مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی به صورت رفت ‌و برگشت برگزار می‌شود

مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی به صورت رفت ‌و برگشت برگزار می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- یک نشریه اماراتی خبر داد که با اصرار حامیان مالی مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، بعد از پایان یافتن مسابقان مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملتهای ۲۰۲۳ چین، قرار شد که ادامه مسابقات در شهریورماه به صورت تک بازی برگزار شود اما حالا یک نشریه اماراتی مدعی شده که این بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

نشریه الاتحاد امارات در این باره نوشت: بر خلاف نظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و با اصرار اسپانسرها بررسی های لازم صورت گرفته تا مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

این تصمیم به این خاطر گرفته شد که به دلیل برگزاری مسابقات مقدماتی، اسپانسرها متحمل خسارات هنگفت مالی شدند و به همین خاطر شکایاتی را نیز انجام دادند.

این مسابقات با نظر فیفا به احتمال فراوان در سه دوره به صورت متمرکز برگزار می شود. ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر تاریخ های پیشنهادی برای برگزاری مسابقات این مرحله هستند.

تیم ملی ایران، سوریه، استرالیا، قطر، عربستان،ژاپن، امارات ، کره جنوبی به عنوان تیم های نخست گروه ها و عراق، ویتنام، چین، عمان و لبنان به عنوان تیم های برتر دوم هر گروه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه پیدا کردند.

۴۱۵۴