مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی: کسب مدال المپیک توسط سابریست دور از انتظار نیست

مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی: کسب مدال المپیک توسط سابریست دور از انتظار نیست

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی با اشاره به موفقیت‌های چند سال اخیر اسلحه سابر گفت: با درایت فدراسیون و سرمربی این تیم، کسب مدال المپیک دور از ذهن نیست و امیدوارم این مهم تحقق پیدا کند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «عبدرالرضا میرشفیعی» روز شنبه ضمن تشریح برنامه‌های تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر اظهار داشت: کسب سهمیه تیمی توسط سابریست‌های ایرانی در اسفند ۹۸ موجب شد تا بار روانی از روی دوش این ملی‌پوشان برداشته شود و آنان برای ادامه برنامه دغدغه سهمیه یا مبارزه رسمی در سطح جهان نداشته باشند.

وی ادامه داد: این مهم موجب شده بود تا ایران در اسفندماه سال ۱۳۹۹ به مسابقات جهانی مجارستان به چشم رقابت‌های تدارکاتی نگاه کند. سابریست‌های ایرانی در سال ۱۳۹۸ بالاتر از چین مدعی و با کسب عنوان بهترین تیم آسیایی سهمیه المپیک را کسب کردند. 

وی ادامه داد: تعویق المپیک توکیو و گسترش ویروس کرونا مشکلاتی را در مسیر آماده‌سازی این تیم ایجاد کرد اما این مشکلات با درایت پیمان فخری سرمربی تیم ملی و فدراسیون حل شد. تیم چندی پیش برای حضور در یک اردو خارج از کشور به گرجستان اعزام شد تا در آستانه المپیک بتواند برنامه های مورد نظر کادر فنی را پیاده کند. این اردو بسیار مفید و موثر بود زیرا سابریست‌ها پس از یک دوران طولانی مدت به خاطر کرونا، اردوی خوبی را تجربه کردند. 

مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی با اشاره به موفقیت‌های چند سال اخیر رشته سابر گفت: کسب مدال جهانی و مدعی شدن در المپیک یک رخ داد کوچک نیست بلکه اتفاقی بزرگ در ورزش ایران است که با برنامه و هدایت پیمان فخری سرمربی تیم ملی شکل گرفت. این رشته می‌تواند الگویی برای پیشرفت سایر ورزش‌ها باشد. نسل کنونی توسط فخری آموزش دیده و اکنون در ۲ بخش تیمی و انفرادی مدعی است. انتظارات از تیم شمشیربازی سابر بالا رفته و اگر ما در این رشته مدال تیمی یا انفرادی را کسب کردیم تعجب آور نیست. 

وی با اشاره به نفرات اعزامی به المپیک گفت:  باید چهار شمشیرباز اعزامی به المپیک انتخاب شوند که مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری سه نفر اول تیم ملی هستند و  از بین فرزاد باهر و محمد فتوحی یک نفر انتخاب خواهد شد. 

میرشفیعی خاطر نشان کرد: چه کسی تصور می کرد که مجتبی عابدینی کاپیتان کنونی تیم ملی در المپیک ۲۰۱۶ ریو جهانیان را متحیر کند. او برای کسب مدال طلا رفته بود و با غلبه بر حریفانی از کره جنوبی و فرانسه توانست به مرحله نیمه نهایی برسد اما با ناداوری روبرو شد و در نهایت باخت. حرکت «داریل هومر» سابریست آمریکایی در آن مسابقه کارت قرمز داشت و اگر داور با وی مماشات نکرده بود در توکیو ما صاحب مدال می شدیم. 

وی در پایان تصریح کرد: فدراسیون برای پیشرفت شمشیربازی در ۲ اسلحه فلوره و اپه نیز برنامه دارد و به زودی جانشین علی یعقوبیان سرمربی مستعفی تیم ملی اپه مشخص خواهد شد. 

مجتبی عابدینی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو یکی از ورزشکاران شگفتی ساز بود که توانست آندری یاگودکا از اوکراین، گو بان جیل از کره جنوبی و دارنده مدال طلا المپیک لندن و وینسنت آتسته نفر پنجم جهان از فرانسه را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. عابدینی در این مرحله برابر «داریل هومر» سابریست آمریکایی با نتیجه ۱۴ بر ۱۵ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. 

وی در دیدار رده بندی نیز برابر شمشیرباز کره جنوبی با نتیجه ۸ بر ۱۵ نتیجه را واگذار کرد تا برای رسیدن به مدال المپیک، چهار سال دیگر منتظر بماند. 

6641