وعده عجیب و باورنکردنی افشاریان: VAR به ورزشگاه آزادی می‌آید

وعده عجیب و باورنکردنی افشاریان: VAR به ورزشگاه آزادی می‌آید

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال به دنبال برآورده کردن یکی از شرطهای اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گرفتن میزبانی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی است.

به گزارش فوتبالی، قبل از اینکه ادامه گزارش را بخوانید بد نیست به این نکته اشاره کنیم که AFC برای ندادن میزبانی به ایران بهانه‌های زیادی دارد. از کرونا گرفته تا مشکلات ناشی از تحریم و یکسری موارد که هیچ ارتباطی به حوزه ورزش ندارد منتهی یکی از شرطهای اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دادن میزبانی به کشورها در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و همچنین لیگ قهرمانان آسیا، مجهز بودن به سیستم کمک داور ویدیویی – VAR – است.

در چنین شرایطی خداداد افشاریان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته داوران که مهمان برنامه چهارسوی لیگ شبکه خبر بود، خبر داد که فدراسیون فوتبال به دنبال مجهز کردن ورزشگاه آزادی به VAR در کوتاه‌ترین زمان ممکن است تا حداقل یکی از آیتم‌های لازم برای میزبانی از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، عملی شود.

آنطور که افشاریان گفته، رئیس فدراسیون فوتبال از وزیر ورزش قول گرفته که این وزارتخانه هزینه لازم برای نصب سیستم کمک داور ویدیویی را در ورزشگاه آزادی فراهم کند تا یکی از شرکتهای مورد تائید فیفا – که احتمالا بلژیکی است – در اسرع وقت کارهای مربوط به نصب VAR در ورزشگاه آزادی را انجام دهد.

حالا باید دید در صورت نصب سیستم کمک داور ویدیویی در ورزشگاه آزادی، کنفدراسیون فوتبال آسیا با دادن میزبانی به ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی موافقت خواهد کرد یا دست روی موارد دیگری برای ندادن میزبانی به فدراسیون فوتبال، خواهد گذاشت.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که حتی در صورت فراهم شدن منابع مالی لازم برای نصب سیستم کمک داور ویدیویی در ورزشگاه آزادی، در شرایط تحریم‌های مالی و گمرکی، امکان واریز هزینه نصب VAR به حساب شرکتی که قرار است ورزشگاه آزادی را مجهز به این تکنولوژی کند، با مبدا ایران به حساب یک شرکت اروپایی وجود ندارد و واردات تجهیزات به ایران هم به خاطر مشکلات گمرکی مرتبط با تحریم ممکن نیست.     

1984