیدار با «عوض مکسوموف» دبیر کل فدراسیون فوتبال ازبکستان توضیح داد: ازبکها ایران را به عنوان یکی از کشورهای قوی منطقه قبول دارند و از فوتبال ما با عنوان قطب فوتبال آسیا یاد می‌کنند؛ دیدارهای من با مقامات فوتبالی این کشور مشخص کرد بی علاقه به وسعت ارتباطات فوتبالی با ما نیستند و باید زمینه آن فراهم شود.

وی افزود: ایران و ازبکستان به عنوان کشورهای مهم در آسیایی میانه می‌توانند حداقل در زمینه فوتبال با همکاری یکدیگر اتفاقات خوبی را در منطقه رقم بزنند و این موضوع مستلزم وسعت روابط است. من در این سفر سعی کردم زیربنای این موضوع را فراهم کنم. حالا که مشخص شد ازبکها هم بی تمایل به بهبود روابط فوتبالی فی‌مابین نیستند، باید برای این منظور همت ورزید. همکاری های متقابل فوتبالی ایران و ازبکستان قطعاً به سود فوتبال هردو کشور و منطقه خواهد بود.

ماجدی تاکید کرد: ازبکها زیرساختهای خوبی در فوتبال دارند و تجربیات خوبی در سیستم‌های آکادمیک فوتبال دارند که ما هم می‌توانیم از تجربیات آنها در این زمینه‌ها استفاده کنیم

۴۱۵۴