اختصاصی فوتبالی/ فدراسیون فوتبال ایران شکایتش را از ای اف سی پس می گیرد؛ 80 درصد هزینه ها بازمی گردد

اختصاصی فوتبالی/ فدراسیون فوتبال ایران شکایتش را از ای اف سی پس می گیرد؛ 80 درصد هزینه ها بازمی گردد

پایگاه خبری فوتبالی- برخی خبرها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال شکایت خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا پس خواهد گرفت و مقدمات این کار را انجام داده است.

به گزرش فوتبالی، فدراسیون فوتبال ایران پیش از ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی در مرحله مقدماتی که با تصمیم ای اف سی بحرین به عنوان میزبان معرفی شده بود با تاکید بر این‌که تصمیم میزبانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعطای آن به بحرین از مجاری قانونی عبور نکرده است و نظر شخصی دبیرکل ای اف سی بوده است، اعتراض کرد و در دادگاه عالی ورزش علیه این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایتی را به ثبت رساند.

در حالی که تیم حقوقی جدید فدراسیون فوتبال برای دریافت دستور موقت از دادگاه عالی ورزش بسیار امیدوار بود اما این دادگاه با این موضوع مخالفت کرد  چون عملا این دستور موقت به معنای تعویق مسابقات و بررسی محتوای شکایت و پاسخ ای اف سی به این درخواست فدراسیون فوتبال ایران بود. از آنجایی که سرنوشت چهار تیم دیگر هم به این تصمیم وابسته بود و موضوع فقط شامل بحرین نمی‌شد این موضوع عملا رخ نداد تا ایران مجبور شود با حضور در بحرین هر 4 مسابقه خود را با حریفان برگزار کند. دادگاه کاس هم دستور موقت را برای منع میزبانی بحرین را رد کرد و هم اینکه تقاضای ایران برای به تاخیر انداختن بازیها را رد کرد. ای اف سی هم وکلایش را آماده یک نبرد حقوقی کرده بود که در نهایت ایران مجبور شد به منامه برود. 

در حالی که فدراسیون فوتبال در آن مقطع زمانی معتقد بود که حتی اگر میزبانی ایران در این رقابت‌ها که حق مسلم ما بوده، احقاق نشود، اما ای اف سی عاقبت کار خود را خواهد چشید و این پروسه حقوقی حداقل این تاثیر را دارد که ای اف سی در دوره بعدی و میزبانی های آینده، این چنین آسان درباره میزبانی ایران تصمیم گیری نکند اما در عمل شاهد فعلا هنوز میزبانی ها به ایران بازنگشته است.

حالا پس از صعود تیم ملی ایران به مرحله دوم مسابقات خبر می رسد که فدراسیون فوتبال قصد دارد شکایت خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا پس گرفته و این پرونده را ببندد. ایران 1000 فرانک برای ثبت شکایت پرداخت کرده بود و حدود 25000 فرانک سوییس هم برای پیگیری پرونده و تعیین قاضی پرداخت کرده بود. ای اف سی اعلام کرد که می خواهد پرونده سه قاضی داشته باشد و چون هزینه سه قاضی 75000 فرانک می شود، منطقی و عقلانی است که فدراسیون فوتبال شکایتش را پس بگیرد تا حدود 80 درصد از هزینه ای که انجام داده به فدراسیون فوتبال بازپس داده شود و همچنین رقابتها در بحرین به پایان رسیده و بحرین هم نتوانست به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی صعود کند و حالا فردا منتظر قرعه کشی مرحله مقدماتی و پلی آف جام ملتهای آسیای 2023 چین است.

7655