حلالی: برای عبدی به برانکو التماس کردم

حلالی: برای عبدی به برانکو التماس کردم

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است شاگردان یحیی گل‌محمدی مقابل مس رفسنجان دو نیمه متفاوت داشتند.

اسماعیل حلالی درباره بازی دیروز پرسپولیس گفت: " در نیمه اول شاهد یک بازی پر تنش و پرفشار از سوی دو تیم بودیم که بازیکنان خلاق و با تکنیک هر دو تیم نتوانستند برای مهاجمان خود ایجاد موقعیت کنند. پرسپولیس در نیمه اول 3 موقعیت داشت و مس هم یک موقعیت و کاملا دو تیم سرد و بی روح بازی می کردند."

حلالی تصریح کرد: " زمین چمن مصنوعی ورزشگاه رفسنجان خیلی روی کار دو تیم تاثیر گذاشته بود و پرسپولیس که یک تیم تکنیکی است برای بازی در چمن مصنوعی تسلط کامل نداشت، اما هر چه از زمان بازی گذشت و به نیمه دوم رسیدیم با تغییراتی که کادر فنی پرسپولیس ایجاد کردند توانستند توپ و زمین را در اختیار بگیرند و بازیکنان کناری دستورات کادر فنی را به خوبی پیاده کرده و توانستند موقعیت های بیشتری در محوطه جریمه مس رفسنجان خلق کنند."

پیشکسوت پرسپولیس افزود: " تیم مس با محمد ربیعی نشان داد که در زمین خود می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد. این تیم پیش از دریافت گل سعی می‌کرد بیشتر عقب بازی کند و روی ضد حملات به بازی سرعت می‌داد که شاهد ایجاد چند موقعیت از سوی این تیم مخصوصا بعد از گل خورده بودیم."

حلالی در ادامه سراغ تعریف از تعویض سرمربی پرسپولیس می‌رود:" یکی از تغییرات مثبتی که یحیی گل‌محمدی انجام داد بازی دادن به مهدی عبدی بود که باعث شد شکل بازی تغییر کند.عبدی با توجه به اینکه در فضا خوب جایگیری می‌کند و توپ می‌گیرد می‌تواند به خوبی به توپ ضربه بزند و مهار مهاجمانی با این خصوصیات برای مدافعان حریف کار بسیار سختی است."

پیشکسوت قرمزها با اشاره به غیبت بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در بازی مقابل مس رفسنجان گفت: " کمال کامیابی‌نیا و وحید امیری یک وزنه برای تیم هستند. امیری بازیکنی خلاق، مطیع و دونده‌ای است که هر زمان در ترکیب قرار گرفته ارزش‌های خود را نشان داده است، کمال هم یک بازیکن جنگنده است که می‌توانست در رفسنجان به تیم خیلی کمک کند. قطعا با توجه به اینکه این بازیکنان سالهاست کنار هم بازی می‌کنند نبود آنها می‌تواند روی بازی تیم تاثیرگذار باشد."

حلالی در ادامه صحبتهایش یادی از برانکو و میراث بزرگ او برای پرسپولیس می‌کند:" سازماندهی پرسپولیس پس از حضور برانکو در این تیم، درست و با برنامه بود. بازیکنان یاد گرفتند تا زمانی که در زمین هستند برای برنده شدن بجنگند و تمام تلاش خود را به کار گیرند. زمانی که تیم با کمبود بازیکن و یا بازیکن مصدوم مواجه می‌شود شاهد هستیم که بازیکن جانشین نمایش خوبی دارد.میلاد سرلک را ببینید که در پرسپولیس چقدر خوب جا افتاده و به تیم ملی رسیده است. این نشان می‌دهد بازیکن و کادر فنی کارشان را درست انجام داده‌اند."

امید عالیشاه، سوژه بعدی صحبتهای حلالی است: " عالیشاه فوق العاده است و من شخصا اعتقاد بسیار زیادی به عالیشاه دارم. در زمان کالدرون و اوایلی که یحیی به پرسپولیس برگشت صحبت هایی درباره این بازیکن مطرح شد مبنی بر اینکه دوندگی کمی دارد اما او در ادامه ثابت کرد این قضاوت ها درباره او اشتباه بوده است. عالیشاه زمانی که کنار یک مهاجم سرزن قرار می‌گیرد نمایش بسیار خوبی دارد.. به اعتقاد من کارایی عیسی آل کثیر و مغانلو در کنار هم کمتر است اما وقتی بین مغانلو و آل کثیر یکی از آنها کنار عبدی و عالیشاه قرار می گیرند کارایی بهتری دارند، چون یکی روی هوا و یکی روی زمین توانمند هستند. امیدوارم عالیشاه در همین کیفیت باقی بماند." 

حلالی که امروز به عنوان سرمربی امیدهای پرسپولیس انتخاب شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تیم بزرگسالان از تیم های پایه تغذیه نمی‌شود و خروجی تیمهای پایه پرسپولیس در چند سال اخیر، فقط مهدی عبدی بوده، گفت: "بنده در شرایطی مهدی عبدی را به باشگاه معرفی کردم که برانکو او را نمی‌خواست و می‌گفتند تیم 5 تا مهاجم دارد و نیازی به او نداریم اما بعد از شرایطی که به خاطر مهدی طارمی و داستان پنجره بسته در باشگاه به وجود آمد، بالاخره توانستم این را به کادر فنی پرسپولیس ثابت کنم که مهدی عبدی یک فوتبالیست فوق العاده است. من برای حضور او در تیم التماس کردم و خوشحالم که سربلند بودم."

پیشکسوت پرسپولیس تعریفش از عبدی را اینگونه ادامه می‌دهد: " کاری که عبدی در خط حمله پرسپولیس انجام داد و گلهای حساسی که او به ثمر رساند، کاری است مهاجمان طراز اول کشور از انجام آن عاجزند. این بازیکن در بازیهای بزرگ مانند دربی، لیگ قهرمانان آسیا و دیگر بازیهای حساس، به زمین آمده و کار را درآورده است."

7655